Duffel

Aangemaakte reacties

• Auteur
  • Duffel
    Bijdrager
    In reactie op: Baby 6 mnd valt ineens niet zelf meer in slaap #10195749 Quote

Bedankt dames, het is in ieder geval fijn dat jullie hetzelfde hebben/hebben gehad in deze periode.

Ik ga ook vandaag goed bijhouden hoeveel hij slaapt en wakker is. Thanks!

Duffel
    Bijdrager
    In reactie op: op vakantie met de baby #10195302 Quote

Mijn baby is ook 9 maanden in de zomer. Wij gaan ook altijd graag wat verder weg, maar dit jaar hebben we gewoon een leuk huisje in Limburg gehuurd. We wonen zelf in Amsterdam. 

Onze overwegingen waren dat we niet willen vliegen met zo’n kleintje. Daar zitten zij echt niet op te wachten, en doe je dus alleen voor jezelf. Vliegen doen we wel weer als hij wat ouder is. 

Verder niet te heet, want wederom: dat doe je alleen voor jezelf. 

Tot slot wilden wij gewoon een weekje even ergens chillen met zijn drieën. We zijn nornaal wel van de actieve vakanties, maar we weten niet zo goed wat we nu kunnen verwachten. Vrienden met een kind zeiden: zie het gewoon alsof je een weekje ergens anders gaat leven, en dat je niks hoeft. Alles wat je extra doet is bonus. Daarvoor hoeven we niet naar verre oorden, dus gaan we naar Limburg. 

Weet niet of je hier wat aan hebt, maar dit waren onze overwegingen. Geen oordeel trouwens over ouders die wel willen vliegen oid, wij hadden daar alleen niet zo’n zin in.

Duffel
    Bijdrager
    In reactie op: Baby huilt 's avonds #10195219 Quote

Dat hadden wij ook. De eerste tijd heeft hij tussen ons in geslapen (wel veilig!). Dat ging vanzelf over naar de cosleeper, nu slaapt hij volledig in zijn eigen bed. 

Bij ons was dus zelfs de cosleeper niet dichtbij genoeg in het begin. Hij wilde echt alleen maar slapen als hij tussen ons in lag. Wij zijn gewoon iedere dag begonnen met hem in de cosleeper te leggen, en als dat niet lukte namen we hem bij ons in bed. Op een dag was dat ineens niet meer nodig. 

Duffel
    Bijdrager
    In reactie op: Kipkep #10194904 Quote

Wij hebben er 1 gekregen, maar 2x gebruikt want bij ons leek het niks te doen. Die kipkeps zijn nog best duur ook, je kunt sowieso iedere willekeurige pittenzak gebruiken hoor. Dan merk je in ieder geval of het wat is, voordat je een “echte” koopt. 

Sterkte, de periode met krampjes vond ik heel zwaar zo nu en dan. Gelukkig gaat het ook weer vanzelf over!

Ik heb het destijds met best veel mensen gedeeld. Wij hebben uiteindelijk een icsi traject doorlopen, en ik ben daar altijd heel open over geweest. Ik vond dat heel fijn, omdat mensen weten dat je een zware tijd doormaakt en je het er dan ook eens met een ander over kan hebben (buiten je partner). Nooit spijt van gehad. Als je de behoefte voelt zou ik het zeker doen. 

Ik heb het destijds met best veel mensen gedeeld. Wij hebben uiteindelijk een icsi traject doorlopen, en ik ben daar altijd heel open over geweest. Ik vond dat heel fijn, omdat mensen weten dat je een zware tijd doormaakt en je het er dan ook eens met een ander over kan hebben (buiten je partner). Nooit spijt van gehad. Als je de behoefte voelt zou ik het zeker doen. 

Duffel
    Bijdrager
    In reactie op: Voeding verschuiven aan te leren? #10186493 Quote

Ik zou het gewoon zo laten. 9 weken is nog zo jong, dan is er gewoon nog geen schema. Het wordt vanzelf beter!

Duffel
    Bijdrager
    In reactie op: H&M newborn kleertjes #10185742 Quote

Het hangt er natuurlijk maar vanaf wat de temperatuur is tegen die tijd. Ik heb mijn kleintje regelmatig alleen een romper met lange mouwen en een broekje aan gedaan hoor.