Libelletje

Aangemaakte reacties

• Auteur
  • Libelletje
    Bijdrager
    In reactie op: Cyste ontdekt bij onderzoek #10214439 Quote

@Patries: Jeetje wat heftig zeg! Ik weet hoe je je voelt.. Bij mij is er nu ook iets heel bijzonders ad hand. Ik ben 9 dagen overtijd en zwangerschapstesten blijven negatief! Wel had ik gister en vanochtend een knal positieve ovulatietest! Terwijl mijn eisprong al geweest is, dit weet ik door:

-heb al eerder een piek gehad met ovu test weken geleden

-2 maal inwendige echo gehad ivm de cyste en beide artsen vertelde dat mijn ei geweest was😳

Ik moet as maandag de scan in en dat mag niet als je zwanger bent. Vandaag belt mijn arts met de uitslagen vh bloed. Hopelijk komt hier meer uit. Als die negatief is dat lijkt het me ook gewoon dat ik NIET zwanger ben. Ik maak me echt ongerust want ben extreem moe, vaak plassen en voel soms mijn borsten en vlagen van misselijkheid. Of zit het tussen mijn oren??

feit is dat ik de afgelopen 3 cyclussen voor deze regelmatig was! Nu zit ik al op dag 38 van mijn cyclus. Wat is dat lijf toch in godsnaam ah doen?? Je hoort wel ns dat vrouwen een laag hcg hebben en dat een bloedtest wel uitwijst dat je zwanger bent. Omdat hcg en lh op elkaar lijken hebben zwangeren ook vaak een positieve ovulatietest. Andersom testen kan niet! Kortom ik vermoed dat ik wel eens zwanger kan zijn. Maar weet niet of ik daar blij mee moet zijn ivm complicaties etc. Ze hadden me al verteld dat de cyste en waarschijnlijk ook de eierstok verwijderd moet worden. Pff, wat een ellende.. Dus ik snap dat je je ontzettend zorgen maakt! Ook ik sluit Endometriose niet uit tot na de scan.

Bij mij de zelfde stappen als kim heeft gehad. Alleen bleek ik niet zwanger te zijn maar werd er een cyste op mijn eierstok gevonden. Deze moet waarschijnlijk weg gehaald worden gezien de grote. Ak week een 2e echo en dan zal er duidelijkheid komen wat betreft het behandelplan. 

Maar zolang er niks is gevonden, geen zorgen maken. Er zijn zat mensen die niks mankeren en gewoon geen geluk hebben.

Omdat ze bij mij de linker eierstok niet hebben kunnen zien ( door vocht) krijg ik een 2e. Hoop zo dat ze niet meer nare dingen tegenkomen:(

@jomie: Natuurlijk ga ik alles nog aan mijn arts vragen.. Zoals eerder beschreven duurt het nog even voordat de volgende afspraak is. In de tussentijd wil ik gewoon wat ervaringen van mensen lezen.. Snap echt wel dat het voor mij een stuk gunstiger of juist ongunstiger kan uitpakken. Iedereen krijgt een diagnose/behandeling op maat, en daar hecht ik natuurlijk het meeste waarde aan!

Ja daar heb ik zeker wat aan, bedankt! Vandaag uitslag vh bloedonderzoek gehad en alles was gewoon goed.

wel moet ik terug komen voor een 2e echo met een supervisor erbij. Hopelijk zien ze dan meer..Moet weer een nieuwe afspraak voor gepland worden. Wachten, wachten en nog eens wachten! Wil verdorrie weten wat ik mankeer en of dit het zwanger worden tegenhoud. Wat mij niets zal verbazen als er vocht zit..

Calathea:wat heftig zeg! Ik heb ook een paar keer bijna op de 1e hulp gezeten. Geen idee waar dat van komt.. Vandaag krijg ik de uitslag vh bloedonderzoek. Maarja, dat ik onder het mes moet is bijna wel zeker gezien de grote vd cyste..

@ gebruiker: hopen dat hij gaat krimpen. Dat kan wel, maar als hij groot is heb je volgens mij grotere kans dat hij terug komt. 

Spannende tijd komt eraan. Fijn te lezen dat er hier dames zijn die zwanger zijn geraakt!

Ow dat is goed nieuws zeg! Gefeliciteerd😃Wel eng lijkt me, zwanger terwijl je weet dat er iets zit wat daar niet thuis hoort. Wel heb ik ergens gelezen dat een cyste soms onder invloed van hormonen ( tijdens zwangerschap) kan krimpen..

Heb je dan alleen een cyste of ook pcos/Endometriose? En hoe kwam jij er achter, waren jullie al lang bezig?

Bedankt voor je reactie. Bepaald de grote vd cyste of ze je eierstok verwijderen? Of is het meer de locatie? Of het soort?

Waarschijnlijk vraag ik nu iets dat jij ook niet weet.. Maar moet nog 10 dagen wachten op een volgende echo/afspraak. Ze hebben mijn linker eierstok namelijk niet kunnen vinden. Hoop zo dat deze wel oké is.. ook een scan wordt er nog gemaakt.. Ik weet me echt geen raad meer, en dat wachten in onzekerheid maakt me helemaal gek 🙁

Ik heb best een grote. Ben als de dood dat ze mijn eierstok gaan verwijderen. De kans om dan op natuurlijke manier zwanger te raken neemt dan wel een stuk af..

Libelletje
    Bijdrager
    In reactie op: Cyste ontdekt bij onderzoek #10207610 Quote

Jeetje Elsie wat een verhaal. Tja je krijgt met veel emoties te kanpen. Heel veel verdriet , neerslachtigheid etc.

Ik heb vanochtend nog met het ziekenhuis gebeld en kwam er achter dat de cyste dus wel degelijk op mijn eierstok zit. Tijdens de echo is veel langs me heen gegaan want was erg geschrokken vh nieuws 9 x 9 is niet niks! Omdat men mijn linker kant niet kon vinden ben ik bang voor wat ze daar gaan aantreffen. Ik herken me in klachten van Endometriose en hou mijn hart vast. Hoop zo dat dit niet het geval is en ben verschrikkelijk bang. Wat als ik niet op natuurlijke wijze zwanger kan raken??

ik maak mezelf helemaal gek maar t blijft maar door mijn hoofd spoken:( Maar snap nu wel waarom een zwangerschap waarschijnlijk uitblijft.. Laten we hopen op een goede afloop voor beiden meis, veel sterkte!