Gebruiker10123146

Aangemaakte reacties

• Auteur
  • In reactie op: Borstmelk bewaren #10293473 Quote

Hoi,

De melk die ik over heb, giet ik in silicone ijsblokvormpjes en vries ik in. Omdat het dan maar kleine porties zijn, is het snel bevroren en ook weer snel ontdooit. Ik bewaar het dan gewoon in een diepvries zak waar ik de datum op schrijf. Zo kun je per keer ontdooien wat je nodig hebt en hoef je niets weg te gooien.

In reactie op: Baby’s geboren mei / juni 2019 #10290489 Quote

@zwangeryes, mijn dochter drinkt uit de Philips Avent speen maatje 4. Die heeft 3 gaatjes. Ik wist eigenlijk niet dat je met borstvoeding de kleine speen moest blijven gebruiken. Op het dagverblijf hebben ze er niets over gezegd. Al moet ik zeggen dat mijn dochter geen fles drinker is. Ik geef ongeveer (afhankelijk van hoe vaak ik heb kunnen kolven de dag ervoor) ook 2 of soms 3 flessen mee van elk rond de 200 cc. Komt lang niet allemaal op, krijg dus ook vaak wat mee terug. 

In reactie op: Schoonfamilie.. #10290062 Quote

Hoi!

Ik voel en leef met je mee, heb hetzelfde probleem. Mijn man komt uit Iran en spreekt dus ook constant Farsi met zijn moeder. Het contact en de bemoeienis kon ik nog wel handelen voordat onze dochter kwam, sinds zij geboren is erger ik me groen en geel aan haar. Ze bemoeit zich met alles, wijst mij constant op wat ik niet goed doe volgens haar ‘want wij doen dat zo’. Heel vervelend en irritant. Op steun van mijn man hoef ik ook niet te rekenen, het mondt altijd uit in ruzies en onbegrip. Wij zijn verhuisd dus gelukkig woont ze niet meer op loop afstand maar dan nog is haar invloed en bemoeienis groot, gerust 4 of 5 keer op een dag bellen is geen uitzondering. Ik wens je heel veel sterkte en kan je helaas geen tip geven, wel met je mee leven. 

In reactie op: Baby’s geboren mei / juni 2019 #10285113 Quote

Lastig hè, dat kolven en voor de klas staan. Ik werk ook in het onderwijs (vo) en kolf vaak in mijn tussen uren. Nu krijg ik de volgende periode een ander rooster wat helaas veel drukker is en moet ik me dus beperken tot de pauzes. Ik merk wel dat mijn kolf opbrengst steeds minder wordt.  Eerder nog met gemak 3 flesjes nu kom ik amper aan anderhalf. Toen ik opmerkte aan onze rooster maker dat ik gebruik wilde maken van mijn kolf recht, keek ze me heel vreemd aan. Ik combineer nog niet met kv omdat ik nu nog genoeg heb. Nu is mijn dochter niet zo’n hele grote fles drinker en krijg ik dus steeds wat mee terug van het KDV. Ook hier een nachtdrinker,  heb altijd het idee dat ze het dan inhaalt. Hier meestal 4 voedingen overdag en in de nacht altijd één soms 2 of 3.

In reactie op: Baby’s geboren mei / juni 2019 #10284939 Quote

Even een vraagje voor de mama’s die ook nog borstvoeding geven; zijn jullie alweer ongesteld geworden? Onze dochter is nu 7.5 maand en ik denk steeds vaker aan een tweede 🙊😊. Ze drinkt gemiddeld nog wel elke nacht een keertje en op mijn werk kolf ik nog zo’n drie keer. Heb een paar dagen ovulatietesten gebruikt maar ben daar zo slordig in dat ik het steeds vergeet haha. Wat waren bij jullie de symptomen van een aankomende menstruatie?

In reactie op: Borstvoeding bewaren #10280462 Quote

Ik vries het in, in van die ijsblok bakjes met siliconen aan de onderkant. Daarna in zip sluiting diepvrieszakjes van de Lidl. Lekker goedkoop en makkelijk te ontdooien per blokje.

In reactie op: Geen productie na buikgriep #10279790 Quote

Mijn dochter is nu 7 maand en heeft tot nu toe elke nacht nog gedronken. Soms 3x, andere keren maar 1x maar ik heb het idee (En dit ook wel eens gelezen op LLL) dat mijn productie hierdoor goed in stand blijft. Misschien toch ook in de nacht aanleggen als je de energie ervoor hebt. Heel veel succes!

In reactie op: Voucher Prenatal Babboe bakfiets #10276675 Quote

Ik heb nog een voucher. Mocht je die willen hebben mail Ik die graag door.

Groetjes!