Gebruiker10119282

Aangemaakte reacties

• Auteur
  • In reactie op: Niet goed gehecht? #10274520 Quote

Hi, 

Heel herkenbaar dat je jezelf dit afvraagt. Ons zoontje was met 9 maanden ook nog zo’n allemansvriend en ik twijfelde ook of de hechting wel helemaal goed was gegaan. Ons zoontje was geen huilbaby maar al van het begin af aan niet heel erg aanhankelijk (dacht ik). Nu is hij net een jaar geweest en sinds een paar weken merk ik echt dat hij zeker wel verschil ziet en voelt tussen ons en derden. Hij is nu heel enthousiast als hij ons ziet, klampt zich aan mij vast zodra hij iets spannend vindt en wil alleen bij papa of mama zijn als hij moe is en niet meer opgepakt worden door anderen. 

In reactie op: Hoe is jullie ritme na een dagje KDV #10273943 Quote

Precies zoals hier boven al staat, gewoon lekker geven. Ons zoontje was ook altijd super moe na al die indrukken op de opvang dus ging dan lekker op tijd naar bed en sliep dan gewoon wat langer door. 

In reactie op: Tot welke leeftijd box? #10261720 Quote

Ons zoontje is 11 maanden en ik ben nog iedere dag blij met de box.. Zoals hierboven al eerder gezegd is het ook vooral vanuit praktisch oogpunt. Wij hebben een ontzettend ontdekkend/druk mannetje die ik niet alleen kan/wil laten. Hij kan nog niet los lopen maar kruipt en loopt al wel langs tafels e.d. Waar laat je zo’n kleine ontdekkingsreiziger als je bijvoorbeeld gaat douchen? Hoe doen jullie dat zonder box? Ik voel me best een beetje dom nu want daar hebben jullie waarschijnlijk een hele praktische oplossing voor die ik nog niet bedacht heb. 

In reactie op: Badzitje #10247400 Quote

Wij hadden zo’n badring van de Prenatal. Welgeteld 2 x gebruikt.. op het moment dat jouw kindje nog niet goed kan zitten, zitten ze hier ook niet goed in is mijn ervaring. Ze glijden constant onderuit en zitten heel oncomfortabel. Ik zou daar dus niet voor kiezen. 

Wij zijn in die tijd gewoon iedere keer met hem op de arm gaan douchen of we gingen gezellig samen in bad. Nu hij zelf goed kan zitten, zet ik hem in een klein laagje water in het grote bad en dat vindt hij fantastisch. Maar goed, hij is inmiddels ook al 9 maanden dus dat duurt dan nog wel even. 

In reactie op: Geen hulp in de nachten #10247392 Quote

Wow, ik vind het zo verschrikkelijk oneerlijk wat hij doet! Net zoals bovenstaande dames zeggen, hij was er toch ook bij toen jullie sex hadden! En of je nou wel of niet aan de anticonceptie bent, je weet dat dit kan gebeuren. Om jou dan voor de onmogelijke keuze te stellen om je kindje weg te laten halen puur en alleen omdat meneer niet goed tegen slapenloze nachten kan? Alsof je op basis daarvan gaat besluiten om een abortus te laten plegen. En je dan vervolgens op deze manier te blijven ‘straffen’ want ja, dit wist je van de voren. Kom op zeg!

Nou goed, ik denk dat mijn mening duidelijk is maar vind dat je vooral het gesprek moet blijven aangaan en hij mag echt niet met dit argument blijven komen. Begrijpt hij uberhaubt wel voor welke keuze hij je heeft gesteld? Een baby is geen paar schoenen die weggooit omdat ze net niet lekker zitten… Is er niemand anders behalve jij, dit hem dit aan z’n verstand kan brengen? Wellicht dat de mening van een ‘buitenstaander’ meer tot hem doordringt? 

Heel veel succes!! 

In reactie op: Jongensnaam #10240951 Quote

Ik zou, ondanks de populariteit toch voor Boaz gaan. Persoonlijk vind ik dat een stoerdere en krachtiger naam. Bodhi vind ik een vleugje ordinair 🙈 of misschien net op het randje. 

Vrienden van ons hebben een ‘Beau’. Geen top 10 naam, krachtig maar wel een tikkeltje kak (ik hou er van). Wellicht is dat nog een idee? 

Is het een idee om hem in te bakeren? Dat zorgde er bij ons zoontje voor dat hij zich geborgen voelde en daardoor (althans dat is mijn aanname) langer doorsliep. Wellicht eerst even overleggen met het CB voordat je dat gaat doen maar hier hielp het erg goed. 

In reactie op: Mening meisjesnaam #10235212 Quote

Beide super mooi! Maar als je voor lois gaat, is dan lizé (lizee) geen optie? Dat klinkt super chique bij elkaar.