Veerveer

Aangemaakte reacties

• Auteur
  • Veerveer
    Bijdrager
    In reactie op: Welke zwangerschapsolie/crème? #10258952 Quote

Ik vind de olie van Weleda heerlijk, maar duurt wel heel lang voordat het bij mij intrekt. Als ik het vlak voor slapen insmeer dan gebruik ik dus een andere, en Tummy crème van Rituals trekt lekker snel in en ruikt heerlijk!

Veerveer
    Bijdrager
    In reactie op: Weeën opwekken? #10256619 Quote

@Simplyme, om te strippen moet je enige ontsluiting hebben want de verloskundige gaat met vingers ín de baarmoedermond, je moet daarvoor wel enigszins weten wat je doet. Ik zou dus niet aanraden om je vriend dit te laten proberen… als je dit echt wilt geef het dan aan bij je verloskundige, die weet hoe dat moet!

Veerveer
    Bijdrager
    In reactie op: Pijn aan stuitje #10254647 Quote

Ja, heel herkenbaar, maar bij mij kwam het wel iets later in de zwangerschap. Had bij mij te maken met verweking en bilspieren die overbelast raakten door ik mijn rug beetje gekke houding liet aannemen door het groeien van minibuikje. Nu 31 weken en heb er nog af en toe wel last van, maar niet meer zoals eerst

Veerveer
    Bijdrager
    In reactie op: Tips? Pijn aan ribben #10254608 Quote

Hoi, ik ben 31+2 en heb dit ook! Helaas bij mij al vanaf de 27 weken. Enige tip die bij mij werkt is plat liggen (echt plat, ook geen kussentje bij bovenrug) en als je zat een beetje naar achteren leunen. Ik werk ook nog 4 dagen per week dus bij mij is het ook niet te doen om overdag veel te liggen helaas. Is bij mij ook echt verdrukking (van de lever waarschijnlijk).

ik zorg dat ik na werk niks meer gepland heb en daardoor savonds beetje bij kan komen, overdag kan ik het niet zo goed verhelpen helaas. Ik moet nog 3 weken werken en hoop dat als ze nog wat meer indaald het was minder wordt. Helaas toch echt even doorzetten!

Veerveer
    Bijdrager
    In reactie op: Aanmelden moeders voor moeders #10251969 Quote

Direct aangemeld en dus ook vanaf 6 weken al kunnen helpen! Ze gaf bij mijn intake ook aan dat veel vrouwen pas veel later in de zwangerschap zich aanmelden, terwijl het al vanaf vroeg kan:)

Veerveer
    Bijdrager
    In reactie op: Dekentje ledikant #10244611 Quote

Als je gewoon een standaardmaat ledikant heb is dat niet te groot, eerder aan de kleine kant. Een wiegje is heel ander verhaal, daar heb je kleinere dekentjes voor. 

Veerveer
    Bijdrager
    In reactie op: Curacao #10242465 Quote

Even over de babybaskets aan boord, want zie hierboven wat opmerkingen erover.

ik ben zelf stewardess bij een grote luchtvaartmaatschappij die dagelijks naar de Antillen vliegt en iedereen wel kent;)

De eisen voor baby in basket zijn dat de baby maximaal 10 kilo weegt/65 cm lang is. Anders mag die er niet in. Daarnaast geldt niet ‘de basket is voor de jongste’ bij mijn maatschappij, maar deze kan je als je boekt reserveren in je boeking. Er zijn een aantal plekken waar de basket bevestigd wordt, dus die kan je boeken inclusief basket. Als andere je voor zijn en ze zijn op, dan heb je pech. Er wordt niet gekeken welke baby ouder is. 

Daarbij is mijn ervaring als stewardess dat nachtvluchten vaak juist meer relaxed zijn voor kleine kindjes omdat ze vaak in slaap vallen. (Als ze niet slapen wel heel vervelend, maar vanwege de vertrektijd vallen ze na 2 uurtjes vaak in slaap)

Overdag willen ze niet stil zitten of kruipen en dat kan vaak aan boord niet. 

Veerveer
    Bijdrager
    In reactie op: Baby te klein #10242460 Quote

Ja ik!

Ik ben nu 26 weken zwanger van onze dochter:)

Bij de 20 weken echo zag alles eruit hoe het moest, maar ze was ook een beetje klein. Ook bij ons nog wel binnen de marges, maar wel klein dus. Vandaar dat we groei-echo’s krijgen, ik krijg die over 1,5 week bij 28 weken, daarna bij 32 en 36 weken. 

Ook bij mij werd gezegd: geen aanleiding voor directe zorg dus geen stress, maar we willen het monitoren. 

Het kan verschillende redenen hebben: genetisch wat kleiner, misschien net even de 20 weken vlak voor een groeispurt en trekt het alsnog bij, zomaar 2 redenen waardoor ze klein kan zijn zonder gelijk een ‘erge’ oorzaak. 

Tot nu toe gaat bij mij alles goed, baarmoeder groeit volgens schema en ik voel haal heel veel en hard bewegen; daar zijn ze blij om want baby die veel beweegt heeft die energie niet nodig om te groeien zeg maar.

Als het wel zorgelijk was geweest hadden ze dat echt wel gezegd, en je krijgt groei-echo’s dus je wordt goed in de gaten gehouden wat dat betreft. Niet teveel zorgen om maken en zorgen dat je zelf gezond blijft, dat is alles wat je nu kunt;:)

ik zal na onze groei-echo wel even laten weten wat eruit kwam als je dat interessant vind