Veraa

Aangemaakte reacties

• Auteur
  • Veraa
    Bijdrager
    In reactie op: Baby’s geboren mei / juni 2019 #10285649 Quote

@Zwanger yes, gaat het nog wel goed verder met de bv? Wel een mooi schema hoor! Maar hoe doe je dat dan met die flessen op de opvang? Krijgt jullie zoontje dan 240 ml op de momenten dat jij normaliter bv geeft? Of krijgt hij dan onregelmatiger/minder vaak melk dan thuis? Aaron drinkt namelijk per keer op de opvang maar 150/160cc. Best een groot verschil. Ik kom daar al met moeite aan per kolfsessie (moet meeestal wel beide borsten kolven om aan 150cc te komen), maar 240cc in een flesje zou ik ook niet zomaar kunnen kolven. Wat supervervelend dat je per keer maar 50cc kolft. Hopen dat het een fase is en dat het weer wat beter wordt…

@Ananas, je zou ook anti-slip sokjes kunnen proberen? Dan heb je toch een beetje dat ze grip hebben qua voet maar wel dat het wat warmer is en dat ze niet uitglijden… geen idee hoor, bij ons is dat station nog héééél ver weg maar wellicht is het een optie. 

Veraa
    Bijdrager
    In reactie op: Baby’s geboren mei / juni 2019 #10285275 Quote

@Gebruiker…146, nog niet ongesteld en wel bv maar volgens mij kun je gewoon zwanger worden. Dus als je dat heel graag wil zou ik het gewoon proberen en niet teveel naar ovulatietesten kijken. Gewoon lekker genieten zeg maar 🙊.

Hier in afgelopen week van 7 bv momenten naar 5 gegaan (soms 6 als hij soms in de nacht nog wil). Hij krijgt iedere 4-4,5u melk dus tijden zijn nu 06:45 – 11:15/11:30 – 15:30-19:30 – 22:15(dreamfeed) en soms nog rond 3uur. Verder aangevuld met fruit rond 10, halve boterham rond 13 en 100gr warm eten rond 18.

Ik had al eerder geprobeerd een voeding te laten vallen maar dat werd snachts ingehaald. Dus als het nog niet de tijd is merk je het vanzelf! 😃

Veraa
    Bijdrager
    In reactie op: Baby’s geboren mei / juni 2019 #10284166 Quote

Ja als ik het CB moet geloven doe ik het helemaal niet goed met die nachtvoedingen. Terwijl hij inderdaad groeit terwijl ik naar hem kijk. Anyway.

Hier ook ineens moeite met de groentehap. Hij lijkt het nee schudden ineen te hebben ontdekt (al betwijfel ik of dat ook al ‘nee’ betekent hoor, denk dat het gewoon is dat hij heeft ontdekt dat ie kan schudden met z’n hoofd haha). Ben nu (om het leuker te maken) gaan proberen het niet meer altijd gepureerd aan te bieden. Dus bloemkoolroosjes koken en zelf in de hand geven. Wordt één grote bende, en gedoe (kokhalzen af en toe want geen tandjes om goed te kauwen) maar hij vindt het verder helemaal te gek haha.  
    Verder ga ik volgende week maar eens starten met kip. Misschien wil hij gewoon wat anders.

Dus probeer eens andere structuren en smaakjes! Wie weet helpt het.

Veraa
    Bijdrager
    In reactie op: Baby’s geboren mei / juni 2019 #10283831 Quote

Ja er wordt altijd veel gezegd door de ‘professionals’ en “dit is niet goed, en dat moet je niet doen, en dat zou ik afleren…”
    Onze zoon heeft bijvoorbeeld gewoon iedere nacht nog een nachtvoeding hoor, kreeg al bij de 6 maanden controle te horen dat dat aangeleerd gedrag was en dat ik hem maar gewoon moest laten, dan hield het vanzelf op. Effe serieus. Ik ben ervan overtuigd dat als hij de voeding (of mij) niet meer nodig heeft ’s nachts hij vanzelf gaat doorslapen. 

Dus gebruiker…602 lekker bij je laten slapen als dat goed voelt! 

Veraa
    Bijdrager
    In reactie op: Baby’s geboren mei / juni 2019 #10283002 Quote

@WvH ik zou ervoor tekenen zulke slaapjes! Volgens mij zit jullie baby keurig in een goed slaapritme. Naast dat ik er zelf van overtuigd ben dat baby’s slapen wanneer ze dat nodig hebben staat er ook zoiets in het boek van Stephanie Lampe (baby in een droomritme). Volgens mij moeten baby’s van 6-9 maanden tussen de 2 à 3 lange slaapjes of de 3 à 4 korte slaapjes doen op een dag. En een totaal (dus inclusief nachtslaap) iets van 14-17 uur dacht ik. En dan zijn er altijd baby’s die meer of minder slapen. Maar dat is geloof ik gemiddeld. Ik zou me er geen zorgen over maken en lekker van genieten! Tijdens de slaap groeien ze ook 🙂

Veraa
    Bijdrager
    In reactie op: Baby’s geboren mei / juni 2019 #10281761 Quote

Oh @zwanger yes wat rot dat je zoontje zo veel huilend wakker wordt.  Hadden wij ook een tijdje en ik werd er echt hopeloos van (lees: zelf ook enorm gesloopt door slapeloze nachten). Je hebt er niets aan maar bij ons ging het vanzelf weer over. En ineens was hij weer blij met een speen (!) Nooit een speen gewild, altijd uitgespuugd en ineens. Dus ja hij krijgt nu gewoon lekker z’n speentje ’s avonds en die valt ’s nachts vanzelf uit… volgens mij is dat voor hem ook wel lekker in de ontwikkeling van de tandjes dat ie er een beetje op kan kauwen. Er komt namelijk een tandje door!

Maar wel een foptandje, geen idee of dat normaal is maar ineens een wit puntje afgelopen maandag, en rood tandvlees. En ik kijk ’s avonds, weg puntje, alleen een klein gaatje en tandvlees weer rustig. Alsof hij het puntje had doorgeslikt ofzo heel gek! Maar misschien was het witte puntje wat huid dat doorscheurde? of een blaartje? géén idee. Maar hoorde van een vriendin dat haar kindje dit ook had gehad. Uiteindelijk kwam vlak daarna toch het tandje zei ze. Ik ben benieuwd.

Verder, onze kleine zat vandaag in een baby jumper op de opvang zag ik net op een foto. Ik weet niet wat ik daarvan moet vinden…. Volgens mij is dit niet zo goed voor z’n rug en ontwikkeling (aangezien hij echt nog niet kan tijgeren of kruipen enzo). Wat vinden jullie hiervan? En vinden jullie het normaal om ritmes door te geven aan de opvang? Ik geef ze wel eens een briefje en instructies (minimaal 3x slapen, liefst op deze tijden eten) maar ik ben misschien wat te neurotisch daar in. En als ik dan weer nu die baby jumper aan de orde moet brengen word ik dan echt zo’n zeikmoeder?

Veraa
    Bijdrager
    In reactie op: Baby’s geboren mei / juni 2019 #10280664 Quote

Haha mama D ik moest lachen om je zwembroekenmodel. Ik zie het zó voor me 😂.

Aaron komt nog niet in de buurt van kruipen of tijgeren. Hij wil wel maar snapt het niet. Ligt dus als een vis op het droge op zn buik te hopsen. Wel met benen en armen tegelijk de lucht in. Ziet er ook heel grappig uit. En op schoot wil hij staan… Maargoed eigenlijk kan hij nog niet zoveel… Ook niet los zitten (wel in kinderstoel).

Veraa
    Bijdrager
    In reactie op: Baby’s geboren mei / juni 2019 #10279513 Quote

Dank voor jullie tips @Annnemieke en @WvH! Gaan we eens proberen!!

@Summerrr, kruipen wil hij wel maar hij is ook nog in de frustratiemodus haha. Hij kan ook nog niet tijgeren. Maar ik laat hem flink oefenen op de mat.

@WvH, onze zoon slaapt overdag 3x en elke keer 1 slaapcyclus van +/- 45 min (uitzonderingen daar gelaten) Dat doet hij om 08:30/09:00, 11:30/12:00 en 15:00/15:30 vaak… en dan om 19:30u naar bed voor de nacht.
    Wij hadden eerst ook nog zo’n slaapje rond 17-18uur toen hij 4 slaapjes deed. Misschien kun je ’s morgens vroeger starten met z’n eerste slaapje? Aan de andere kant… als het gewoon gaat om 17u nog een dutje, en je kindje kan om 19:30u gewoon slapen is het geen probleem toch?