Mamariëlle

Aangemaakte reacties

• Auteur
  • Los van de intentieverklaring mag ontslag vanwege zwangerschap niet. Maar ze kunnen natuurlijk makkelijk een andere reden opgeven. Garanties heb je niet… 

Mamariëlle
    Bijdrager
    In reactie op: Ervaringen inleiding #10252876 Quote

Ik ben afgelopen week met 38 weken ingeleid wegens zwangerschapsdiabetes. Volgens mij had ze nog niet zo heel veel zin om te komen. In eerste instantie hebben ze 2 dagen een ballonnetje geplaatst omdat mijn baarmoedermond nog heel ver naar achteren stond en niet voldoende ontsluiting had. Deze hebben uiteindelijk weinig effect gehad, dus op dag 3 kreeg ik een hormoonveter ( de hormoonveter en de gel die in dit topic genoemd worden zijn vergelijkbaar) voordeel hiervan is dus dat je lichaam de hormonen niet zelf hoeft te maken. Het ballonnetje heeft normaal als functie dat je lichaam door druk die hormonen gaat maken. Deze stap is nodig als er dus nog helemaal geen ontsluiting is en dergelijke. Van de veter kreeg ik al wat weeën en deze heeft uiteindelijk 4cm opgeleverd. Voldoende om de vliezen te kunnen breken. Hierop omdat ik nog steeds wel een beetje weeen had eerst gekeken of ze vanzelf op gang kwamen. Dit was niet het geval waarna de wee opwekkers werden gestart. Maar hoewel geen weeenstorm vond ik ze best heftig en rond 4 uur wist ik ze niet goed meer te handelen. En bleek ik nog steeds maar ronde de 4-5 cm ontsluiting te hebben. Dus toen voor de ruggeprik gegaan. Hierop kwam er weer schot in de zaak en rond kwart voor 10 mocht ik gaan persen. Ik dacht dat een ruggeprik dan altijd uit ging, maar ik mocht deze ook gedurende het persen gebruiken, en voelde de persweeen ook nog steeds voldoende rond half 11 in de avond is onze dochter geboren. Hoewel een lang traject wat je bezig houdt, vond ik de begeleiding in het ziekenhuis echt wel fijn, en heb ik er geen negatieve gevoelens over. Ruggeprik was iets wat ik eigenlijk niet wilde omdat ik dit heel eng vond, maar viel mij uiteindelijk alles mee, en heeft er denk ik voor gezorgd dat het allemaal goed gekomen is. Ik weet echt niet hoe lang het anders geduurd zou hebben. Ik snap dat je er tegenop ziet, maar het beste is om er open in te gaan. Ik denk wel dat het fijn is als je kindje toch zo’n 37-38 weken wel in je buik gehad heeft. Wij genieten nu in elk geval een een lief meisje al iets meer dan 24 uur… en zij heeft er alleen maar baat bij gehad dat ze eerder is gehaald. Woog na 38 weken en 3 dagen 3925 gram…

Mamariëlle
    Bijdrager
    In reactie op: Te grote baarmoeder voor zwangerschapsduur #10252029 Quote

Als je zwangerschapssuiker blijkt te hebben hoef je daar zelf helemaal niets van te merken. Bij mij is het met ongeveer 32 weken ontdekt. De grootte van je buik is volgens mij van heel veel factoren afhankelijk. Maar ik zit nu met 38 weken nog steeds op ongeveer 10 kilo erbij terwijl ik dus wel suiker kreeg. Maar je niet teveel zorgen en wacht rustig de uitslag af, deze is er meestal met een dag of soms 2 al. En dan kan je verder kijken… het is lastig, maar niet onoverkomelijk en er zijn meerdere mogelijkheden als je de diagnose wel zou krijgen. Maak je vooral niet te veel zorgen, want je verandert er toch niets aan. In je zwangerschap komt het doordat je meer insuline nodig hebt om alle suiker goed te kunnen verwerken in je lichaam, en dat lukt een deel van de zwangere vrouwen gewoon onvoldoende. En is dus ook weer over als je bevallen bent. 

Mamariëlle
    Bijdrager
    In reactie op: 5 a 6 weken zwanger #10250203 Quote

Sorry ik wilde zeggen: 

het heeft nog geen zin nu naar de verloskundige te gaan. De kans is groot dat die nog niets kan zien. Pas vanaf de periode dat je de afspraak ongeveer hebt is de kans ook groot dat ze iets kunnen zien/hartje kunnen horen. 

Soms kan dat wel eerder, maar als het dan nog niet te horen is, geeft het je alleen maar meer onrust. Je hebt een positieve test gehad, en daar moet je het voor nu even mee doen… 

geniet ervan. Krijg je buikpijn/bloedverlies kun je altijd weer contact met je verloskundige opnemen, maar anders is het toch echt even de tijd uitzitten…

Mamariëlle
    Bijdrager
    In reactie op: 5 a 6 weken zwanger #10250201 Quote

H

Mamariëlle
    Bijdrager
    In reactie op: Lichte anticonceptiepil? #10249977 Quote

Zoely bevat andere hormonen, niet per se minder. 

Mamariëlle
    Bijdrager
    In reactie op: Lichte anticonceptiepil? #10249928 Quote

Je hebt nog een ‘microgynon 20’ ook generiek beschikbaar, die bevat dezelfde hormonen als de gewone maar dan in een wat lagere concentratie. Dat zou je kunnen proberen, maar daarbij is het wel super belangrijk voor de betrouwbaarheid dat je hem regelmatig inneemt. Of je kan bijvoorbeeld een mono pil zoals desogestrel proberen, daar zit maar 1 hormoon in. Wat is de reden dat je op zoek bent naar iets anders? Want dat kan ook nog uitmaken. Er zijn ook nog pillen die gedurende de periode wisselen in hoeveelheid hormonen en daardoor een meer ‘natuurlijke cyclus’ nabootsen of je hebt nog wat andere varianten als een prikpil of een pleister. Er is best veel keuze. Anders zou je eens advies aan je apotheker kunnen vragen als je niet goed weet wat voor jou een goede keuze is

Mamariëlle
    Bijdrager
    In reactie op: Zucht, alweer spruw #10249807 Quote

Als het bij jou nog gevoelig was, kan het zijn dat hij het toch van jou tepels misschien weer gekregen heeft. Maar dat het bij je kleine gewoon veel sneller zichtbaar is omdat hun weerstand nog veel minder is…