lepeltjelepeltje

Aangemaakte reacties

• Auteur
  • lepeltjelepeltje
    Bijdrager
    In reactie op: Uitgerekend Juli 2019 ♡ #10223119 Quote

BOTW en Nomade, gefeliciteerd! Beide superleuke namen! Wat balen van de keizersnee Nomade, wat een littige bevalling had je! BOTW, ik heb ook alleen maar rugweeen gehad! 

Vervolg van mijn bevallingsverhaal… ook heel verhaal.

Had dus ruggenprik en toen weeenopwekkers. Ze hebben het echt 30 keer opgehoogd ofzo. Elke keer was er een halve cm bij, schoot niet op. Dus savonds om 8 uur zei de verloskundige en de arts dat als er binnen een uur niet 2 cm bij was, het een keizersnee werd. 

Maar toch gelukt dat laatste uur. En toen moest ik nog een uur wachten, weeen opvangen, en daarna persen en moest ie binnen een uur geboren worden. Alles gegeven en toen was ie er eindelijk om 23.30 uur, na 23 uur bevallen van Joachim, een flinke jongen van 3872gram en 54 cm! 

We moesten nog blijven omdat ik koorts had en hij in het vruchtwater had gepoept. Volgende dag vertrouwde de arts t niet helemaal en had hij iets te hoge infectiewaarde. We zijn overgeplaatst naar ander ziekenhuis (wegens geen plek/personeel) en moeten nu 5 dagen blijven. Hij krijgt antibiotica. Hij ligt aan allemaal slangetjes en onder een warmtelamp. Best hectisch met alle monitoren en alarmen. Zo’n zin om naar huis te gaan! Laat af en toe echt een traantje om alle hectiek, echt een achtbaan zo. Totaal geen rust en nog geen roze wolk. Wil gewoon mijn kindje kunnen knuffelen en thuis zijn. Hopelijk mogen we woensdag naar huis. 

Ben van onder wel ongeschonden, wonder boven wonder. Heb idd perineumolie gesmeerd Zoe! Nog wel wat beurs hoor, maar plassen en poepen gaat goed. En buik is al redelijk wat platter en niet blubberig. Een weegschaal is hier niet, ben wel benieuwd. 

lepeltjelepeltje
    Bijdrager
    In reactie op: Uitgerekend Juli 2019 ♡ #10222100 Quote

Oeh spannend Sani! Klinkt als vruchtwater! Misschien begint het vandaag, straks even vk bellen. En wat opvangen als het lukt.

Update van mij: gisteren wat lichte menstruatiekrampen,vannacht om half 1 naar de wc, maar meteen uit bed lag er een plas vruchtwater. Met poep erin. Bleef gutsen en de weeen kwamen ook meteen om de drie minuten. Vk was druk en ziekenhuis van voorkeur vol. Uur later naar het ziekenhuis, vruchtwater met poep bleef komen dus ben medisch geworden. Om 6 uur ruggenprik (twee keer geprikt, eerste keer werkte niet, twee keer dosis verhoofd, geen effect), toen even kunnen slapen en nu met 3 cm ontsluiting (na 10 uur…) aan de weeenopwekkers. Duim voor me! 

Ben trouwens vandaag 39+2. 

lepeltjelepeltje
    Bijdrager
    In reactie op: Uitgerekend Juli 2019 ♡ #10221642 Quote

Oh joh, wat een schrik! Hopelijk komt t nu eindelijk op gang. Gingen ze niet meteen inleiden, eerst nog een ballon, ondanks vruchtwater? Zet m op Nomade, kom maar gauw met goed nieuws! 

JV, dat lijkt me wel druk zeg, met al die kinderen over de vloer en je kraambed! Hopelijk komt de baby snel, heb je nog iets van rust. 

lepeltjelepeltje
    Bijdrager
    In reactie op: Uitgerekend Juli 2019 ♡ #10221507 Quote

Wat fijn Sani! En wat goed dat je het nu ook positiever kunt zien. Dus je man komt thuis te zitten? Of hoezo is hij 2 maanden vrij? 

Zo wat een babyboom, raar idee he! Nomade, jij al bevallen?

Hier nog geen signalen… vandaag 39 weken zwanger. Ik zeg, laat eind van de week of dit weekend maar komen! 

lepeltjelepeltje
    Bijdrager
    In reactie op: Vreemde uitslag.. #10221506 Quote

Ook gehad. Ze kunnen een sneltest doen en vervolgens zetten ze het op kweek en krijgen ze een meer betrouwbare uitslag. De sneltest geeft vaak een andere uitslag. Ik moest ook mijn urine opnieuw en dan ‘gewassen’ inleveren, omdat er ws bacterien van mn afscheiding in de urine zaten. Uit de kweek bleek er niks aan de hand te zijn. Liever eerder stoppen met anti-biotica lijkt me, die troep niet in je lijf! Maar goed, je kunt ook nog even bellen voor extra info als je je zorgen maakt (kan ik me in jouw situatie wel voorstellen! Laat het nog even goed uitleggen). 

lepeltjelepeltje
    Bijdrager
    In reactie op: Uitgerekend Juli 2019 ♡ #10220375 Quote

WR en Maddy gefeliciteerd!

fijn dat je al naar huis mag WR! 

En SW, dank voor je verhaal. Ben nog steeds angstig voor de bevalling, maar hoop nu ook wel dat t snel begint (en voorbij is). Ik sta in principe ook open voor elke vorm van pijnbestrijding als t nodig. Weeenstorm lijkt me heel pittig, goed dat je de ruggenprik kon krijgen. En fijn dat je lichaam snel herstelt! 

JV wat een zware tijd heb je (gehad), idd een wonder dat ze er nog zit. Hoe komt het dat je kindjes niet goed groeien in je buik? 

lepeltjelepeltje
    Bijdrager
    In reactie op: Bevalplaylist, welke muziek #10219886 Quote

Hahaha wat een grappige reacties. Kerstmuziek lijkt me de hel! Maar dus maar niet teveel tijd in muziek uitzoeken investeren dus… las wel eens over meditatiemuziek, maar ben daar zelf niet zo in thuis. 

lepeltjelepeltje
    Bijdrager
    In reactie op: Uitgerekend Juli 2019 ♡ #10219841 Quote

Spannend Nomade! Hoop voor je dat het strippen helpt, lijkt me fijner dan via het ziekenhuis.

Ik had gisteren weer een echo en vandaag controle en alles gaat nog steeds goed. Had ook gisteren en vandaag weer een betere dag qua energie en pijn. Lekker koffie gedronken met een vriendin en beetje door de stad gehobbeld (uurtje maar hoor). Hier wil ik nog wel een paar meer dagen van!

Mijn vluchtkoffer-inhoud:

joggingbroek, nachthemd, voedingsbh, shampoo, deo, tandpasta en tandenborstel, haarborstel, twee oude boxers van mn vriend, twee tennisballen (voor als je rugweeen hebt), warme sokken, ochtendjas, koek/repen/bifiworstjes voor mn vriend, AAdrink, dextro, shirt voor mn vriend, twee overslagrompers, vestje, twee mutsjes, wiegdeken, twee paar sokjes, twee luiers, bluetooth speaker.

Lippenbalsem moet ik nog even halen en opladers en slippers moet ik ook nog inpakken. Best een koffer bij elkaar zo 😀