Bo-Belle

Aangemaakte reacties

• Auteur
  • Bo-Belle
    Bijdrager
    In reactie op: Uitblijven menstruatie #10176336 Quote

Ik was na het stoppen met de pil eerst 4 maanden niet ongesteld, vervolgens een aantal maanden vrij regelmatig (28-30 dagen) en daarna zijn ineens 2 of 3 lange cyclussen tussendoor gekomen. Variërend tussen de 36 dagen maar ook 1 dik in de 40 dagen. 

Nu ben ik alweer een paar maanden redelijk regelmatig. Maar er kan af en toe ineens een uitschieter bij zitten. 

Helaas 🙁 want het geeft je aan de ene kant hoop en aan de andere kant frustratie!

Ik zou het dus nog even afwachten. Toen ik 2 weken over tijd was zonder positieve test heb ik de huisarts gebeld en deze heeft toen een bloedtest gedaan. Maar ik hoor ook vaak dat ze je prima nog wat langer laten aankijken.. 

Bo-Belle
    Bijdrager
    In reactie op: Licht streepje??!! #10176145 Quote

Yes ik zie ze ook! Gefeliciteerd! 

Bo-Belle
    Bijdrager
    In reactie op: Hoe snel zwanger na stoppen met de pil ? #10175073 Quote

Ik ben juli 2017 gestopt met de prikpil, was na 4 maanden ongeveer wel weer ongesteld.

Maar helaas nog niet zwanger… Wij lopen dus inmiddels al aardig wat rondes mee. 

Heb een cyclus die varieert tussen de 25 en 33 dagen ongeveer. 

Bo-Belle
    Bijdrager
    In reactie op: Het gevoel dat iedereen zwanger is behalve jij #10174456 Quote

Ik ben 31 en wij gaan voor ons eerste kindje. Mijn vriend is wel iets ouder, hij is 40. 

Wij doen geen ovulatietesten, ik kan via vruchtbaar slijm een redelijke inschatting maken. Het issue is hier meer het libido van mijn partner. 

Hij heeft een ontzettend drukke en stressvolle baan en werkt knetterhard. Waardoor hij wel te porren is, maar niet een ruime week lang om de dag 😉 en aangezien mijn cyclus varieert van 25 – 32 dagen heb ik wel een beetje een ruime marge nodig. 

Ovulatietesten zou misschien wel fijn zijn maar ben bang dat ik nog gefrustreerder raak als ik het moment zekerder weet maar we het dan niet gezellig maken zeg maar.. 

Dus tja. Ik vind het maar moeilijk om er niet gefrustreerd van te raken. Hoe zit dat bij jullie ronde na ronde? 

Bo-Belle
    Bijdrager
    In reactie op: 5 A 6 dagen voor NOD testen #10173860 Quote

Ik heb vorige maand ook ruim voor nod positief getest, werd helaas alsnog ongesteld. Dat is nu al voor een 2e keer gebeurt. 

En verder vaak genoeg voor nod getest maar dan bleven ze echt super wit. 

Kortom, veel geld verspild aan testen 😉 nu ook voorgenomen om niet meer voor nod te testen. Ik voel elke maand wel iets, vaak ook iets anders waardoor ik denk dat het ‘deze x wel echt raak móet zijn’ ..

Super lastig. En hoop maar dat ik me er aan kan houden. 😉 

Bo-Belle
    Bijdrager
    In reactie op: Het gevoel dat iedereen zwanger is behalve jij #10173858 Quote

Poeh ja, herkenbaar! Wij zijn inmiddels al 1.5 jaar verder en vind het nu echt pittig als er weer iemand een zwangerschapsaankondiging doet.

Tuurlijk ben ik ook oprecht blij voor ze, ik weet precies hoe gelukkig ze er mee zullen zijn 😉 maar het doet me steeds vaker ook echt extra verdriet op zo’n moment dat het ons nog gewoon niet gegund is.

Ik ben het naar de huisarts stappen nog even aan het uitstellen omdat ik het een flinke stap vind. Maar merk dat die stap toch wel dichterbij komt. Ik wil het wel gezellig houden thuis maar toch is het soms al aan de geforceerde kant en dat is voor niemand leuk 😉

Dus tja echt tips hoe ik ermee omga heb ik niet. Behalve misschien dat ik er heel open in ben tegen mijn omgeving. Al een hele tijd. Dus als ik ineens in tranen ben dan hoef ik niet het héle verhaal te doen. Vind het fijn om er met mijn vriendinnen over te kunnen praten. 

Bo-Belle
    Bijdrager
    In reactie op: Zou het? Of verbeeld ik het me weer? #10172089 Quote

Zó herkenbaar! En wat duurt het dan nog lang hè…

Mijn lijf heeft me ook al heel vaak in de maling genomen. Maar intussen ook 2 vmk’s gehad. 

Maar ik hoop voor jou natuurlijk dat je dit keer gewoon raak zit en inderdaad met recht iets anders voelt! 🙂 

Bo-Belle
    Bijdrager
    In reactie op: Moet ik naar de huisarts? #10168555 Quote

Hi Crissie,

Wat spannend! Het kan zijn dat je laat positief test maar ook dat er ineens een lange cyclus bij zit.

Heb wel eens een cyclus van 40 dagen tussendoor gehad (normaal rond de 28-31 dagen). Ik heb toen na een week overtijd de dokter gebeld en die wilde bij mij wel bloedprikken toen.