Stiekemmeelezen

Aangemaakte reacties

• Auteur
  • Stiekemmeelezen
    Bijdrager
    In reactie op: hekel aan babyshowers #10224107 Quote

Hier ook geen liefhebber van al die onzin eromheen. Ik heb voorgesteld dat ik a. niet verrast wil worden en b. het leuk zou vinden om gewoon te borrelen met vrienden (voor degene die willen drinken gewoon een wijntje, ik hou het dan natuurlijk bij ginger ale). Gelukkig organiseert mn zus het samen met een goeie vriendin en weten ze hoe ik in elkaar zit. Hier iig geen babyvoeding proeven en omtrek raden, brrrr.

Wat betreft die opmerkingen: ik kan daar soms ook echt niet mee om gaan. Ik ben nu 25 weken zwanger en het valt qua buik best mee. Ja, je kunt zien dat het niet twee pizza’s te veel is, maar om nou iedere keer de hand voor de mond te slaan en ohh en aahhh je ziet het nu echt, daar ben ik een beetje klaar mee. Had een collega die vroeg of ik nog wel achter mn bureau pastte. GAST! Ga je moeder pesten ofzo. Jeez. Zullen deels de hormonen zijn, maar omdat ik altijd wat geworsteld heb met mijn gewicht (hallooo, Jo-jo!) vind ik het echt naar dat het nu een soort van gemeengoed is. Mensen denken dat ze nu er een baby in groeit ineens een mening mogen hebben over mijn gewicht/uiterlijk. SHUT.UP. Ok, rant over 😛

Stiekemmeelezen
    Bijdrager
    In reactie op: Werken met hittegolf #10216597 Quote

Moet zeggen dat ik de reacties hier wel heftig vind.. Ik ben zelf nu 22 weken zwanger en gelukkig valt het voor mij mee (werk op een kantoor met airco, heb het wel eens anders gehad dus ben er super dankbaar voor) maar ik weet nog hoe ik me voelde met 9 weken (mega misselijk, last van mn darmen, erg moe) en kan me goed voorstellen dat het mega pittig is in het eerste trimester. Helemaal met lange mouwen en broek en dan de hele dag staan. 

Wil je in ieder geval veel succes wensen de komende dagen en als het niet gaat, gaat het niet. Je bent maar een paar maanden in je hele leven zwanger (er vanuit gaande dag je niet voor de 19 kinderen gaat 😉 dus je mag best een x zeggen dat het te veel is..

Stiekemmeelezen
    Bijdrager
    In reactie op: Wat te doen tegen maagzuur #10215168 Quote

Ik ben nu 21 weken zwanger en heb er ook last van. Wat bij mij helpt is een flesje water met 2 eetlepels appelciderazijn en dan nippen. Klinkt raar maar werkt als een tierelier bij mij. Ben zelf niet zo van de medicatie en als ik het even kan voorkomen dan graag. Dit is gewoon een natuurlijke oplossing, maar geen idee of het voor iedereen werkt.. Succes! 

Stiekemmeelezen
    Bijdrager
    In reactie op: Genderdisappointment #10212173 Quote

Geef het tijd, hier was het ook een dingetje. We wilden allebei graag een jongetje en al vroeg bleek het toch echt een meisje te zijn. Mijn vriend heeft het er even moeiljk mee gehad en die ruimte moet er gewoon zijn. We hebben allemaal een ‘ideaal beeld’ en soms voldoet het er niet (meteen) aan. 

Ik zou proberen er over te praten, en idd, als hij bang is dat ook deze dochter erg naar jou trekt, dan kun je het daar over hebben. Plus de dynamiek kan natuurlijk helemaal veranderen he. Jij bent straks druk bezig met de nieuwe baby, wat weer ruimte geeft voor papa om zijn band met de oudste eens extra te verstevigen 🙂 

Succes! 

Stiekemmeelezen
    Bijdrager
    In reactie op: Darmkrampen 5wkn zwanger #10211246 Quote

Dit is voor mij ook een bekend verhaal. Hier tijdens beide zwangerschappen erg veel last gehad van m’n darmen. Ik ben toen vooral veel water gaan drinken en ben bij de tweede pre- en probiotica gaan slikken. Heb zelf ook heel gevoelige darmen. Dit heeft echt wel geholpen naar mijn mening en ik denk dat ik er rond de 8 weken weer van af was. 

Succes en gefeliciteerd! 

Stiekemmeelezen
    Bijdrager
    In reactie op: Babynaam gezocht! #10191515 Quote

Rhys is mijn favo naam! Kunnen ‘m zelf niet gebruiken omdat de achternaam van mn vriend begint met een S en dat vind ik raar klinken. Helaas. 

Otis vind ik ook echt een leuke naam, maar merk hier dat het echt een mode naam is. Misschien ben je waar jij woont de curve voor en valt het mee 🙂 

Succes!

Stiekemmeelezen
    Bijdrager
    In reactie op: Zwanger en contract werk #10183360 Quote

Tijdelijk contract

Als je tijdelijke contract afloopt tijdens je zwangerschaps- en bevallingsverlof, dan hoeft je werkgever je contract niet te verlengen. Je krijgt wel doorbetaald tijdens je verlof (minstens 16 weken).

Wordt je contract niet verlengd, dan kun je een werkloosheidsuitkering (WW) aanvragen bij het UWV. Als je werkgever je eerder schriftelijk of mondeling een contractverlenging heeft beloofd, dan mag hij daar niet zomaar op terugkomen. Doet hij dat toch, dan kun je de FNV inschakelen voor juridisch advies.

Ontslag nemen

Je kunt altijd zelf ontslag nemen. Als je 16 weken betaald zwangerschaps- en bevallingsverlof wilt, let dan goed op je ontslagdatum.

Let op: Je hebt alleen recht op 16 weken betaald zwangerschaps- en bevallingsverlof, als je uitgerekende bevallingsdatum binnen 10 weken na je ontslagdatum valt. Het UWV betaalt jou dan door tijdens je verlof. Neem je ontslag eerder dan 10 weken voor je uitgerekende datum? Dan heb je geen recht meer op betaald verlof.

Reken goed uit wanneer je je ontslag laat ingaan en denk aan je opzegtermijn. Meld je ontslag zo snel mogelijk bij het UWV en vraag naar de voorwaarden.

Let op: Als je zelf ontslag neemt, dan heb je geen recht op een WW-uitkering!

https://www.fnv.nl/werk-inkomen/zwanger-ouderschap/ontslag-tijdens-zwangerschap

Stiekemmeelezen
    Bijdrager
    In reactie op: Zwanger en contract werk #10183334 Quote

Ook als je werkloos bent heb je recht op zwangerschapsverlof. Zelf ontslag nemen of je contract niet laten verlengen heeft hier geen invloed op. Wat de dames hierboven zeggen heeft gaat over de werkloosheidsuitkering en dat is een ander verhaal (dus zelf opzeggen of niet verlengen ed). 

Als je het allemaal zwart op wit wil hebben, zou ik gewoon even contact opnemen met het UWV. Zij leggen alles helder voor je precies waar je aan toen bent.