MammieSammie

Aangemaakte reacties

• Auteur
  • MammieSammie
    Bijdrager
    In reactie op: Januari 2020 Baby #10290594 Quote

Heb je toegevoegd Jaimy. Zal nu maar niet berichten. Wil je niet wakker maken, miss slaap je eindelijk 😅

MammieSammie
    Bijdrager
    In reactie op: Januari 2020 Baby #10290520 Quote

@Klaasjee, ik laat het overdag gewoon licht en in de nacht is het donker om de reden die je al beschreef. Ik heb me laten vertellen dat dat het beste is. 

Ik wil ook in de groepsapp maar ook niet mijn telefoonnummer hier plaatsen. Had eerder gezien dat mensen een éénmalig mail adres aanmaken en deze dan plaatsen zodat je daar je telefoonnummer naartoe kan mailen. Ik heb nu alleen geen tijd om dit te doen 😅 En ik ben ook helemaal niet handig met dat soort dingen 🙈

MammieSammie
    Bijdrager
    In reactie op: Januari 2020 Baby #10290508 Quote

@ calathea, hier sinds net ervaring met een medela. Een van het ziekenhuis en deze is wel echt heel fijn hoor. Beter dan die goedkope die ik heb 😂 logisch ook natuurlijk. 

In het ziekenhuis getest gezien ik ben opgenomen vanwege wat ik vertelde over helse pijnen die ik in de nachten heb wanneer ik van horizontaal naar verticaal moet of van de ene zij naar de andere. Vannacht ben ik om 4 uur niet meer terug gegaan naar bed omdat ik gewoon niet meer durfde. Heb getracht zittend te slapen op de bank. Nu ben ik dus opgenomen na wat onderzoeken. Hier is echter niets uitgekomen. Morgen naar de echoscopist voor een uitgebreidere echo. Hoop dat er wat uit komt. 

Mijn man is onderweg met Sven hiernaartoe. Lig weer op verloskunde dus hij kan lekker bij me blijven. 

Sven kan de laatste dagen ook spugen haha. Hij heeft vanmorgen een vriendin helemaal onder gespuugd 🙈 en zichzelf… oepsssie

MammieSammie
    Bijdrager
    In reactie op: Januari 2020 Baby #10290200 Quote

@Jaimy, zeker heel bijzonder zeg. Gelukkig rook je niet en heb je niet veel gedronken. Wel lekker dat je verder blijkbaar vrijwel geen klachten hebt gehad. 

@Ellytje, mij lijkt een app groepje wel prettig. 

@Kirsten, natuurlijk mag je meekletsen. Welkom haha. Jammer dat de borst niet lukt. Wel fijn dat je alsnog moedermelk kan geven alleen ben je dan natuurlijk wel dubbel bezig met voeding. Het voelt voor mij vaak genoeg al alsof ik alleen maar bezig ben met voeden 🙈

Ik wil dus ook graag zo’n kolfbh. Lijkt me ideaal en ik ga ook even kijken naar wat mijn verzekering vergoed als het gaat om een kolf. Ik vind mijn verzekering nogal gierig tot nu toe als het gaat om zwanger zijn. Mogelijk dat ze hierin wel dat vergoeden.

Je zeurt niet hoor. Ik heb gewoon een inschattingsfout gemaakt. 

Ook hier overdag een heel rustig mannetje tot wij ons hoofd neerleggen… 

MammieSammie
    Bijdrager
    In reactie op: Januari 2020 Baby #10289947 Quote

@Klaasjee, gelukkig was het regelen van halve dagen werken geen probleem. Ok heb nu vooral veel pijn bij het opstaan na het slapen of gewoon liggen. De nachten en de ochtend zijn het ergst. Het zal snel wel minder worden denk ik. Ik weet nu wat mijn plek is… 

Vervelend dat de kleine zo overstuur was. Ik merk hier wel vaak dat het helpt te voeden. Blijkbaar is er dan behoefte aan eten. Wij geven volledig op aanvraag vanaf de geboorte. De eerste twee dagen in het ziekenhuis hebben we dat ook gedaan. Sven was dan ook wel 8 pond hè. Kan me voorstellen dat wanneer je een kleintje hebt van heel wat minder gewicht je daar dan wel anders in staat. Sven was na 11 dagen weer op zijn geboortegewicht. 

Woow Jaimy! Zo laat pas er achter komen dat je zwanger bent?!? Ik kan me er niks bij voorstellen haha. Heb je dan helemaal geen kwaaltjes gehad? En je leefstijl enzo… daar heb je dan natuurlijk ook niet bij stilgestaan. Best wel heftig ook om maar 6 weken de tijd te hebben te wennen aan het hele idee om een kindje te krijgen en alles te regelen. 

@onseerstekindje, mijn man doet de laatste afgekolfde voeding voor de nacht. Hij haalt ook (wanneer ik te veel pijn heb) de kleine uit zijn wieg en legt hem bij me neer zodat ik kan voeden. Super lief. Verder indd overdag ook veel. Zo leuk om hem van een heel andere kant te leren kennen. Ook zo zorgzaam voor mij. 

Hier wordt er veel geslapen door Sven. Helaas is hij de nachten wel meer wakker dan overdag. Elke avond vraag ik hem dit anders te doen maar tot nu luistert hij er niet naar haha. 

MammieSammie
    Bijdrager
    In reactie op: Januari 2020 Baby #10289933 Quote

Ik ben overmoedig geweest. Ik dacht achteraf ook echt… Wat dacht ik wel. Zo stom. Dit zal ik ook echt niet snel nog eens doen. 

@Ellytje, ik geef ook volledig borstvoeding en ook ik vond de druk van voeden ook hoog. Van de kraamhulp hebben we een proef flesje voeding gekregen zodat we die altijd konden gebruiken in de nacht mocht de voeding niet lukken. Die hebben we dus ook gebruikt. Al snel ging het beter maar we hebben wel een kolf besteld en ook dat voelde bevrijdend. We hebben overigens een heel goedkope besteld voor 24 euro (een dubbele!) Mocht je willen weten welke. Zeg het even dan zoek ik het op voor je. Hij doet het prima. Hij zal niet heel lang mee gaan maar dat is dan ook niet heel erg. Handig om te kijken hoe het bevalt. 

Maak zo mijn verhaal af. Ik moet voeden haha.

MammieSammie
    Bijdrager
    In reactie op: Januari 2020 Baby #10289838 Quote

@Klaasjee, we zijn indd gisteren naar het winkelcentrum geweest. We hebben er gelunched (lekker wat genomen wat ik al doe tijd niet mocht natuurlijk 🥴) en we zijn 3 winkels in geweest. Daarna was ik helemaal kapot. Heb 1,5 uur geslapen en toen ik wakker werd verging ik van de pijn. Ik ben overmoedig geweest. Gisteren zei ik nog, het was het waard maar vannacht dacht ik… waarom heb ik dit gedaan. Zo stom. Sven was vannacht ook vrij onrustig. Kwam elke keer om de 2 uur. Ben mezelf dus wel even tegen gekomen helaas. De tranen zitten hier dus vrij hoog. 

Mijn man zou vanaf morgen weer hele dagen gaan werken maar nu het zo met mij gaat vind hij het geen fijn idee heel de dag weg te zijn. Hij gaat dus regelen dat hij halve dagen werkt deze week. Geen discussie mogelijk. Wel echt heel lief natuurlijk. 

MammieSammie
    Bijdrager
    In reactie op: Januari 2020 Baby #10289642 Quote

Ow babyfeb, toch op het randje een babyjan! Gefeliciteerd! Wat leuk, een knul. Volgens mij alleen maar jongetjes hier. 

Lekker genieten! 🥰