Juffielies

Aangemaakte reacties

• Auteur
  • Juffielies
    Bijdrager
    In reactie op: Baby’s geboren in september #10274108 Quote

Hier ook veel gestruggeld met het slapen overdag. Waarschijnlijk was onze zoon er nog niet aan toe om overdag in zijn ledikantje te slapen want sinds deze week gaat het zonder morren. Nog geen minuut jengelen en hij is weg. Hij is maandag 15 weken (gecorrigeerd 13) dus er nu misschien ook meer aan toe. Ik ben het wel altijd blijven proberen en dat ook tegen hem gezegd: “we gaan nu in ons eigen bedje proberen te slapen maar als het niet lukt kom je lekker terug bij mij” en hem nooit echt laten huilen. Ik merkte ook dat ik hem veel te laat in zijn ledikantje legde waardoor hij al bijna in mijn arm in slaap viel en absoluut niet meer naar bed wilde. Nu ik goed op zijn slaapsignalen let, leg ik hem er eerder in en dit lijkt te werken. 
    eind van de middag wil hij absoluut niet meer in bed. Prima, slaapt hij lekker bij mij. En de gedachte; ik heb nog nooit een 18-jarige bij z’n moeder op schoot zien slapen, hielp bij mij ook, loslaten 🙂 

wij gaan zo vertrekken, manlief is nog niet helemaal fit maar vind het ook zonde thuis te blijven. Fijn weekend allemaal! Ben heel benieuwd hoe hij het daar doet in een andere omgeving! 

Juffielies
    Bijdrager
    In reactie op: Baby’s geboren in september #10273583 Quote

Minni wij gaan heel burgerlijk naar centerparcs dit weekend. Althans dat hoop ik… manlief ligt met koorts op bed. Hoop dat hij snel op knapt..

Vandaag even op werk geweest en kwam met hoofdpijn terug haha jeetje wat wennen weer.. van alles onthouden en moeten, dat is voor mij bijna 6 maanden geleden 😂 heftig! Toen ik thuis kwam na 3 uurtjes vertelde m’n schoonmoeder die op kwam passen dat de kleine helemaal niet moe was en dus niet geslapen had 😩 Hele avond mopperend en moe kind gehad. Hou m’n hart vast voor volgende week als ze op gaan passen 😂 merk dat ik het toch lastig vind, loslaten.. nou ja wat niet weet wat niet deert denk ik maar, ben er gelukkig niet bij als ik op werk ben 😅

Juffielies
    Bijdrager
    In reactie op: Baby’s geboren in september #10272788 Quote

Anemoontje fijn dat je vervolg medicatie hebt gekregen. Super dat het daar zo goed op gaat! 

Majom ook bij jou fijn dat het wat beter gaat, heerlijk die blokken slaap! 

ladyj vervelend van je productie. Een lactatiedeskundige kan je vast helpen.

mariekesep hier was het een paar weken geleden precies zo. Hij vocht echt tegen zijn slaap. Zijn hem toen standaard na zijn fles om 19.00u op bed gaan leggen. De ene keer ging hij meteen slapen. De andere keer nog een paar keer naar boven voor zijn speen of om hem te troosten. Als het niet gaat haalden we hem even uit zijn bedje en proberen het 5 min later nog eens. Dit gaat goed! Gewoon gaan doen dus. Nu een enkele keer dat het lastig gaat (bijv als we visite hebben oid dan wil hij er graag bij zijn), maar 9 van de 10 keer lukt het meteen. Gewenning denk ik 🙂

hier lijkt de piek van sprong 3 weer te zijn geweest. Weer een rustiger mannetje terug en er word weer gelachen. Gelukkig maar. Slaapjes gaan steeds beter overdag, wel iedere keer maar hazenslaapjes maar ach hij slaapt snachts heel goed dus misschien overdag wat minder nodig. Ga morgen na het werk om weer even erin te komen, volgende week weer beginnen. Gelukkig gaan we dit weekend nog lekker een weekendje eweg met z’n drieën! Zin in! 

Juffielies
    Bijdrager
    In reactie op: Baby’s geboren in september #10272241 Quote

Majom wat fijn dat er wat beter geslapen is door jullie zoon! 
    anemoontje onderzoek lijkt me toch prettig, en wat ontzettend fijn dat de nexium zo goed werkt voor jullie! 

hier is het derde sprongetje sinds vrijdag en gisteren echt een huil dag… hij was ook met geen mogelijkheid naar bed te krijgen overdag. ik ben niet zo van de sprongetjes (vorige keren weinig van gemerkt) maar denk toch dat het nu wel tot uiting komt haha. Hij lacht ook niet meer zo en ligt vooral te mopperen. Nou ja alle fases gaan voorbij denk ik maar. Hoop dat ik snel m’n vrolijke mannetje weer terug heb 🙂

Juffielies
    Bijdrager
    In reactie op: Baby’s geboren in september #10271880 Quote

Anemoontje nou inderdaad! Had ik dit maar eerder geweten 😂

Juffielies
    Bijdrager
    In reactie op: Baby’s geboren in september #10271720 Quote

Oké ik heb “het” gevonden denk ik bij onze zoon. Misschien hebben jullie er ook wat aan… Ik denk dat ik hem al die tijd te laat op bed heb gelegd overdag 😅 ik breng hem nu al 2 dagen bij het eerste gejengel (geen gehuil maar een zeurderig jengeltje) naar bed (ipv troosten, wiegen, speentje, knuffelen enz) en hij jengelt in bed dan nog zo’n 3 minuten en valt dan gewoon in slaap 😱😱 soms even z’n speentje kwijt maar verder slaapt hij gewoon goed! Wellicht heeft er iemand hier iets aan! 

Juffielies
    Bijdrager
    In reactie op: Hoevaak baby in bad? #10271717 Quote

Om de dag in bad of mee in de douche 🙂 

Juffielies
    Bijdrager
    In reactie op: Baby huilt heledag #10271716 Quote

Zoek eens op internet naar het begrip “huidhonger” je begrijpt dan misschien beter waarom je baby huilt. Ze wil graag dicht bij jou zijn!