Loethe

Aangemaakte reacties

• Auteur
  • Loethe
    Bijdrager
    In reactie op: Fles weigeren #10321236 Quote

Klinkt ook als grote hoeveelheid voor haar. Hoe zwaar is ze? 5×210 en twee potjes is wel flink. Mijn zoontje is even oud en weegt 9 kg. Hij krijgt ‘maar’ 5×180 en een paar oefenhapjes. Wat ik bedoel te zeggen is: misschien heeft ze gewoon genoeg?

Het moet zwaar voor jullie zijn om de hele dag en nacht zo met hem in de weer te moeten zijn.

Een ritme met wakker tijden heeft ons erg geholpen, zoals hierboven ook beschreven. Eigen bedje ook. Muziek doosje werkt. En een gouden tip van de kinderfysio: een knuffel of doekje over zijn ogen. Ons mannetje is enorm visueel ingesteld. Wil alles mee maken en kijken kijken kijken. Hiermee komt hij echt tot rust en slaapt snel in. Ook niet altijd helaas maar is t proberen waard.. wel weg halen natuurlijk als hij slaapt.

Loethe
    Bijdrager
    In reactie op: Fles en borstvoeding combineren vanaf het begin? #10316894 Quote

Hé!

Onze spruit kreeg bijvoeding (kunst) vanaf de geboorte omdat hij groot was. Toen gecombineerd met borstvoeding. In de nacht gaf m’n man dan kunstvoeding. De combi ging goed. Hij dronk uit fles en borst. Echter kreeg ik kloven en pijn bij aanleggen en was de kleine snel gefrustreerd als er niet direct melk kwam en zette hij t op een brullen. De fles geven gaf ons allebei rust. Ik heb nog een tijdje gekolfd (wat BenB zegt) maar wat een gedoe. Na 6 weken overgestapt op volledig fles en wat een rust. Was meteen minder moe, meer tijd tussen de voedingen en geen stress meer van t borstvoeden. Hij groeit ook hartstikke goed op de fles!! Ik ben absoluut voorstander van borstvoeding maar je moet er zelf niet aan onder door gaan. Je kindje heeft t meest aan een blije mama! Succes! Doe wat goed voelt voor jou! 

Loethe
    Bijdrager
    In reactie op: Nog niet rollen bij 7 mnd #10313316 Quote

Ons mannetje van 4,5 maand krijgt fysio voor overstekken. Zij geeft dan oefeningen voor de voeten. Boterhamzakjes er omheen zodat t knispert, de speelboog bij z’n voetjes om uit te dagen en soort dubbelvouw beweging om te oefenen. Hierdoor zijn de voetjes meer geactiveerd. Ook geeft ze tips om rollen te oefenen. Hij kan t nu sinds 1 week zelfstandig van buik naar rug. Beetje lastig uitleggen op papier. Overstekken doet hij nauwelijks meer. Fysio lijkt dus wel te helpen. 

Loethe
    Bijdrager
    In reactie op: Nog niet rollen bij 7 mnd #10313313 Quote

Hé! 

Ik heb gelezen (en het lijkt me aannemelijk) dat elk kindje op z’n eigen tempo ontwikkelt. Dus de een kan dit en de ander dat. Fysiek en emotioneel kan bijv niet tegelijk. Dus wellicht heb je een late roller, maar is er meer energie gegaan naar de spraak of iets anders. En soms slaat een kindje t rollen over en gaat meteen kruipen / tijgeren / optrekken. Als je je echt zorgen maakt zij je een kinderfysio kunnen vragen mee te kijken (wij hebben fysio nu via de telefoon op video, werkt voor ons prima)! 

Succes! 

Loethe
    Bijdrager
    In reactie op: dat ellendige oogjes wrijven. #10310311 Quote

Herkenbaar! Wij leggen ons mannetje ingebakerd met 1 arm (meyco klittenband) en dan in een slaapzakje met de andere arm uit de mouw. Op z’n zij onder een nunki sheet van fedde en Kees (strak laken kan ook) met voor en achter een dikke handdoek rol. Dit werkt voor ons! 

Loethe
    Bijdrager
    In reactie op: 150 of 165 cc? #10300258 Quote

Heb je een speentje? Als zo veel drinkt zou t ook nog zuigbehoefte kunnen zijn. 

Loethe
    Bijdrager
    In reactie op: 150 of 165 cc? #10300257 Quote

Hé! Op de verpakking staat als voorbeeld dat 90 ml water en 3 schepjes 100 ml geeft. Dus zo zou ik rekenen. Maar t komt niet zo nauw. 

De richtlijn van CB is per dag 150 x gewicht / aantal voedingen. Maar kijk goed naar je uk. Ieder kindje is anders en drinkt meer of minder. Te veel voeding kan wel buikpijn, spugen en dus huilen opleveren. Zo lang je uk tevreden is en goed groeit geen zorgen! 

Ons mannetje is 14 weken en drinkt op verzoek 5 a 6 x 150-170 bij 7 kg. Maar dat is dus echt zo verschillend per baby!