Gebruiker10094699

Aangemaakte reacties

• Auteur
  • In reactie op: Graag advies!! Baby 10 weken #10140836 Quote

Heb je de neuspeer al eens geprobeerd? https://www.deonlinedrogist.nl/nuby-neuspeer-oorrreiniger-p-40390.html?channable=e56911.NDAzOTA&cross=0&gclid=EAIaIQobChMI3syi27SL3wIVQuR3Ch2vXAAfEAQYASABEgIzn_D_BwE 

Dit werkt bij mijn zoontje erg goed. Zeker omdat bij hem neusspray ed niet werkte. Wij doen vaak als hij op zijn rug ligt eerst een deel van de Otrivin Baby Zoutoplossing Monodose in zijn neusje en dan met de neuspeer erin. Je wilt niet weten wat er dan allemaal aan snot uitkomt en hoe heerlijk hij daarna weer vrij kan ademen. Succes ermee! 

In reactie op: Slaapritme baby 6 maanden #10140726 Quote

Volgens mij kun je niet spreken van normaal of abnormaal. Mijn zoontje is 6 maanden en slaapt echt nog heeel veel (tenminste, als ik iedereen om mij heen mag geloven). Hij is vaak 1 a 1,5uur wakker en dan alweer naar bed. Ik denk altijd maar zo, als hij dat nodig heeft, dan is dat zo. Het is wat ongezellig, maar hij zal vanzelf een ritme gaan krijgen met minder slaapjes. Onze dag ziet er nu als volgt uit:

• 07.00: fles
    • 08.15/08.30uur: naar bed tot ongeveer 11.15uur
    • 11.30uur fruithapje en kort daarop de fles (want hij moet toch ergens op de dag zijn fruithapje krijgen)
    • 13.00uur: naar bed tot ongeveer 14.30uur
    • 15.00/15.30uur: fles 
    • 16.30uur: naar bed tot ongeveer 18.00uur
    • 18.15uur: groentehapje 
    • Dan blijft hij vaak wel wakker tot de fles van 19.00/19.30uur 
    • 20.00uur: naar bed tot ongeveer 07.00/07.30uur

Ben benieuwd hoe ik zijn brood er straks nog ergens tussen moet zien te krijgen haha

In reactie op: Zwanger zonder ouders #10139477 Quote

Ik denk dat je het inderdaad afwent omdat het anders voor je gevoel te dichtbij komt. Maar ik zou je wel aanraden het te gaan proberen, want er komt nog een moeilijke tijd aan en het is wel heel fijn en belangrijk om dit met iemand te kunnen bespreken zodat je straks ook echt van je kleine kunt genieten. Missen zul je ze altijd, maar je moet leren het straks een plekje te gaan geven en er komt straks zoveel op je af met een kleine (geloof me, het wordt even hectisch ;)), dan is het belangrijk om deze gevoelens in ieder geval geaccepteerd te hebben zodat je daar ook mee om kunt gaan. Ik vind het nog steeds af en toe lastig om erover te praten, want ik ben al snel bang dat mensen denken ‘daar heb je haar weer’, maar ik merk ook dat als ik het te lang opkrop, dat ik niet lekker in mijn vel zit en dat voelt de kleine ook. Het is geen schande om je zo te voelen, maar spreek het zeker uit. Heel veel succes met de zwangerschap en nogmaals geniet er ook echt van! 

In reactie op: Zwanger zonder ouders #10138572 Quote

Gefeliciteerd met je zwangerschap! Wat een mooi nieuws voor jullie beide.

Ik herken je situatie helemaal. Ik ben in juni bevallen en in december is mijn moeder overleden aan kanker. Mijn zwangerschap heb ik dus dubbel beleefd, maar heb wel geprobeerd veel te genieten ondanks het intense verdriet. Nu mijn zoontje er is mis ik mijn moeder enorm. Inderdaad advies vragen of willen vragen hoe jezelf als baby was omdat je bepaalde dingen ziet bij je baby die niet van je partner afkomen. Allemaal heel logisch en ik kan wel zeggen dat het minder wordt, maar dat is niet zo. Ik begin haar steeds meer te missen. Maar weet je…geef daar ook gewoon aan toe. Huil, vloek, schreeuw…dat lucht echt op. Maar geniet daarnaast juist dubbel zo intens van het kleine wondertje! Ik heb nog een vader, maar die woont verder weg (evenals de rest van mijn familie). De band met mijn schoonouders is super en begin ook steeds meer te beseffen dat ik voor hulp of advies ook bij mijn schoonmoeder kan aankloppen. Die staat (evenals mijn schoonvader) dag en nacht voor mijn klaar. Maar ook met mijn vriend praat ik er veel over en ik merk dat dat goed helpt. Dus mijn advies is wel om erover te blijven praten en je mag je af en toe klote voelen, dat is toch begrijpelijk? Maar probeer ook wel echt te genieten van je kleintje, want de clichés zijn waar….ze groeien zo snel!  

Owja en misschien een tip. Ik heb een foto van mijn moeder in zijn kamertje staan. Om hem te vertellen over mijn moeder, zodat hij wel beseft dat zij er was en hoe bijzonder ze ook was. 

In reactie op: Cadeau leidsters kinderdagverblijf #10134283 Quote

Bedankt voor de tips. Daar kan ik wel wat mee 😀

In reactie op: Te vroeg in sprong 3?? #10124702 Quote

Haha dat kan zeker! Bij ons begint het de ene keer een week eerder en de andere keer een paar dagen later dan dat aangegeven staat. Je merkt het denk ik zelf heel goed wanneer je kindje uit zijn doen is en in zijn sprong zit. Ik merk het bij mijn zoontje ook altijd meteen. Sprong 4 vond ik heel heftig (veel slapeloze nachten gehad), maar als ik zie wat hij nu allemaal weer kan…dat maakt een hoop goed. Helaas bestaat het eerste jaar uit die vervelende sprongen, maar het is een kwestie van accepteren en er maar gewoon in mee gaan.

Ik had ook vaak dat hij een paar dingen kon uit het boek en een week later ineens weer de andere dingen die beschreven staan. Dat gaat denk ik allemaal in fases. 

Succes!