Gebruiker10096602

Aangemaakte reacties

• Auteur
  • In reactie op: Sofie en fleur #10325632 Quote

Ik geef zelfs les aan een Sofie-Fleur, heerlijke hockey namen (en daar is niks mis mee)! 

In reactie op: Loopstoel #10325283 Quote

Mijn broertje heeft als kind veel in loopwagen gezeten. Het advies was er toen nog niet of in elk geval niet zonduidelijk. Resultaat was dat hij; door het te vroeg staan en afzetten zijn voeten niet goed neer leerde zetten, wat verkorte achillespezen veroorzaakte. Is allemaal goed gekomen, maar heeft wel gemaakt dat hij jarenlang met een voet op zijn tenen bleef lopen. Ik denk dat mijn actieve dochter het prachtig zou vinden. Mooi niet dat ze het krijgt!

Overigens weet ik ook dat mijn broertje er zeker twee keer mee de kelder (gelukkig maar 3 treetjes en smal; dus zat snel vast) is ingereden. Maar goed, mijn dochter valt ook van de bank waar ze stiekem op klimt, ongelukken gebeuren nu eenmaal.

In reactie op: Bang voor poep #10324766 Quote

Probeer poep zo normaal mogelijk te maken. Zoek het op op straat (hondenpoep!) laat haar in het toilet kijken na jouw eigen grote boodschap en lees boeken (Help, wie heeft er op mijn kop gepoept is een hit!). Heerlijk gênant voor jezelf, maar het kan helpen. En verder niet teveel aan haar poep besteden, anders dan; ja, dat is poep, nu doen we lekker schone broek aan en de poep weg! 

In reactie op: Waar geboortekaartje bestellen? #10324764 Quote

Kaartjes van Hema zijn goed betaalbaar. Verder hebben wij uiteindelijk gekozen voor een enkele kaart op foto formaat, ook omdat we dat mooi vonden, maar ook omdat we rond de 1 euro per kaart uitkwamen. We hebben gewone standaard hema enveloppen gebruikt. Mijn ervaring is toch dat je die meteen weg doet, dus mooie sluitzegel enzo is leuk, maar ook takke veel werk net na de bevalling en erg duur.

In reactie op: Zwemmen met dreumes #10324542 Quote

Decathlon verkoopt ook bandjes met eraan een zwemband, dus een band over de borst en badjes aan de armen. Geschikt voor kinderen van ongeveer 15 kilo, dacht ik. Als het echt gaat om de angst je kind uit het oog te verliezen zou je ook een zwemvest je kunnen overwegen, denk dat bandjes niet fijn spelen in het zand; gaat snel schuren. Ik lees even mee voor de gouden tip, mijn zeemeermin is 11 maanden en kruipt zelf de zee in…

In reactie op: Herbruikbare zwemluier #10324391 Quote

Super, dank jullie wel! Iemand ervaring met die van Lassig? Die hebben geen sluiting, wat me een voordeel lijkt, maar nadeel is dat ze dus een ‘maat’ zijn en hooguit één seizoen meegaan. 

In reactie op: Ruime kinderwagen met 2 zitjes #10324315 Quote

Nuna kinderwagens kunnen volgens de ‘boekjes’ meer gewicht hebben dan vele andere wagens en ook stoeltjes zijn vrij lang. Zijn ook wat completer dan de andere bekende merken en daardoor minder prijzig. Maar ik moet zeggen dat ik bij veel vriendinnen zie dat de oudste weinig in de wagen zit. En dat wanneer dit wel praktisch is, zoals met boodschappen doen, de oudste in de wagen zit en baby in draagzak/doek. 

In reactie op: Met Maxi cosi fietsen #10322499 Quote

Wij hebben een drager voor de Maxi Cosi in de bakfiets. Dan kunnen we dus al veel eerder mee

Ik hoorde dit van een kinderfysio, heb er zelf geen onderzoek naar gedaan. Maar ging ook over het fietsen met een maxi-cosi in de bakfiets. Moet wel zeggen dat ik in een stad leef met eindeloos veel tramsporen, dus dat levert op de fiets ook flink wat gehobbel op, veel meer dan in een auto.