Gebruiker10094699

Aangemaakte reacties

• Auteur
  • In reactie op: Baby gillen voor nachtslaap #10191481 Quote

Kan van alles zijn, sprong, verlatingsangst, tandjes. Mijn zoontje vN 10 maanden heeft dit ook al een aantal maanden. Kan soms 3 avonden zijn en soms 1. Het enige wat dan helpt is hem bij ons houden en in slaap laten vallen en dan weer in bedje, maar ook dat kan weleens anders lopen en dan brult en keijst hij heeeel erg als we hem weer in bed leggen. Gisteravond toevallig ook weer 1,5 uur met hem bezig geweest en na 4x in slaap wiegen toch even laten huilen en toen is hij in slaap gevallen. Wat het nou is? Hij zit nu volop in de fase van het staan, dus we merken wel dat zijn koppie geen moment rust heeft. Het is een fase en gaat over. Probeer er voor voor je kleintje te zijn

In reactie op: Avontuurlijke baby 10maanden #10190891 Quote

Oke, dus met lopen is het niet over 🙈 die hoop had ik een beetje. Nou dan is het gewoon een fase en hopen we dat manlief wat vaker thuis gaat zijn haha

In reactie op: Avontuurlijke baby 10maanden #10190890 Quote

Haha

In reactie op: Babyfoon #10188821 Quote

Wij hadden eerst een babyfoon met camera, maar waren daar snel van genezen haha. Iedereen gaat er anders mee om, maar wij merkte dat we constant op de camera aan het kijken waar. Bij elke zucht en kreun. We zijn toen overgestapt op de Philips Avent SCD560/00 en zijn daar super tevreden mee. Goed bereik, lange batterijduur. Je kunt er liedjes op laten afspelen etc. 

In reactie op: Kleding bevalling #10188817 Quote

Ik denk dat het er ook vanaf hangt wat je zelf fijn vindt. Ik ben in juni bevallen en had het best warm, ik had dus alleen een topje aan (gekocht bij de Hema) en een boxer zodat ik die uit kon doen zodra de bevalling begon. Je moet er vanuit gaan dat er een hoop viezigheid komt, dus het is maar net wat je wellicht zelf ook fijn vindt? Ik heb mijn topje aangehouden en zodra mijn zoontje ter wereld kwam heb ik mijn topje omhoog gedaan en de kleine bij me gelegd.

In reactie op: Pijn ribben #10187516 Quote

Haha heel herkenbaar dit. Ik heb vanaf de 5e maand van mijn zwangerschap met gekneusde ribben rondgelopen. En ook een aantal weken maar halve dagen kunnen werken. Het enige wat ik als advies kreeg was een kussentje in mijn rug in mijn bureaustoel en dat werkte wel. Daarnaast heb ik echt een paar dagen plat moeten liggen omdat lopen etc. niet ging. Helaas dus geen tips, behalve het uitzitten en jezelf zo min mogelijk belasten. Succes! 

In reactie op: Zwanger 1 maand nadat mijn moeder overleed #10186839 Quote

Wat heftig om te lezen en ik begrijp helemaal hoe je je voelt. Mijn moeder is ook overleden toen ik net 3 maanden zwanger was. Ze had helaas ook kanker. Haar streven was om nog bij de bevalling te zijn, maar het ging opeens zo snel, dat dat dus niet meer gelukt is. De maanden die volgde heb ik eigenlijk heel dubbel beleefd. Aan de ene kant intens gelukkig met het kleine wondertje in mijn buik, maar aan de kant het verdriet en gemis van je moeder. Toen mijn zoontje werd geboren was dit gemis natuurlijk nog veel erger. Inmiddels is hij 10 maanden en heb ik vaak momenten dat ik denk ‘hoe deed ik dat vroeger’ of ‘hoe zou mijn moeder dit nu aanpakken’. Dat gemis hou je. Maar ik besef me wel dat ik heel gelukkig mag zijn met mijn zoontje en hij maakt mij ook gelukkig. Het gekke was dat toen mijn zoontje geboren werd er elke keer een vlinder bij ons in de buurt was en nog steeds. Hoe bijzonder is dat? Voor mijn zoontje heb ik een foto ingelijst van mijn moeder en ik vertel hem verhalen over haar. Zo zal hij straks beseffen dat er nog een oma is, wellicht niet in levende lijven, maar wel een oma die hem graag had ontmoet. Het is makkelijk om te zeggen probeer te genieten, want dat lukt niet altijd. Maar ik kan uit ervaring spreken dat het kleine wondertje je nu en straks zoveel moois gaat brengen, dat je ook op je verdrietige momenten intens gelukkig kan worden. Praat er over (heb ik ook heel veel gedana) en geef het ook aan bij de verloskundige. Zij houden hier rekening mee en zullen net wat vaker wat diepen op je gevoelens ingaan om te kijken hoe het met je gaat. Een dikke knuffel! 

In reactie op: Wakkertijd baby 9 maanden #10174232 Quote

Mijn zoontje is ook 9 maanden en heeft precies hetzelfde. Ik heb al vaker horen zeggen dat zr op deze leeftijd niet meer zoveel zouden hoeven te slapen, maar wat dan? Ik ga hem niet ophouden tot huilens aan toe omdat hij moe is en ik vind dat hij niet mag slapen. Ik ben van mening dat ieder kind anders is en je moet luisteren naar jouw kind. Soms heeft mijn zoontje zelfs dat hij maar een uurtje wakker kan blijven. Gewoon doen waar jij je goed bij voelt. Je kent je kind uiteindelijk het beste.