Terzs

Aangemaakte reacties

• Auteur
  • Terzs
    Bijdrager
    In reactie op: Koemelk provocatie test #10224362 Quote

Wij hebben afgelopen Week de tweede provocatie test gehad. Bij ons werd er eerst 10 toen 20, 40, 60 en tot slot 90 cc gegeven met steeds 20 minuten er tussen. Tenzij ze in slaap viel, dan werd het iets uitgesteld tot ze weer wakker werd. En na de laatste fles moesten we een uur blijven. 

Hele dag hebben wij ons vermaakt in een speelkamer. Vooral afleiding voor onszelf want onze dochter is net 3 maand ;). 

Terzs
    Bijdrager
    In reactie op: Uitgerekend april 2019 #10194886 Quote

Gefeliciteerd allemaal!!

hoop dat jullie net zo kunnen genieten als wij doen. Ik ben vrijdag 19e bevallen van een dochter. Ze doet het super goed en ik voel mij stukken beter. Madam is gewoon alweer een week oud, wat gaat dat snel en alsof ze er altijd al is geweest.

de bevalling was zeer pittig. Ontsluiting schoot niet op en de pijn + enorme vermoeidheid namen toe, dus uit eindelijk toch een ruggenprik gekregen. Later weer enorme weeen storm en ben ik ineens in twee uur van drie naar volledige ontsluiting gevlogen. 

Maar nu zo fijn genieten. 

Terzs
    Bijdrager
    In reactie op: Uitgerekend april 2019 #10192034 Quote

Ben benieuwd of er bij jullie al nieuws is!?!?

hier gisteravond nog naar het zkh geweest ivm vermoeden zwangerschapsvergiftiging maar dat viel gelukkig mee. Wel ineens hoge bloeddruk terwijl hij juist altijd lager was. Helaas nog geen ontsluiting dus een ander plan opgesteld. (Ipv morgen strippen) Morgen avond terug naar zkh, ballon katheter plaatsen en daar blijven slapen om bij positief effect de bevalling verder in gang te zetten. Ze laten me sowieso niet meer naar huis gaan voordat de kleine geboren is. Spannend zo! 

Hoop snel iets van jullie te horen 🙂

Terzs
    Bijdrager
    In reactie op: Aanstaande ouders met klein budget #10191611 Quote

Ik heb zelf niet perse een klein budget maar vond het wel zonde om veel geld aan bepaalde dingen uit te geven. Hier mijn tips;

Zag een hele leuke hoes voor het aankleedkussen van €30.. vond ik veel te veel geld voor 1 hoes en heb ze nu van de action (wit met sterretjes). Action heeft sowieso meer leuke en handige dingen zoals badcapes, hoeslakens, hydrofiele luiers maar ook douche spulletjes van zwitsal of andere merkjes. 

Heb zelf ook veel hydrofiele luiers van de wibra ingeslagen. Alle basis dingen zijn wel te vinden bij de wibra, zeeman & action en een stuk goedkoper dan de grote babyzaken. 

En op fb zijn er veel pagina`s met tweedehands merk kleding of waar baby spullen tegen kleine prijzen worden aangeboden. 

Terzs
    Bijdrager
    In reactie op: Uitgerekend april 2019 #10191430 Quote

@rolo, ik had strippen hier al eerder geopperd maar daar willen ze niks van weten voor de 41 weken. Ze zeggen dat het dan minder effect heeft, vaak wel erge krampen maar dat de bevalling dan meestal niet echt opgang komt. Na vele huilbuien en slapeloze nachten mag ik as donderdag anders komen om te kijken of strippen lukt, dan ben ik 40+6. Hoop dat het niet nodig is natuurlijk. 

Moet zeggen dat je door zulke slechte nachten echt uitgeput raakt, heel herkenbaar ik zou dan ook voor een inleiding gaan hoor. Succes met jullie afspraak! 

Terzs
    Bijdrager
    In reactie op: Uitgerekend april 2019 #10190989 Quote

Spannend hoor dames! 

Ik ben ondertussen twee dagen ‘overtijd’ en kan niet wachten tot ze komt. Donderdag controle, dan ben ik 40+6 en gaan ze kijken of strippen mogelijk is (mocht het zover komen natuurlijk). 

Nav mijn laatste berichtje, bij mijn schoonouders aangegeven dat ze moeten appen voordat ze komen vooral juist nu ik zo kan bevallen en wij straks na de bevalling ook een eigen ritme hebben / alles moeten ontdekken en dat snapte ze ook wel. 

Hoop voor iedereen een prettige, voorspoedige bevalling! 

Terzs
    Bijdrager
    In reactie op: Uitgerekend april 2019 #10188335 Quote

@sien; wat fijn. Lekker genieten en ik wilde nog even zeggen dat ik Melle echt een mooie naam vind! 

@Rolo; series kijken/opnemen, boek lezen en vriendinnen op visite. Daarmee kom ik mijn dagen door. Ohhh en de middag dutjes zijn ook weer terug. Ik slaap zo onwijs slecht, dus daar ontkom ik niet aan. Bij een zonnetje zit ik lekker even in onze tuin te genieten.

moet wel even klagen wat ik word echt GEK van mijn schoonmoeder!!! Pfffff

ineens heeft ze verzonnen dat het oke is om onverwachts langs te komen, terwijl ik op knappen sta. Al zo vaak aangegeven dat ze even moeten appen of bellen of bezoek uit komt. (Was al zo toen ik nog werkte. Want met onregelmatig werken is een dagje niemand ook wel eens fijn). Nooit meer problemen gehad, bezoekjes werden fijn overlegt en nu ineens komt ze steeds onverwachts langs als mijn man werkt. Is mijn man thuis dan appt of belt ze wel of het uit komt. Daar zit al frustratie! 

Maar nu komt er ook nog bij dat ze boos is omdat wij niet willen vertellen als de bevalling is begonnen. Zij wil dit namelijk wel weten maar wij willen het samen doen. Nu blijkt ook nog eens dat ze hierover tegen andere familie leden over heeft lopen klagen. Iedereen geeft ons gelijk maar zij snapt het maar niet. Ook wil mijn man zelf zijn oma (haar moeder) bellen als de kleine is geboren. Was ze ook niet te spreken over want zij wilde dat zelf graag doen. 

Ohhh en dan nog eens het kinderopvang verhaal, wat ze maar niet snapt en mij elke keer verwijten om geeft. 

Gelukkig ben ik niet om mijn mond gevallen en geef ik haar alles gewoon terug. Zeg ook dat wij met zijn tweeën zijn want ze doet alsof ik alles alleen beslis ipv samen met mijn man. Hij steunt mij overigens ook en gaat ook tegen zijn moeder in maar ze blijft maar haar eigen ding doen. Ben bang dat ik een deze dagen echt ontplof. Lang leve de hormonen. Zoooo moest dit even van mij afschrijven 🙂 

Terzs
    Bijdrager
    In reactie op: Uitgerekend april 2019 #10186657 Quote

Ooohh ik kan het geduld niet meer opbrengen hoor, ben zo nieuwsgierig! Hoe zal ze er uit zien, op wie lijkt ze, hoe staan haar kleertjes etc. 

Nu 38,5 week en probeer vooral wat in beweging te blijven door kleine rondjes te lopen met onze hond. Wordt steeds lastiger maar dat zijn de laatste loodjes kwaaltjes hè.

allemaal veel succes en geduld gewenst deze laatste weken 🙂