KT

Aangemaakte reacties

• Auteur
  • KT
    Bijdrager
    In reactie op: Wens voor een tweede kindje, maar bang #10323437 Quote

Ik denk dat het fijn voor je zou zijn als je je aanmeld bij de POPP poli. Zij kunnen je de juiste begeleiding bieden bij de vraagstukken die je hebt. Succes mama, je hebt al mooie stappen gezet.

KT
    Bijdrager
    In reactie op: Kruipen overslaan? #10322624 Quote

Nee hoor, zijn genoeg kindeeen die niet kruipen. Die kontschuiven of blijven tijgeren en vanuit daaruit staan en gaan lopen.

KT
    Bijdrager
    In reactie op: Bang om te vertellen op werk #10320775 Quote

Hier een positief verhaal. Ik kreeg wel een vast contractr ondanks zwangerschap . Je zult het toch moeten vertellen en als ze je graag willen kan ik mij niet voorstellen dat ze je de deur uit werken. Ook wel bijzonder dat je weer voor hetzelfde bedrijf werkt waar je eerst niet mocht blijven.. 

KT
    Bijdrager
    In reactie op: Lange bevallingen #10320516 Quote

Hier twee keer thuisbevallen. Door te proberen in beweging te blijven en goed adem te halen kon ik het lang volhouden. 

heb de ademhalingen van de yoga en hypnobirthing gebruikt en dat was echt heel fijn en daardoor makkelijker door de weeen te komen. Beweging is het belangrijkste daardoor is ontsluiten makkelijker dan wanneer je ligt.

ik kijk terug op twee hele fijne bevallingen dus snap dat je graag wil proberen bij de 3e thuis te blijven. You go girl, jij kan dit!

KT
    Bijdrager
    In reactie op: Verdeling thuis, hoe doen jullie dit? #10318471 Quote

Hier werken we 30 en 32 uur maar zijn de taken wel redelijk gelijk verdeeld. Hij doet misschien vaker boodschappen en koken ik iets vaker stofzuigen en een doekje door de wc. Kleren kopen voor de kids doet die van mij ook zonder problemen en hij bemoeit zich er graag mee 😉 

soms moet ik dingen vragen omdat hij het niet ziet of het vergeet maar dat vind hij juist fijn en prima. 

als je allebei evenveel (bijna) werkt vind ik het wel fair om dingen te verdelen. Wellicht handig om taken echt de verdelen en de verantwoordelijkheid ook bij hem te laten. Dan gaat het maar mis of kids met te weinig kleding naar de oppas. Laat het hem dan ook oplossen leren ze het snelst van 😉 probeer je dan ook niet te irriteren en ook lekker tegen de oppas te zeggen dat dat je mans pakkie an is.. kost tijd om dat te kunnen maar maakt alles een stuk makkelijker. 

KT
    Bijdrager
    In reactie op: Drama met luier omdoen #10318181 Quote

Hier ook wasbare luiers (tweedelig) en vanaf 10 maanden is het vaak een kantelpunt waarin kids het minder leuk vinden om stil te liggen omdat ze ontdekt hebben dat ze kunnen bewegen. 

hier heel veel afleiden en anders helaas even een hand op de heupen om hem stil te houden en snel de luier om. Te blij met onze luiers en daarnaast ook milieuaspect om optrekbroekjes te kopen.

KT
    Bijdrager
    In reactie op: Opa en oma wel of niet oppassen #10317187 Quote

Hier wordt er niet opgepast. Ik wil zelf het risico gewoon niet lopen dat er iets met hen gebeurd.

KT
    Bijdrager
    In reactie op: Tweedehands kinderwagen #10315196 Quote

Hier ook tweede hands en geen moment spijt van gehad mijn twee kindjes hebben er prima mee rondgereden.