TTessy

Aangemaakte reacties

• Auteur
  • TTessy
    Bijdrager
    In reactie op: Uitgerekend maart 2019 #10088211 Quote

@MamaEE; gefeliciteerd! Hier ook hoor, ik had ook wat bloedverlies maandag maar testte toch positief. En had al een donkerdere lijn woensdag. 

Ik ben ook eind februari, begin maart. Zal wel begin maart worden. 

Als alles goed gaat natuurlijk…dat vind ik nog erg spannend omdat het de vorige keer mis ging bij 9 weken.

TTessy
    Bijdrager
    In reactie op: uitgerekend februari 2019 #10088006 Quote

Ik hou ook best van een feestje en zeg dan altijd dat ik de avond ervoor al zoveel gedronken heb dat ik vandaag ff niet hoef. 

Na onze eerste miskraam weet iedereen toch dat we ermee bezig zijn, dus nu zeg ik; ach ik wil gewoon niet teveel alcohol drinken voor het geval dat. 

TTessy
    Bijdrager
    In reactie op: Wat waren jullie 1e zwangerschapsverschijnselen? #10088005 Quote

Bij mijn eerste zwangerschap had ik vanaf conceptie enorm last van Brandend Maagzuur, dat stopte bij 7 weken en achteraf bleek dat ook bij 7 weken het vruchtje niet meer groeide. Ik had toen ook al enorm last van mijn tepels, echt zonder aan te raken al pijn. Sliep al met sport bh’s aan omdat het dekbed zeer deed tegen mijn tepels.

Nu, ben net in de 5e week, heb ik nauwelijks last behalve van vermoeidheid, iets gevoelige tepels en af en toe van die kokhals aanvallen als ik een lege maag heb. Dat kokhalzen had ik ook al ruim een week voor ik de positieve test in handen had dus ik had al een vermoeden. Heb twee dagen voor NOD getest en die was al positief. 

TTessy
    Bijdrager
    In reactie op: Uitgerekend maart 2019 #10087795 Quote

Leuk Wndy & Ninaa! Ik vind het bloedspannend! Succes met vertellen straks!

TTessy
    Bijdrager
    In reactie op: Mag het wel, of mag het niet? #10087764 Quote

Hi!

Ik ben ook (weer) net zwanger, en misschien kan ik je al een beetje helpen.

Ik zou je nagellak gewoon verwijderen, ook al is het remover met aceton. Ik zou het in een goed geventileerde (of gewoon buiten) ruimte doen. Ik zou me meer zorgen maken als je dagelijks, langdurig met materialen zoals aceton in aanraking komt. 

Ik zou je fysio wel vertellen dat je zwanger bent, tenslotte kan hij er dan rekening mee houden. Ik geloof niet dat je gelijk gevaar loopt, maar hij is een professional en weet dan wat hij wel en niet kan doen. Ik wil het ook nog liever geheim houden, maar vertel het wel mijn personal trainer bijvoorbeeld. 

Yoga is geen probleem maar hot yoga zou ik laten. Het wordt afgeraden om hete baden & sauna’s te bezoeken als je zwanger bent. Ik denk dat hot yoga daar na ook onder valt. Het gaat om dat de temperatuur in de baarmoeder die niet al teveel mag stijgen. 

Daarnaast zou ik bij elke twijfel gewoon altijd je verloskundige bellen. Zij weten het het allerbest! Je bent echt niet de eerste die onzeker is en met vragen zit, daar zijn zij voor.

Succes enne…gefeliciteerd!

TTessy
    Bijdrager
    In reactie op: Menstruatie na miskraam wanneer weer zwanger? #10087754 Quote

Ik heb afgelopen maart een Missed Abortion gehad, ik was 9 weken zwanger bijna maar het kindje was gestopt met groeien bij 7,5 week en er was geen hartactiviteit. De miskraam is toen opgewekt met medicijnen en ik heb daarna 2 weken licht bloed verlies gehad. Daarna werd ik pas na 5 weken weer ongesteld. Qua tijd vond ik dat lang, maar de VK had me al gewaarschuwd dat het ook best eens langer kon duren. En sinds die 5 weken heb ik echt een zeer regelmatige cyclus van 28 dagen en een vroege eisprong rond de 11 dagen.

Mijn menstruaties zijn echt extreem licht, daar maak ik me (ook nu) nog steeds wat zorgen over. Want ik was gewaarschuwd dat de eerste menstruatie na de miskraam heftig kon zijn. Ik heb maar 4 dagen menstruatie gemeten waarvan 1,5 dag helder bloed. Elk lichaam is toch weer anders probeer ik maar te denken…

Sinds afgelopen maandag weet ik weer dat ik zwanger ben. Vandaag is mijn NOD, dus ik weet het al heel snel (en het is dus best weer spannend). Maar al met al binnen 3 maanden weer zwanger. 

TTessy
    Bijdrager
    In reactie op: NOD Juni 2018 #10087472 Quote

@Krokusjes, nee hoor was gewoon een goede lijn 😉 maar ik ben gewoon paranoia hahahaha…

TTessy
    Bijdrager
    In reactie op: Te vroeg voor een echo en 2 weken gratis? #10087425 Quote

Hoi Amber, 

Ik zou echt een andere VK zoeken, juist zij zijn degene die je op je gemakt moeten stellen. Zeker bij deze onzekere, spannende en leuke (en verwarrende!) tijden!

Ik kreeg mijn eerste echo bij 8 weken, en daarop was geen hartactiviteit te zien en dus moest mijn miskraam worden opgewekt. Dat was enorm kut, maar dankzij mijn verloskundige praktijk wist ik precies wat er kon, hoe het ging en zij luisterden heel goed naar mij. Namen ook daarna nog regelmatig contact met mij op. Gisteren heb ik weer positief getest en omdat ik bloed verloor gelijk weer contact opgenomen. Ze nemen echt de tijd voor mij en stellen me, ook al is het nog te vroeg voor een echo, gerust. Geloof me, dat heb je echt nodig.

Er zijn overigens best wel veel pretecho centra waar je (tegen betaling) ook al vroeg echo’s kunt laten maken. Bij mij kostte dat geloof ik 30€, ik wil me best voor 30€ gerust laten stellen! 

Het hartje gaat kloppen tussen de 5 en de 6 weken maar is pas goed zichtbaar op echo vanaf 8 weken, dus vandaar dat je even (LANG!!) moet wachten. Succes & sterkte!