Gebruiker10094699

Aangemaakte reacties

• Auteur
  • In reactie op: Help! Van 2 naar 1 slaapje #10258664 Quote

En als je ’s ochtends iets met haar gaat doen? Waarschijnlijk al geprobeerd hoor. En haar slaapje ’s ochtends niet langer dan 3 kwartier maken en dan ’s middags nog een keer op bed? 

In reactie op: Niet meer willen slapen. #10256554 Quote

Kan het niet gewoon angst zijn? Ze worden ouder en beginnen dus meer dingen eng te vinden bijv. spoken of griezels. Neem het serieus, maar ik zou niet beginnen om hem bij je op de kamer te leggen. Bespreek het probleem en leg hem uit dat hij op zijn eigen kamertje moet slapen en dat het daar veilig is. Je kunt ook al wandelend door zijn kamertje bij bepaalde items vragen of dit de reden is waarom hij niet kan slapen. Soms kunnen ze ineens het behang eng vinden of een bepaalde knuffel die naar hem kijkt.

Wellicht al geprobeerd, maar als ik vrienden om ons heen mag geloven wil een nachtlampje ook nog weleens helpen. 

In reactie op: Avondhap #10256415 Quote

Lekker de komende periode je kindje de nieuwe smaken en texturen leren verkennen. Mijn zoontje van 16 maanden is een goede eter en altijd geweest, maar heeft ook mindere dagen hoor. Opstandig of liever willen spelen, dan gaat hij alleen met een toetje naar bed en dat gaat goed. Als ze honger hebben eten ze wel, dat heb ik wel geleerd.

Wij zijn vanaf 11 maanden zachtjes aan begonnen om hem met de pot mee te laten eten. Lekker met zijn handjes het eten vastpakken, proeven en soms wel naar binnen en soms op de grond haha. Binnen een paar weken at hij goed met de pot mee en nog steeds wilt hij het allemaal zelf doen en dat mag hij ook van ons. Soms met een lepel of een vork (zelf doen), maar vaak nog heerlijk met de handen. We merken dat we met hem nooit een strijd hebben hoeven te voeren vwb het eten. Wil je eten, dan mag hij dat doen op zijn manier. Heeft hij geen zin of lekker opstandig, dan niet. Het moet leuk blijven ben ik van mening. 

Veel plezier ermee, want het is wel heel leuk als ze met je mee-eten hoor 🙂

In reactie op: Slapen met speen 4 maanden #10249718 Quote

Wij hadden een speenknuffeltje aan zijn speen bevestigd zodat hij die ook makkelijker kan terugvinden ’s nachts. Inmiddels is mijn zoontje bijna 16 maanden en gebruikt hij deze nog steeds. We leggen er zelfs vaak 2 in bed omdat hij eigenlijk altijd aan de andere gaat liggen ’s nachts, dan heeft hij aan die kant er ook 1 en dat werkt bij ons heel goed. Wij hoeven er niet uit omdat hij deze dus zelf kan vinden. Succes 

In reactie op: Slaapritme baby 10 maanden #10247369 Quote

Ik denk dat je er gewoon in mee moet gaan. Mijn zoontje is bijna 16 maanden en een ritme is er bij ons nog steeds niet altijd. Ja soms, een paar weekjes en dan weer niet. Ik heb hetzelfde gehad als wat jij hierboven benoemd. ’s ochtends niet te rekken en ’s middags heel lang slapen. Ik ben op een gegeven moment afgestapt van het 2-3-4 ritme, omdat ik hem vaak ook te vroeg op bed legde. Ik vond het lastig, maar dit werkte voor mijn zoontje wel beter. Naar bed doen als hij moe is en niet omdat hij in een bepaald ritme moet zitten. Dat ritme in slaapjes komt vanzelf. Succes!

In reactie op: Wanneer bevallen van eerste? #10244999 Quote

Haha ik wist ook zeker dat mijn zoontje eerder zou komen. Ik was er heilig van overtuigd. Totdat ik de 40 weken passeerde en nog een dag en nog 1. Met 40+3 ben ik uiteindelijk bevallen. Maar jeetje wat was ik het de laatste weken zat. Bij iedereen is het anders, maar verheug je niet te veel op je gevoel dat je kleintje wel eerder zal komen, want het viel mij toch wel tegen dat ik met 40weken nog niet bevallen was. Succes met de laatste loodjes!

In reactie op: Baby gillen voor nachtslaap #10191481 Quote

Kan van alles zijn, sprong, verlatingsangst, tandjes. Mijn zoontje vN 10 maanden heeft dit ook al een aantal maanden. Kan soms 3 avonden zijn en soms 1. Het enige wat dan helpt is hem bij ons houden en in slaap laten vallen en dan weer in bedje, maar ook dat kan weleens anders lopen en dan brult en keijst hij heeeel erg als we hem weer in bed leggen. Gisteravond toevallig ook weer 1,5 uur met hem bezig geweest en na 4x in slaap wiegen toch even laten huilen en toen is hij in slaap gevallen. Wat het nou is? Hij zit nu volop in de fase van het staan, dus we merken wel dat zijn koppie geen moment rust heeft. Het is een fase en gaat over. Probeer er voor voor je kleintje te zijn

In reactie op: Avontuurlijke baby 10maanden #10190891 Quote

Oke, dus met lopen is het niet over 🙈 die hoop had ik een beetje. Nou dan is het gewoon een fase en hopen we dat manlief wat vaker thuis gaat zijn haha