Muts

Aangemaakte reacties

• Auteur
  • Muts
    Bijdrager
    In reactie op: Dreumes iedere ochtend 4 uur wakker #10295879 Quote

Familie van mij heeft dit ook met hun dreumes. Maar hebben dit al weken dan niet maanden. Is al een poos over op 1 middagslaapje en gaat altijd met vast ritueel op bed rond 7u half 8. Slaapt soms s ochtends tussen papa en mama nog eventjes, maar is ook zo’n extreem vroege vogel. Zij hebben zich er bij neer gelegd volgens mij, kunnen ook geen oplossing vinden.

Succes! 

Muts
    Bijdrager
    In reactie op: HELP! Rode en pijnlijke billen! #10293195 Quote

Sudocrem is eigenlijk niet zo heel goed, zit veel water in wat juist weer de huid uit droogt. 

Als je al iets op zinkbasis wil gebruiken, koop dat zinkolie (Dr Swaab heb ik langs zien komen, prima!). Zinkzalf droogt al gauw te veel in ook. 

Zink altijd verwijderen met (zoete) olie! Niet gaan boenen met water en zeep. Met babyolie worden de billetjes ook weer lekker zacht 🙂 

Een tip die ik nog niet langs heb zien komen: Aldanex. Is op siliconenbasis en gebruiken we in de zorg ook wel eens. Je betaald er wat voor, maar gaat ook erg lang mee. Heb je maar een beetje per keer voor nodig, werkt ook preventief. Google het maar eens. 

Muts
    Bijdrager
    In reactie op: Als zwanger worden maar niet lukt.. #10292378 Quote

Wij gaan ook alweer ronde 14 in één dezer dagen ben ik bang. Heb wel hetzelfde zoals jij het omschrijft. Eigenlijk al die tijd wel heel nuchter en rustig onder geweest, ook op de dagen dat er minder nieuws was. Maar toch elke keer een beetje meer ongeduldiger/gefrustreerd omdat het al zo lang duurt.. 

Ik heb al wel het één en ander aan onderzoek laten doen. Zowel bij mij als mijn vriend lijkt alles goed te zitten. Als mijn menstruatie doorzet zal ik volgende week een hsg krijgen, dat zou de kans op zwangerschap wat kunnen vergroten. Maar verder kunnen wij ook niet meer dan onze best doen. 

Muts
    Bijdrager
    In reactie op: Voor wie na een halfjaar nog niet zwanger is #10282589 Quote

Dames met een positieve test, super gefeliciteerd! 

Nou ik ben er achter waarom ik m’n ei niet kon vinden.. Mijn lichaam vind het logisch om opeens een cyclus van 28 dagen te hebben (ipv 30+). Ik was dus te laat met testen… En precies op de verkeerde dagen gemikt, dus de kans op conceptie was nogal laag. 

Dus mijn wintersport vakantie is super leuk begonnen… (not)! Bah! 

Muts
    Bijdrager
    In reactie op: Onbeschofte doktersassistente #10280540 Quote

En dan zeker ook nog aan komen zetten met #doeslief…? 🙄

Nee niet netjes inderdaad. Ook al moet zij nou eenmaal protocol volgen, een stukje professionele communicatie is wel op zijn plaats. 

Muts
    Bijdrager
    In reactie op: Voor wie na een halfjaar nog niet zwanger is #10279859 Quote

@BoBelle Ja opzich is er een mogelijkheid dat mijn onbekende eisprong dichtbij genoeg een gezellige avond heeft gezeten. Maar zal echt niet weten wat ik van deze cyclus kan verwachten 😱 Sowieso dat ik voor en misschien wel tijdens wintersport een test doe, gezien ik wel met een gerust gevoel een weizen wil kunnen drinken op de piste 😁

Samen duimen op het wachtbankje dan maar! 👍🏻

Muts
    Bijdrager
    In reactie op: Voor wie na een halfjaar nog niet zwanger is #10279570 Quote

Ik heb m’n ei niet gevonden deze cyclus. Bedacht mij pas laat dat ik toch maar ging testen op cd 18, gezien mijn eisprong best regelmatig op cd 20/21/22 valt. Maar de afgelopen 3 testen liepen alleen maar af waarvan die van gisteren omo wit bleef. Flo app denkt dat mijn eisprong gisteren was, maar ik zat de halve dag op de wc en had weinig zin het gezellig te maken… 🙄 Voor de vorm vanavond maar aan de slag, maar vind het maar vreemd. Dacht na 12 rondes mijn cycles wel te kennen 😅.

Nod valt hoogstwaarschijnlijk tijdens wintersport vakantie.. Alles is mogelijk? We wachten maar weer rustig af, ook dit jaar… 

Muts
    Bijdrager
    In reactie op: Vraagje over leefstijl rond ovulatie #10276688 Quote

Euhm, alleen zwangeren wordt afgeraden toch om rauw vlees te eten? Omdat je dan kwetsbaarder bent voor infecties tgv bacteriën op dit vlees. Dus zo lang je niet zwanger bent, zou je dat als elk ander mens kunnen eten dacht ik. 

Alcohol ander verhaal. Dat raak ik al een jaar lang amper aan. Maar vermijd het niet bij specialere gelegenheden zoals komende week met kerst. Maar wel afhankelijk van waar ik in mijn cyclus zit.