Zwaantje

Aangemaakte reacties

• Auteur
  • Zwaantje
    Bijdrager
    In reactie op: Wachten en wachten en wachten #10191338 Quote

@Gebruiker10121433  Ah ik ben ook heel benieuwd hoe het bij jou gaat! Leuk om dit met elkaar te kunnen delen. Heel veel succes en ook voor jou hopen op goed nieuws!  

Zwaantje
    Bijdrager
    In reactie op: Wachten en wachten en wachten #10191190 Quote

@Gebruiker10121433 Ja super spannend allemaal hoor! Ik snap je echt en blijft zeker moeilijk er niet constant mee bezig te zijn. Wij houden het op dit moment ook nog voor onszelf. De directe omgeving weet wel dat we een kinderwens hebben, maar zeker niet dat we nu de stap hebben gezet om te kijken of die wens ook in vervulling kan komen. We gaan het zien en je bent inderdaad niet alleen!

Zwaantje
    Bijdrager
    In reactie op: Wachten en wachten en wachten #10190981 Quote

@pandababy Ah dat is lang aan de pil! Ik heb vijf jaar de pil geslikt, maar kreeg toen hele vervelende klachten. Na twee jaar geen anticonceptie leerde ik mijn vriend kennen en toen gekozen voor de mirena spiraal. Helaas kreeg ik na een jaar weer dezelfde nare klachten als bij de pil. Ik ben erg blij dat ik nu hormoonvrij ben, want ik kan anders echt niet mijzelf zijn. 

Ik houd mijn cyclus al wat langer in de gaten (ook via een app) vanwege mijn zware menstruatie en als het goed is had ik afgelopen weekend mijn eisprong. Nu rustig afwachten, mezelf niet te gek maken (haha!) en anders weer opnieuw proberen.

Geniet van je zwangerschap! Ik hoop dat alles goed gaat en je over een paar maanden kan genieten van je kleine. 

Zwaantje
    Bijdrager
    In reactie op: Wachten en wachten en wachten #10190955 Quote

@pandababy Gefeliciteerd met je zwangerschap! Wat fijn dat het is gelukt! Ik ben nu bijna een jaar af van mijn mirena spiraal, want ik reageer heel slecht op anticonceptie met hormomen. Sinds vorig jaar zomer wilde mijn vriend nog wel een condoom gebruiken. Deze is dus sinds deze maand de deur uit. Het scheelt dus wel dat ik al een aantal maanden een normale cyclus heb. Natuurlijk hoop ik dat we er niet al te lang over gaan doen, maar je kan niet in de toekomst kijken. We wachten het rustig af en plannen nog niet alles. Mijn vriend moet nog een beetje wennen aan het idee en wij willen ook niet het spontane van de seks direct aan het begin verliezen. 

Zwaantje
    Bijdrager
    In reactie op: Wachten en wachten en wachten #10190949 Quote

Herkenbaar hoor wat je zegt!

Wij hebben deze maand de anticonceptie weggedaan en het ook wel gezellig gehad deze week haha! Dat wachten is inderdaad wat minder, maar ik merk wel aan mezelf dat ik de dagen voor de eisprong spannender vond. Ik kan er nu toch niks meer aan doen en is het niet raak, dan proberen we het de volgende keer weer. 

Ik heb gelezen dat je het beste een test kan doen op je NOD (de dag dat je ongesteld zou moeten worden, maar het niet bent). Er zijn wel testen die aangeven dat je ze 4 of 6 dagen eerder kan gebruiken, maar ik weet niet in hoeverre die dan het gewenste resultaat al laten zien. Blijft ook per vrouw en zwangerschap verschillend denk ik. Dat geldt ook voor de klachten/kwaaltjes vooraf. De ene voelt van alles , terwijl de ander nergens last van heeft. 

Nog even volhouden tot je kan testen en ik ben benieuwd hoe het gaat! Succes.  

Zwaantje
    Bijdrager
    In reactie op: Vriend geeft dubbele signalen voor kindje #10190728 Quote

Dag dames, 

Wauw, ik herken veel van jullie verhalen. Mijn kinderwens wordt steeds groter, maar mijn vriend moet nog een beetje aan het idee wennen. Ook hij is zijn vader op jonge leeftijd verloren en twijfelt een beetje aan zijn eigen ‘kunnen’. Hij wil wel kinderen, maar weet niet hoe hij een leven met voor moet stellen terwijl ik dat wel heel goed kan.

In de zomer van 2018 mijn mirena spiraal laten verwijderen, omdat ik daar niet goed op reageerde. Mijn vriend wilde toen nog wel een condoom gebruiken. Begin dit jaar heb ik wel aangegeven dat ik het fijn zou vinden als we die in de loop van dit jaar ook weg konden doen. Een paar weken geleden heeft hij die keuze gemaakt en nu kijken we rustig verder. Hij vindt het enorm spannend en wil daarom ook nog niks plannen. Ik vind dat soms wel moeilijk, want ik houd mijn cyclus goed in de gaten en weet ongeveer wanneer ik mijn eisprong kan verwachten. Op dit moment deel ik deze informatie niet met hem, omdat hij zich snel gepusht voelt en dat wil ik niet. De anticonceptie weg doen was voor hem al een grote stap. We praten wel regelmatig over het krijgen van kinderen in het algemeen en dat heb ik soms ook nodig. Dit begrijpt hij gelukkig wel en dan kletst hij ook gezellig mee. Zo hebben we al een paar leuke namen bedacht voor in de toekomst haha! 

Zwaantje
    Bijdrager
    In reactie op: Gestopt met anticonceptie in Maart #10190714 Quote

Dag dames, 

Ik lees ook al een paar dagen mee en dacht laat ik eens gezellig meepraten. Wij hebben eind maart de anticonceptie de deur uit gegooid en ik vind het best wel spannend. Mijn kinderwens wordt steeds groter, maar mijn vriend moet nog een beetje wennen aan het idee. Hij wil dan ook niet alles plannen, dus ik doe het nog even rustig aan. Ik houd wel mijn cyclus bij via een app en heb alvast wat testen in huis gehaald voor het geval ik denk dat het nodig is! Ik ben benieuwd naar jullie verhalen.