Lizzyluc

Aangemaakte reacties

• Auteur
  • Lizzyluc
    Bijdrager
    In reactie op: Hoe komen we van de nachtvoeding af? #10288308 Quote

Blijkbaar heeft die het gewoon nodig dan toch als die echt echt honger heeft snachts. Ons ritme was ongeveer hetzelfde maar vanaf 18:30 naar bed en dan wel nog wakker gemaakt voor een volgende fles. Die was eerst om 12:00 en toen zijn we, steeds als we een vermoeden hadden dat ze er wel aan toe was een half uurtje gaan vervroegen. Nu slaapt ze van 7tot 7 (met 6maanden) soms wat eerder wakker maar dat heb je zelf ook wel eens. Als jou kindje gewoon daarna lekker verder slaapt en hij zit niet ver boven het maximum aan melk uit gewoon geven denk ik. Komt vanzelf wel lijkt me. Of wat zegt je gevoel? Moet je omdat CB het zegt of vind je zelf dat het geen kwaad kan. 

Lizzyluc
    Bijdrager
    In reactie op: Wanneer naar de huisarts? #10273245 Quote

Je kan ook eens proberen te gaan baby zwemmen of in een warm bad. (Niet te heet natuurlijk) maar door het warme water kan het wel eens een keertje lekker loskomen. Baby Spa bijvoorbeeld.. speciaal voor kindjes met stoelgang problemen. De dames die daar werken gaan helemaal uit hun dak als een kindje lekker heeft gedrukt wanneer het al dagen niet lukt. 😉 tis het proberen waard denk ik. Succes

Lizzyluc
    Bijdrager
    In reactie op: Verkouden baby #10269901 Quote

Ik gebruik ook gewoon een ui. Werkt het allerbeste. En op de opvang hebben ze buiten bedjes, perfect want dan is haar neus lekker open, heeft normaal slaapje overdag gedaan en is dan dus uitgerust genoeg om savonds weer normaal in slaap te komen. En het matrasje iets omhoog idd.. 

Lizzyluc
    Bijdrager
    In reactie op: 30 weken en 24 kilo aangekomen #10264414 Quote

Ik wa Ongeveer 25 aangekomen tijdens de zwangerschap! Vreselijk! Maar mijn eigen schuld ook deels. Week na de bevalling 9kg kwijt. Mijn baby was dan ook bijna 10 pond en nu blijf ik lang steken maar rustig aan komen we verder. 

Niet druk maken komt goed!

Lizzyluc
    Bijdrager
    In reactie op: Sterk lijfje baby #10263565 Quote

Onze kleine kan dit ook. Vanaf dag 1 haar hoofd al aardig omhoog en zit liever rechtop dan liggen. Heb het aan het fysio gevraagd en idd nog niet helemaal goed voor de rug alleen te zitten of staan maar recht tegen je aanzitten met ondersteuning mag best. Gewoon nog niet het volle gewicht laten steunen op hun eigen lijfje komt het helemaal goed hoor!

Lizzyluc
    Bijdrager
    In reactie op: Schoonouders roken in huis #10260590 Quote

Herkenbaar maar dan eigen ouders en zelfs dan is heg heel moeilijk om dit aan te geven, zeker als het er bij hun zo “ingebakken” zit. Toen ik zwanger was rookten ze buiten wanneer ik er was. Nu onze kleine er is roken ze niet waar we bij zijn maar idd die rook zit in het huis. Helemaal voorkomen kun je niet denk ik omdat het hun huis is dus wij hebben dit verder zo gelaten. Zolang er maar niet in haar bijzijn wordt gerookt, maar zou het toch even uitspreken. Voorkomt een hoop stress en gedoe uit eigen ervaring. Verder doen wij gewoon geen schone kleren aan als we er heen gaan en laat de jas bij de achterdeur hangen (bijkeuken) en als ik thuis kom gewoon iets anders aan. Verstokte rokers zijn nou eenmaal verstokte rokers.. (meestal) succes!! 

Lizzyluc
    Bijdrager
    In reactie op: Baby’s geboren in juli 2019 ❤️ #10252217 Quote

@lepeltje wat vervelend dat jullie kindje nog niet zo lekker slaapt. Lees zo een beetje mee en las dat het overdag ook wat lastig is soms? Doorslapen is nog helemaal niet erg hoor als dat niet is, zou ik me niet te druk over maken. Maar als je niet het idee hebt dat je kindje honger heeft snachts misschien kun je dan toch vaker proberen te rekken? Uit mijn eigen ervaring merkte ik namelijk dat wanneer ik iets langer wachtte ze toch weer in slaap viel. Niet altijd hoor maar vaak wel. En anders geeft die vanzelf wel aan wanneer de nachten eruit gaan.. misschien is het straks opeens helemaal anders! 

Mijn dochter heeft een romper aan zonder mouwen. Een pyjama en een winterslaapzak. Eerst een dunne slaapzak maar deze dikke voelt ze veel lekkerder warm en slaapt goed! Raam staat snachts open en is 17 graden.

succes!! 

Lizzyluc
    Bijdrager
    In reactie op: Slechte moeder? #10252196 Quote

Nou hier nog een slechte moeder hoor! Hou ontzettend van me kind maar straks weer lekker werken is ook niet erg. En even laten huilen? Ja waarom niet? Krijgen ze niks van hoor.. 

vind de eerste vraag wel echt echt schandalig! Hoop toch wel dat je daar even tegenin bent gegaan. Ten eerste heeft niemand iets over je opvoeding ge vertellen en ten tweede hoe durf je zo’n opmerking te maken over dat je het niet zou kunnen betalen met 1 salaris. Gaat werkelijk niemand wat aan! Je bent absoluut geen slechte moeder maar juist een hele relaxte! Lekker laten lullen dus die moedermaffia!!!