Veraa

Aangemaakte reacties

• Auteur
  • Veraa
    Bijdrager
    In reactie op: Uitgerekend eind mei/begin juni #10156179 Quote

Wat cool dat de meesten de baby echt al goed kunnen voelen en ook al aan de buitenkant! Maar @Tulipaa ik heb dus ook echt tot week 21 moeten wachten tot ik iets voelde (of herkende… het is maar hoe je het bekijkt). Maar ik heb de placenta aan de voorkant liggen dus die van ons heeft een bokskussentje ervoor. Inmiddels heeft hij door dat ie aan de zijkant kan trappen maar ook dat hij de binnenkant van mijn buik kan kietelen. Heel gek gevoel maar wel erg leuk! Ik wacht maar rustig af tot het aan de buitenkant ook duidelijk wordt…

Ook fijn om te lezen dat er toch ook al een aantal druk bezig zijn  of al klaar zijn met de babykamer. Wij zijn ook bijna klaar haha. Ik wilde het ook gewoon op tijd geregeld hebben! 

En buikaanrakers… gelukkig tot op heden alleen nog maar familie en een vriendin die het netjes vroeg. Maar lijkt me heel vervelend. Is toch gewoon jouw buik! en niet die van hen. Maar als zwangere vrouw heb ik geleerd dat je sowieso een soort algemene bezienswaardigheid bent en iedereen iets van je mag vinden. Zo hoor ik bij de ene persoon “mooi bescheiden buikje!” en de ander loopt de hoek om en zegt “zo jij bent zeker al 8 maanden onderweg? flinke buik hoor!”…. Joh opzouten denk ik dan 😛 

Veraa
    Bijdrager
    In reactie op: Uitgerekend eind mei/begin juni #10154845 Quote

Hoi @Zwanger Yes. Wat tof dat jouw buik al zichtbaar beweegt! Lijkt me heel gek om dat moment te gaan meemaken haha. Hier eindelijk witte rook, want sinds 2/3 dagen kan ik bevestigen dat ik ons zoontje ein-de-lijk voel (met 21 weken). Ik heb gewoon besloten dat alle gekke plopjes en kriebeltjes onder de navel de baby zijn (kan ook niet anders want er zit niks anders meer). Maar ze zijn wel echt ook overtuigend. Leuk! 

Wij hadden een GUO omdat mijn man geboren is met een scheef lipje, daarvoor gingen meteen bij de verloskundige alle alarmbellen af en werden we met indicatie ‘mogelijkheid op schisis (hazenlip)’ doorgestuurd naar het Erasmus MC. Beetje overdreven allemaal want er was bij mijn man destijds niet zoveel aan de hand, geen open gehemelte, geen open lip, het zat alleen wat scheef en dat moest even worden gecorrigeerd. Alsof hij tijdens de bevalling ergens achter was blijven haken :D. Maargoed vandaar dus de extra controle en de GUO in het ziekenhuis. Maar gelukkig geen bevindingen dus!

Wie is er al stiekem de weken aan het aftellen naar het verlof? 😀 ik nog 14,5 week haha!

Veraa
    Bijdrager
    In reactie op: Uitgerekend eind mei/begin juni #10154153 Quote

@Team-Leckers (Lieneke), welkom en gefeliciteerd met jullie zwangerschap! Zelf ben ik uitgerekend op 24 mei volgens de verloskundige en 26 mei volgens het ziekenhuis dus gemiddeld op 25 mei haha.

Jammer dat je zo ver weg woont! Zelf uit omgeving Rotterdam dus dat is lastig. Maar wij zijn ook al begonnen met de babykamer! Alles is geschilderd en de meubeltjes zijn besteld. Het kan maar gedaan zijn dachten we. En nu kan ik nog lekker meehelpen nu ik nog niet zo enorm ben 🙂 

Fijn dat jullie een goede GUO/20w echo hadden. Geniet ervan!

Veraa
    Bijdrager
    In reactie op: Uitgerekend eind mei/begin juni #10153454 Quote

@Steefje, leuk een genderreveal! ik kon dat alleen écht niet zo lang voor me houden haha. Na de geslachtsbepaling en de positieve 20-weken echo heb ik denk ik de hele contactenlijst gebeld om te gillen dat het goed was en dat we een jongen kregen. Misschien dat het ooit nog lukt bij een tweede haha.

Voor wat betreft de kinderwagen, wij hebben een Mutsy maar ook heel donker. Ook wij kregen te horen dat dat geen enkel probleem was qua warmte. En daarnaast… ze liggen maar kort in de slaapwieg natuurlijk en vrij lang in het wandelwagen gedeelte. Dus dat loopt wel los denk ik 🙂 

Balen dat je ook lage rugpijn hebt. Sterkte er in ieder geval mee! laten we hopen dat het niet erger wordt. 

@ZonnetjeInhuis, met of zonder frummeltje…, het zal in ieder geval heel bijzonder zijn als jullie kindje er straks is 🙂 En fijn in ieder geval dat het geen kwaad kan. Misschien is het gewoon een vlek op de echo! 

Veraa
    Bijdrager
    In reactie op: Uitgerekend eind mei/begin juni #10153299 Quote

Wauw @Annnemiekke wat een verhaal. Vooral ook omdat er bij 17 weken nog niets te zien was 🙁 Echt superbalen. 

Hopelijk een lichtpuntje, tegenwoordig kunnen ze heel erg veel in de ziekenhuizen. Enorme dooddoener, ik weet het… want je wil gewoon dat alles goed gaat met je kindje. Maar houd vol en houd hoop! 

En dan duimen we met z’n allen dat het gaatje meevalt en de operatie goed afloopt.

Veraa
    Bijdrager
    In reactie op: Uitgerekend eind mei/begin juni #10152449 Quote

Oh opluchting dat ik niet de enige ben met ‘vroege’ bekkenklachten. Al is het natuurlijk wel méga vervelend voor iedereen… Het schijnt echt dat sporten en trainen goed is, om die spieren aan te sterken zodat ze het week-geworden bekken en de pezen en banden enzo beter kunnen dragen. Dus we zullen eraan moeten inderdaad…. 🙂 

@MarBosch, ben per januari van Facebook af… dus daar kan ik helaas niet bij aansluiten. Maar dan blijf ik gewoon in deze groep schrijven, geen probleem! 

@Elinska, leuk centering pregnancy, dat is met een groep andere zwangere vrouwen toch ook vooral ervaringen delen? Onze vk biedt dat niet aan helaas, maar ik merk toch wel dat het fijn is om ervaringen te delen (vandaar ook het forum). Leuk dat je dan ook het hartje weer mag luisteren. Geniet ervan!

Veraa
    Bijdrager
    In reactie op: Uitgerekend eind mei/begin juni #10151812 Quote

Hoi allemaal,

Ik stap toch maar midden in de groep want het andere forumonderwerp over uitgerekend in mei is nogal stil :). Allereerst nog gefeliciteerd voor alle zwangere dames hier! Wat worden het spannende maanden de komende tijd!

Verder @CLB goed nieuws zeg! Fijn dat het allemaal positief voor je heeft uitgepakt!

@Elinska, wij hebben gisteren de 20-weken echo gehad. Alles gezond gelukkig! en… we krijgen een jongetje! Heb zo hard gesprongen van blijdschap haha. Maar herken ook je verhaal dat de placenta aan de voorkant ligt en je nog nauwelijks tot niets voelt maar wel echt een buik hebt. Hier dus nog één…. we wachten het maar rustig af.
    Ons kindje lag gisteren wel in een stuit dus ik hoop dat hij voor de 34e week nog een paar keer een koprol doet en omdraait 🙂 maar dat komt hopelijk wel goed.

Zijn er mensen hier die ook ‘last’ hebben van hun bekken? Lees lage rugpijn en uitstraling in de billen? Ik moet meer gaan sporten van de vk maar zie daar ook een beetje tegenop met die pijn. Ben benieuwd hoe jullie dat ervaren.

Veraa
    Bijdrager
    In reactie op: Uitgerekend mei 2019 #10151809 Quote

Hoera! Ook hier een goede 20-weken echo (GUO) en geen bijzonderheden gevonden gelukkig. En om de trend lekker voort te zetten…. wij krijgen ook een jongetje! 😀 let the shopping begin!!