Terzs

Aangemaakte reacties

• Auteur
  • Terzs
    Bijdrager
    In reactie op: Uitgerekend april 2019 #10186657 Quote

Ooohh ik kan het geduld niet meer opbrengen hoor, ben zo nieuwsgierig! Hoe zal ze er uit zien, op wie lijkt ze, hoe staan haar kleertjes etc. 

Nu 38,5 week en probeer vooral wat in beweging te blijven door kleine rondjes te lopen met onze hond. Wordt steeds lastiger maar dat zijn de laatste loodjes kwaaltjes hè.

allemaal veel succes en geduld gewenst deze laatste weken 🙂 

Terzs
    Bijdrager
    In reactie op: Uitgerekend april 2019 #10184586 Quote

Hi!

Leuk om weer wat te lezen :).

ik ben de 12e uitgerekend en moet nu errrrrg veel geduld opbrengen. Steeds meer lichamelijke klachten sinds een week en dat is enorm wennen. Van alles fit en vrolijk kunnen doen naar amper in bed kunnen liggen. Misschien maar goed dat mijn lichaam nu tegengas geeft; zo neem ik tenminste rust voor de bevalling. 

Ben benieuwd hoe lang het nog gaat duren bij iedereen! 

Terzs
    Bijdrager
    In reactie op: Zwanger? Niet te zien.. #10181908 Quote

Ik dacht zelf eerst dat mijn buikje toch wel groeide maar dat hield snel op. Werd er ook onzeker van en ben 7kg afgevallen vanwege misselijkheid. Inmiddels iets meer dan 5 kg weer aangekomen. Nu as vrijdag 37 weken zwanger en kocht van de week nog een jurkje, verkoopster geloofde niet dat ik al zover zwanger ben. Draag nog mijn eigen kleding (ook broeken) maar de onzekerheid heb ik los kunnen laten. Elke controle groeit mevrouw goed en is alles zoals het hoort te zijn. Ik vertrouw er op dat ze dat wel goed in de gaten houden met name omdat ik nu meerdere echo’s al gehad heb. 

Ben zelf altijd enorm gevoelig geweest voor aankomen / moeite met mijn gewicht gehad dus had nooit verwacht dat ik zo ‘slank’ zou blijven. Was bang om ontzettend dik te worden maar niks is minder waar. En ergens ook super fijn want voel me daardoor lichamelijk ook goed! 

Kortom; bij iedereen groeit het anders en verloopt alles anders. Zolang jij je maar goed voelt en de baby groeit zoals het hoort 🙂 

Terzs
    Bijdrager
    In reactie op: Hypermobiel en zwanger #10177003 Quote

Ik ben zelf ook hypermobiel en 35 weken zwanger en slaap nog steeds op mijn buik. Niet meer vol er op maar beetje half zij half buik. En ook al probeer ik eerst op mijn zij, dan rol ik toch om en word bijna altijd op mijn buik wakker. Verloskundige zei dat het geen kwaad kan. 

Moet er wel bij zeggen dat ik geen extreem grote buik oid heb. Zelf een Voedingskussen geprobeerd maar dat vond ik niks. 

Ga wel elke vier weken naar de chiropraktor. 

Terzs
    Bijdrager
    In reactie op: Uitgerekend in april 2019 #10158132 Quote

Hi! Leuk om weer wat te lezen! 

ik ben 12 april uitgerekend van een dochter. Nu 28+5. Voelde me steeds fitter maar sinds enkele dagen toch wel weer steeds vermoeider. Werk in de zorg dus wisselende diensten helpen hier ook niet aan mee, gelukkig draai ik al geen nachten meer ivm de zwangerschap. 

Ben 7kg afgevallen omdat ik tot 20 weken ontzettend veel moest overgeven. Medicijnen hielpen niet. Kan nu weer eten maar eet zeker nog lang niet zo veel als voor mijn zwangerschap, nu weer een kleine 4kg aangekomen en heb amper een buikje. Soms wat zorgen om dat ik denk dat ze hierdoor niet genoeg groeit maar alles lijkt elke keer goed dus dat moet ik maar geloven :). 

Babykamer bijna klaar, kan niet wachten om te zien hoe alle kleertjes haar straks staan en hoe ze er uit ziet. 

Terzs
    Bijdrager
    In reactie op: Zwanger zonder dat ik mijn cyclus kende #10155420 Quote

Ik had precies het zelfde. Gestopt met de pil, twee weken later wat ontrekkingsbloed en dat was het. 2,5 maand later positieve test en nu alweer 28 weken zwanger.

zelf mocht ik al vrij vroeg naar de verloskundige om te kijken hoe ver ik zou kunnen zijn, was toen nog geen 6 weken. Kon dus nog alle kanten op maar hier is het tot nu toe goed gegaan.

succes!  

Hoi!

ikzelf heb altijd al maagzuur klachten gehad vanwege niet goed sluitend maagklepje, hiervoor gebruik ik omeprazol en dit mag ik tijdens de zwangerschap gewoon door blijven gebruiken. Voor mij werkt dit veel beter dan rennie. Tip; innemen voordat je gaat eten en niet wanneer je al maagzuur klachten hebt. Ben nu 23 weken en merk dat dit nu bij mij ook erger wordt maar dit helpt echt. Hierdoor kan ik tenminste ook weer wat eten. (Melk helpt bij sommigen ook tegen maagzuur/brandingen). 

Zelf ook weinig trek en eet niet veel, hierin een goede tip heb ik niet echt. Ik Probeer alleen wel van alles wat te wisselen zodat ik diverse voedingsstoffen toch binnen krijg. (Beetje fruit, wat groenten etc).

scces! 

Wij gaan voor geregistreerd partnerschap, wettelijk gezien het zelfde als trouwen (sinds een tijdje is dit niet meer in gemeenschap van goederen) maar voor mij zonder alle poespas. Want een bruiloft hoeft van ons ook niet. Nu gaat alleen de naaste fam mee.

Je kan op de site van jouw gemeente alles zien, inprincipe ook het verschil en de kosten. En wij vinden dit handiger dan een samenlevingscontract oa omdat we nu gelijk een trouwboekje krijgen (handig met aangeven van de kleine!)

Hier is het in ieder geval niet gratis tenzij je een laag inkomen hebt en onder een bepaalde grens zit dus.