Gebruiker10094699

Aangemaakte reacties

• Auteur
  • In reactie op: Slaapkopje van 4.5maand #10164275 Quote

Haha herkenbaar en normaal hoor. Mijn zoontje is nu 8mnd en sliep tot 6,5 maand net zoveel als jouw dochtertje en hij heeft nog steeds van zulke dagen. Toevallig vandaag nog. Hij is niet langer dan 3kwartier wakker geweest tussen zijn voedingen door. Hij is ook weer aan het groeien in de lengte, daaraan merk ik het altijd weer. Tijdens zijn groeispurtjes slaapt hij altijd heeel veel. Dus lekker aan toegeven en ook even van genieten, is voor jezelf soms ook wel even lekker haha

In reactie op: Slaapkopje van 4.5maand #10164274 Quote

Haha he

Mijn zoontje van 8 maanden heeft sinds een paar weken een schema. Maar besef je wel dat dit weer kan veranderen! Zodra er weer een sprong is of ze ziek zijn moet je je schema weer aanpassen. Afgelopen week heeft hij bijv. pas om 14.30uur zijn boterham gekregen omdat hij heeeel veel sliep omdat hij ziek is geweest. Mijn zoontje krijgt nu op de volgende tijden zijn eten:

• 07.00uur fles 180+6 + 2 schepjes pap

• 09.30uur 2stuks fruit

• 11.15uur fles 120+4

• 12.15uur 1,5 boterham met beleg (bijv. appelstroop of jam)

• 16.00uur groentehap

• 19.00uur fles 180+6 + 1 schep pap

Soms als hij tussendoor honger heeft krijgt hij een klein stukje rijstewafel, maar dat gebeurt nog niet vaak.

In reactie op: Staafmixer voor baby hapjes? #10162907 Quote

Ik heb de philips avent stoom/blender. Ik ben ook eerst met een keukenmachine bezig geweest, maar ik werd er gek van. Vandaar dat ik toen op zoek ben gegaan naar iets anders. Succes met de zoektocht en veel plezier met de eerste hapjes 😀

In reactie op: Staafmixer voor baby hapjes? #10162824 Quote

Nee je hoeft dan inderdaad niet vooraf alles te koken. Ik was soms uren bezig in de keuken met verschillende pannen, tussendoor snel afwassen. Met de stoom/blender kun je aardappelen, groente etc. laten stomen en daarna meteen mixen. Alleen het vlees of vis bak ik dan nog wel apart. Ook fruit kun je erin stomeb. Vindt mijj zoontje heerlijk omdat je dan ook de sappen behoudt wat het fruit wat smeuiger maakt 

In reactie op: Staafmixer voor baby hapjes? #10162807 Quote

Ik heb een stoom/blender voor de hapjes en dat werkt echt ideaal. Via marktplaats gekocht want ik vond ze best prijzig, maar ik vind het het geld helemaal waard!

In reactie op: 20 weken en mega hongerig #10162262 Quote

Dat kan zeker. Vanaf 4 maanden mag je gewoon groente en fruit gaan geven, bouw het wel rustig op i.v.m. krampjes. Mijn zoontje was zo gulzig dat hij alles at, maar op een gegeven moment wel last kreeg van krampjes, dus toen zijn we weer iets minder van alles gaan geven en een week later ging dat weer goed en at hij weer gewoon alles. Ik heb me de eerste maanden erg bezig gehouden met de richtlijnen van het cb, maar kwam toch echt tot de conclusie dat elk kind andere behoeftes heeft. Mijn zoontje heeft nou eenmaal honger en sinds wij hapjes geven is hij erg tevreden met wat hij krijgt. We zijn bij 5,5 maand ook begonnen met een boterham en inmiddels eet hij er nu 2 en zo lekker dat hij het vindt. Het is een energiek mannetje die ook meteen ‘aan staat’ als hij wakker is, dus hij verbruikt ook gewoon veel energie. Rijstebloem heb ik nooit gegeven, want dat vind ik niet nodig met de hoeveelheid die hij al binnen krijgt. Begin lekker met een half stukje fruit en een paar hapjes groente en als dat goed gaat bouw je dat gewoon lekker op. Ze geven heel duidelijk aan als ze te veel krijgen, dus daar hoef je niet bang voor te zijn. Ik zou alleen niet beginnen met banaan, dit kan voor ontstopping zorgen (dat was bij ons in ieder geval wel het geval). wij zijn begonnen met een appeltje of peer en nu gemixt met wat banaan, kiwi, mango etc. 

In reactie op: 20 weken en mega hongerig #10162022 Quote

Owja en wij fopte hem vaak door 20ml extra water in zijn flesje te doen, dan ga je niet over de liter flesvoeding heeft, maar biedt je extra water aan