Veraa

Aangemaakte reacties

• Auteur
  • Veraa
    Bijdrager
    In reactie op: Baby’s geboren mei / juni 2019 #10279260 Quote

Happy New Year iedereen! Kleine man heeft lekker geslapen die avond, tot 23:45… toen wilde hij voeding. Was even spannend of ik nog mee kon aftellen maar om 23:57 terug beneden. Net op tijd haha! Lekker met z’n 3en thuis en geen verplichtingen, 00:30u in bed. Dikke prima.

Hier ook na de 3H’s fase weer wat meer rust. Alleen slapen blijft een dingetje.

Vraagje aan jullie, Aaron jengelt/huilt/jammert/kreunt heel erg als hij in slaap moet vallen. Hij slaapt dan eigenlijk al -lijkt het-  maar kan dan enorm zeuren en piepen. Aaien over z’n gezichtje helpt, oppakken niet (want paniek en huilen). Is dit iets wat jullie baby’s ook doen? Ik denk erover om even het CB te bellen…. kan niet inschatten of dit nou iets is waar ik me zorgen over moet maken want hij wordt altijd superhappy wakker…. Nog wel altijd met nachtvoeding.

Veraa
    Bijdrager
    In reactie op: Baby’s geboren mei / juni 2019 #10277491 Quote

Na 4 nachten weer ellende en soms wel 6-7x eruit om te troosten (en te voeden 🙄) zijn wij de wanhoop redelijk nabij. Tot ik op het forum ging kijken en weer las dat het bij iedereen ruk gaat momenteel. Maakt het niet ineens leuk, maar wel wat meer geruststelling ofzo…

Wij zijn Aaron ook aan het laten wennen om ook ’s nachts in zn eigen slaapkamer te slapen… Dat gaat goed tot 23u, soms 1u en dan is hij compleet in paniek. Dus weer terug naar de wieg in onze kamer. Dit is wel even doorbijten. 

Zat zelfs al te lezen hoe een slaapcoach werkt maar met deze verhalen op het forum laat ik het toch nog maar even gaan. 

Pittig he! Gelukkig zijn we vandaag vrij met zn allen!

Succesreceptjes hier zijn: zoete aardappel met broccoli, zoete aardappel met courgette, pompoen met bloemkool.

Ei kotst hij standaard uit dus dat laten we voorlopig achterwege.

Brood is ie gek op (al vindt ie het kauwen nog wat lastig… Is ook niet gek zonder tanden. @Steefje je bent dus niet alleen met Kae haha Aaron is nu 7 mnd en heeft ook nog niks!)

Kip en vis en vlees nog niet mee begonnen. Alles op zn tijd!

Merry christmas everyone!

Veraa
    Bijdrager
    In reactie op: Baby’s geboren mei / juni 2019 #10276628 Quote

Zo haha zwanger yes! Precies zelfde hier! Geen zin om snachts dat gevecht aan te gaan (nachten ook drama hier) dus ook meerdere nachtvoedingen bij ons…. Heel herkenbaar. Dit mag van mij snel overgaan want ik wil hem nu wel eens voorzichtig op zn eigen kamertje laten slapen. Maar dat is in deze fase echt nog grotere paniek…

Veraa
    Bijdrager
    In reactie op: Baby’s geboren mei / juni 2019 #10276574 Quote

Zie nu pas jouw berichtje Tulipaa, leuk dat je zo in de kerstpret zit! 😁 ik heb nooit echt iets gehad met kerst. Dus ik kon mooi dit jaar de kleine als excuus gebruiken dat we niet het land door hoefden te crossen naar familie. Heel chill!

Veraa
    Bijdrager
    In reactie op: Baby’s geboren mei / juni 2019 #10276522 Quote

Nog meer baby’s die in de fase zitten van week 29/30 en last hebben van de 3 H’s? Ik herken mn eigen kind soms niet meer. Als ie wakker is vooral aan het chagrijnen en jengelen. En verder snachts de boel op stelten zetten.

Oei ik groei erbij gepakt…. Schijnt dus zo’n fase te zijn (geen sprong). Op zich fijn die verklaring maar het is wel slopend! Ik wil de happy baby weer terug!

Veraa
    Bijdrager
    In reactie op: Baby’s geboren mei / juni 2019 #10274739 Quote

Poeh, Aaron ook beroerd hier. Alles eruit gespuugd vanmorgen en daarna de hele dag veel geslapen en heel veel bij mij willen zijn. Hij had ei gehad vanmorgen maar dat is altijd enorm kokhalzen, vorige keer dat ie zo moest spugen had hij ook ei gehad. Maak me lichtelijk zorgen of het misschien daardoor komt. Maar zelf eet ik alles met ei en daar reageert hij niet op wanneer hij borstvoeding krijgt. Misschien toch toeval?

Wij zitten op 3 slaapjes. Hij wil wel eens maar 2 slaapjes doen op de opvang maar daar vind ik hem nog wat te klein voor. Dus heb tegen de opvang gezegd dat ze hem wel echt weg moeten leggen voor een dutje einde middag. En dat gaat nu dus beter.

Beterschap iedereen!

Veraa
    Bijdrager
    In reactie op: Baby’s geboren mei / juni 2019 #10272454 Quote

Hahaha Tulipaa ik moest lachen. Wat fijn he die herkenning!! Ik dacht ook al dat jij ook nog bv gaf maar wist het niet zeker, vandaar alleen Zwanger yes aangeschreven eerder 😊.

En mama D je hebt waarschijnlijk gelijk hoor en doen we het onbewust gewoon goed. Ik merk dat Aaron op zich nog wel meer op kan maar zn buikje moet er aan wennen merk ik dus vandaar ook dat we niet meteen naar 100gr gaan of meer 🤗.

We zijn nu wel combi smaakjes aan het geven, zoete aardappel met snijbonen en zoete aardappel met courgette deze week. 

Ik snapje broodangst ook! Brood gisteren een plukje gegeven. Vond ik dus spannend! En hoewel hij dat keurig natmaakte en opsabbelde begon hij ook 2x te kokhalzen en was ik bang dat ie er toch een beetje in stikte. Dus dat gaan we maar heeeel voorzichtig opbouwen.

Veraa
    Bijdrager
    In reactie op: Baby’s geboren mei / juni 2019 #10272204 Quote

@Zwanger yes, oke lichte opluchting hier haha. Wij vervangen dus ook nog geen melkvoedingen maar hij gaat ook gewoon rustig aan mee-eten met ons. Komende week ook beginnen met stukjes brood.
    Staat mij ook bij dat ze pas bij 8 maanden ofzo echt op één volledige ‘vaste’ voeding moeten zitten hoor, maar ik las zo jouw schema en toen dacht ik hé hoe pakken jullie dat aan. Maar jij voedt dus nog vóór de hapjes. Ik voed erna, omdat de hapjes vaak tussen de melkvoedingen in zitten. Maar prima, ik pak wat meer rust er in – komt wel goed! Dan maar wat langzamer. Gaat de rapley goed bij jullie?

@Rachel, oei uit de co-sleeper gegroeid ja, ja nee dan snap ik dat de kleine over moet naar een eigen bedje! Hoe gaat dat nu?

Onze kleine gaat ook vroeg slapen trouwens, die begint om 18:30u wel te sputteren en dan gaan we rond 19u echt naar boven, dan krijgt ie nog wat bv en dan slaapt meneer echt om 19:30u.
    Dan nog een extra voeding om 22u als wij gaan slapen. En dan komt hij meestal om 1uur voor de nachtvoeding. En soms, als ik geluk heb :’) nog een keer om 5 uur zoals vannacht. En dan om 6:30u weer wakker… En dan is het eerste wat ik moet doen een luier verschonen want zoveel voeding in één luier levert héél veel plasjes op. Pampers baby dry houdt het in de luier, maar echt ‘dry’ tref ik hem niet aan. Altijd helemaal klammig op z’n huidje en de luier is echt óvervol. Een extra verschoonbeurt om 22u heeft geen zin want tussen 19:30-22u plast ie dan weer bijna niet. Dus dat is onze grootste uitdaging momenteel…..