Nomade

Aangemaakte reacties

• Auteur
  • Nomade
    Bijdrager
    In reactie op: Rijstebloem #10265369 Quote

Ook gek dat het CB dat als advies geeft om door te laten slapen, maar ik kan het ook verkeerd begrijpen quote]

Nee, toen ik aangaf dat hij eigenlijk altijd standaard rond 3 of 4 uur wakker werden en dan weer een fles van 180 cc kreeg gaf ze aan dat dat op een dag teveel wordt! Ze gaf aan om met rijstebloem.te gaan beginnen en af te bouwen met de hoeveelheid cc in het 3/4 uur flesje!

De fles met 180cc en 2 schepjes rijstebloem had hij wel in een mum van tijd op! Gaat er dus goed in!

Hij is nu een uurtje later gekomen, rond half 5! Maar wel vannacht rond 2 uur wakker maar te troosten met speentje, is ook iets nieuws zo vroeg wakker worden! 

Nu heeft hij wel veel eerste keren deze week! Eerste hapje, eerste keer KDV en eerste keer omrollen! Al.die nieuwe ervaringen zullen ook wel invloed op zijn slaapritme hebben,

Nomade
    Bijdrager
    In reactie op: IUI ervaringen #10265242 Quote

Hier ook een positief verhaal! 6x iui gehad en nu een prachtige zoon van 4 maanden! Het hormonen traject is bij mij best meegevallen! Ik spoot gonalF en pregnyl ! Mijn lijf reageerde er gelukkig niet heftig op! Na de 5e iui poging die mislukte heb ik het moeilijk gehad, zat er even doorheen! We hadden met de arts al over IVF! Maar na poging 6 was het raak! De reden dat ik niet zwanger raakte is niet bekend, bij ons beide was alles goed! 

Blijf positief, al met al heeft ons iui traject een dik jaar geduurd maar daarvoor al 2,5 jaar bezig geweest! Het resultaat is het mooiste wat je kan krijgen ♥️

Nomade
    Bijdrager
    In reactie op: Baby’s geboren in juli 2019 ❤️ #10265070 Quote

Alweer een tijdje rustig hier! Ik ben ook een tijdje offline geweest maar veel gebeurd in die weken! Ondertussen is ons mannetje 4maanden ( gisteren precies). Gisteren heeft hij zijn eerste oefenhapje gehad, haha, arme ziel, alles kwam er met het erin stoppen gelijk weer eruit! Pompoen is nog niet zijn favoriet maar we zetten een paar dagen door😀! 

In de herfstvakantie zijn wij een weekje naar Frankrijk geweest, mijn ouders wonen daar, met de bus! 15 uren in de bus en hij heeft geen kik gegeven, slapen, voeden, knuffelen, verschonen, slapen, spelen, zo relaxed! We wisten dat hij autorijden fijn vond maar 15 uren in een bus is wel wat anders dan een uurtje! Sommigen zullen ons voor gek uitmaken maar we zullen het weer zo doen! 

Vandaag 2 mijlpalen! Hij heeft zich van rug naar buik omgedraaid! Van buik naar rug deed hij al een week! En vandaag een wenmoment op het KDV, hij deed het fantastisch! Het is een vrolijk ,blij manneke! Een trotse mama hier!

Over 2 weken ga ik weer werken! Ik heb zo een mazzel met mijn lange verlof maar ben er ook wel weer klaar voor om te werken! Weer collega’s om mij heen en mijn eigen ding kunnen doen! Ik heb dan ook op 2 weken na een half jaar thuis gezeten! Heb er dus wel zin in! 

Slapen gaat nog niet fantastisch , na een paar keer door slapen tot 7 uur is hij nu alweer een paar weken elke nacht wakker! We gaan nu rijstebloem in zijn laatste fles doen, kijken of dit zal helpen om de nacht door te komen zonder wakker te worden! 

Nomade
    Bijdrager
    In reactie op: Keizersnee vraag #10256307 Quote

Pas na 8 weken na de keizersnee kon ik zeggen het gaat elke dag beter! Kreeg steeds meer energie! Nu na 13 weken is mijn energie terug! Gelukkig heb ik vanaf het begin weinig last van de wond gehad, alleen dat ik de eerste 6 weken echt qua energie een vaatdoek was, 5 min lopen was al een opgave! 

Ik heb alleen boven de streep en onder de streep 1cm gevoelloze huid! Ben benieuwd of gevoel daarin nog terug komt! Wat mij wel verbaasde is dat de gynaecoloog die de spoedkeizersnee heeft gedaan mij niet heeft gevraagd om de wond te laten zien! Ze vroeg hoe alles ging en dat was het! Nu kreeg ik laatst te horen dat ze had moeten checken op diastase…..hoe zijn de ervaring bij anderen? 

Nomade
    Bijdrager
    In reactie op: Pijn aan gewrichten #10256305 Quote

Dank je voor de tip! Ik ben gelijk gaan ‘ en de symptomen zijn herkenbaar dus ik ga hier maar eens mee naar de huisarts!

Nomade
    Bijdrager
    In reactie op: Babytje slaap toch eens… #10254852 Quote

Was ook het eerste waar ik aan dacht te grote flessen!! mijn zoontje is 13,5 week en krijgt 4x 150 en 2x 180cc, zijn gewicht is 6.4 kilo! Maar hij heeft ook af en toe het overstrekken na 180! Vaak zit hem dan een boertje dwars en na een flinke boer stopt het dan wel! 

Jezou haar i.p.v in te bakeren een puckababy mini aan kunnen trekken! Die kan ze niet lostrekken en daarmee kan je het inbakeren afbouwen! Wij zijn begonnen met de puckababypiep en nu aan de mini en hij slaap als een roosje! Maar wel met het geborgen gevoel! Succes

Nomade
    Bijdrager
    In reactie op: Zwanger en luis #10254581 Quote

Ik werk als leerkracht in het onderwijs en toen ik zwanger was waren er 3 kinderen met luizen…. Ik heb mezelf gelijk laten checken maar niets gevonden! Preventief had ik altijd luizen shampoo in de kast maar die mocht niet gebruikt worden! Dus op zoek naar grootmoeders advies op internet En daar was het advies: tea tree olie of natuurazijn, haar behandelen met azijn,niet uitwassen, 15 min in een handdoek wikkelen daarna uitwassen ( meer om neten te verwijderen) en kammen, kammen, kammen! Sterkte! Heel vervelend die kriebelbeesten

Nomade
    Bijdrager
    In reactie op: Baby’s geboren in juli 2019 ❤️ #10253570 Quote

@Lepeltjelepeltje: Oh wat fijn dat het steeds beter gaat en dat dit nu ook bevestigd is door de arts! En jeetje vanaf 21.00 doorslapen tot 6.00, knap,krijgt hij tussendoor nog de fles?

Vandaag voor het eerst rond 8uur in bed kunnen leggen zonder dat het drama was! Meestal moet hij moe worden bij mij op de bank en kan ik hem pas rond 22.00 in bed leggen!  Net nog rond 23.00  de laatste fles gegeven, hopelijk slaapt hij lekker door! Het wisselt nu sterk! Gisteren 4uur maar dag daarvoor 6.00! Afwachten dus….