Veraa

Aangemaakte reacties

• Auteur
  • Veraa
    Bijdrager
    In reactie op: Uitgerekend eind mei/begin juni #10192415 Quote

@HappyH, hoop dat je nu dan met wat oefeningen minder bekkenklachten zal hebben. Ben zelf deze week ook eindelijk naar de bekkenfysio gegaan maar omdat ik bij Zwangerfit al zoveel tips en tricks had gekregen kon zij me niet heel veel meer helpen. Alleen even gemeten of ik wel goed kan ontspannen in de bekkenbodemspieren. Maar verder die pijn… ze zegt ja oefeningen blijven doen en verder is het helaas “suck it up”. Top. 

@Zwanger yes: balen dat je je zo moe voelt ’s middags. Nog 4 weekjes en dan zit het er op! Maar kan me voorstellen dat jouw dochtertje andere plannen heeft (zeker nu het weer mooier wordt en de speeltuin lonkt natuurlijk). Ik kwam er overigens gisteren ook achter dat ik een TENS kan bestellen (gratis) bij de zorgverzekeraar. Toch maar even over inlezen hoe dat werkt. 

Hier nog steeds een stuit. Ziet er niet naar uit dat meneer wil draaien. Volgens mij begrijpt hij ook niet zo goed dat hij omlaag moet want hij kruipt alleen maar verder omhoog heb ik het gevoel. Gevolg: uitgeput en benauwd omdat ie zo op de longen drukt. Nog lang niet ingedaald dus 🙂 

Veraa
    Bijdrager
    In reactie op: Uitgerekend eind mei/begin juni #10191112 Quote

@Zwanger fit haha ik bedoel Zwanger yes natuurlijk. 

Veraa
    Bijdrager
    In reactie op: Uitgerekend eind mei/begin juni #10191111 Quote

@Zwangerfit: Libresse extra protection. Ik ben fan. Nadat ik een paar keer met niezen dacht “oeps!” ook op zoek gegaan naar betere inlegkruisjes zodat ik niet 10x per dag hoefde te vervangen. 

https://www.libresse.nl/producten/inlegkruisjes/inlegkruisjes/libresse-long-extra-protection/ 

Veraa
    Bijdrager
    In reactie op: Uitgerekend eind mei/begin juni #10190682 Quote

@Zwanger yes, inderdaad het overschaduwt inderdaad een beetje alles tot op heden. Maar ik moet ook niet zeuren want het was een modelzwangerschap so far… dus er moest ook wel iets komen natuurlijk. Althans dat houd ik mezelf maar voor.

De TENS, ja jeetje, wel ook van gehoord maar niet in verdiept. Hoop dat het voor jou effect gaat hebben!

@HappyH even een tandje minder dus de komende dagen en wat rustiger aan doen. Als de vk nog geen zorgen erover heeft zou ik dat ook niet hebben als ik jou was… maar het kan zeker geen kwaad om in dit stadium kalmer aan te doen. Dat gaat ongetwijfeld helpen in het verlagen van de bloeddruk. Je was al met verlof toch? Mogelijkheid om meer te slapen overdag?

@Lammers-Manuela altijd welkom in deze groep. Volgens mij haken er de laatste tijd wel vaker nieuwe mensen aan. Gezellig juist!
    Wat ontzettend naar om zo te woord te worden gestaan in een ziekenhuis. Het wordt dan allemaal zo plastisch terwijl het juist heel mooi is dat jullie 2 kindjes krijgen!
    Ik zou ook zeker, wat Zwanger yes ook zegt, een gesprek aanvragen met een andere gynaecoloog. Of, nog een gesprek met deze om aan te geven dat jullie compleet overdonderd werden door deze manier. Wellicht dat hij/zij het niet zo bedoelde, er een druk was vanuit andere cases (mag geen excuus zijn maar toch), of wat dan ook… Het blijft een mens natuurlijk. Maar het is júllie bevalling! die gaan jullie met z’n viertjes in. En die moet wel echt goed worden besproken. Dus ik zou in eerste instantie die beste man/vrouw nog een keer proberen te spreken en jullie wensen aangeven (geen stagiaires = geen stagiaires klaar.) en als hij/zij hier niet ontvankelijk voor is een andere gynaecoloog vragen. Zullen ze niet leuk vinden maar nogmaals het is jullie bevalling.

Dus hop pak die telefoon en aan de slag!

Veraa
    Bijdrager
    In reactie op: Uitgerekend eind mei/begin juni #10190530 Quote

Ja zwanger yes ik houd ook hoop!! Maar heb me wel echt emotioneel veel te druk gemaakt hierover merk ik. Stom eigenlijk maar hoop gewoon op een goed einde!

En Daiskuh idd bekkenklachten maar wel pas sinds de zwangerschap. Wel gestart bij 12 weken al en toen lang weinig last gehad nadat ik zwangerfit ben gaan doen (sporten). Maar nu weer terug dus dinsdag naar de fysio. Eerste zwangerschap inderdaad. En bij jou? Hoe is het bij jou gekomen? 

Veraa
    Bijdrager
    In reactie op: Uitgerekend eind mei/begin juni #10190361 Quote

Zo, heb het idee 2 dagen niet te hebben gekeken en het forum is losgegaan haha. Maar had mijn hoofd wel even bij wat anders.

Wat goed om te horen dat iedereen lekker gaat (op bekkenklachten na… I feel you Daisy echt. volgende week eindelijk afspraak om hiermee aan de slag te gaan. Het beperkt me gelukkig nog niet in alles).

Hier heel blij dat mijn kindje juist nog niet indaalt want dan is er dus nog kans op draaien. Vandaag precies 34 weken (en dus 24 mei uitgerekend) en bij verloskundige geweest voor een battleplan.
    We geven het tot 24 april om zelf te draaien, dan ben ik bijna 36 weken. Er is genoeg vruchtwater was op de echo te zien en kindje is beweeglijk genoeg. Dus dat is in ieder geval een pré. Niet gedraaid op 24 april, dan mag ik gelijk door naar het ‘draaispreekuur’ in het ziekenhuis en vindt er een versie plaats. Waar zij hoge hoop op hebben want schijnt een zeer kundige man te zijn die dat doet.

Lukt dat allemaal niet, dan komt er overleg of een stuitbevalling een optie is (als meneer met zijn beentjes in de lucht blijft liggen wellicht wel) of toch een geplande keizersnede wordt. Maar tot die tijd eigenlijk nog genoeg opties om het lot te laten keren.

Uit onze groeiecho bleek wel dat hij echt korte beentjes had, zat in p2, dus dat betekent dat er maar 2% van de kindjes kleinere beentjes hebben. Omdat we ook de NIPT hebben gedaan welke negatief was (dus eigenlijk positief voor ons) verwacht ik niet dat het kindje iets mankeert. Want het buikje en het hoofdje waren perfect. Maar wij zijn dus in verwachting van een nieuwe Roel van Velzen waarschijnlijk 🙂 🙂

@Jippie, fijn dat je vaak mag kijken naar de man en leuk om extra foto’s te hebben, omdat die van ons in stuit lag was er geen mooie foto te maken bij de groeiecho. En prima toch als ze hem eerder halen?

@SteffieH goeie tips allemaal! van kaartje2go en die Sandd zegels. Even uitpluizen. En ik begrijp heel goed dat 40uur werken te zwaar wordt. Ik neem nu regelmatig een middagje vrij. Dat is echt een aanrader.

@Tulipaa gewoon de naam kiezen die je mooi vindt. Alleen maar positief dat anderen deze naam ook leuk vinden toch!? 

Veraa
    Bijdrager
    In reactie op: Uitgerekend eind mei/begin juni #10189505 Quote

@Jippie is dat niet erg dat alles tegen het maximum aan ligt? Geeft dat kans op een eerdere bevalling ook?

@Zwanger yes, echoscopiste deed er mega luchtig over. Beetje raar. Plan is eerst vrijdag alles bespreken met vk en vanaf daar kijken hoe verder. Nog geen indaling dus hij kan idd nog draaien en anders hoop ik dat ze een versie willen proberen.

Heb denk ik wel doorgehad dat ie draaide want maandag zat mijn buik ineens heeel raar echt in een punt dat ik dacht vriend wat ben je aan het doen!

Volgens mij is het nu een onvolkomen stuit maar geen idee wat dat uiteindelijk betekent. Echt even afwachten nu en duimen draaien.

Hoop voor jou zwanger yes dat het kindje ook zo blijft en snel indaalt. Dan liggen ze maar ‘vast’ en heb je een zorg minder…

Veraa
    Bijdrager
    In reactie op: Uitgerekend eind mei/begin juni #10189318 Quote

@zwanger yes monitoren ze jou nog omdat het kindje eerst dwars lag of is ie inmiddels al ingedaald?