Amoebe

Aangemaakte reacties

• Auteur
  • Amoebe
    Bijdrager
    In reactie op: Hoe snel zwanger van 2e kindje #10235430 Quote

Gevoelsmatig had ik het na een aantal maanden al wel weer gewild. Maar ik heb me toch weten in te houden en gewacht tot ze ruim een jaar was. Idd wat hierboven ook gezegd wordt, het is wel handig als ze lopen. Merk nu ik zwanger ben van de tweede dat ik sneller last heb van mn bekken. De oudstebis nu 2 jaar en 3 maanden als de 2e komt. Nog steeds geen enorm groot leeftijdsverschil 😉

Amoebe
    Bijdrager
    In reactie op: Toxoplasmose; risico’s van het hebben van katten? #10232448 Quote

Hmm dit onderwerp zorgt ervoor dat ik me ook opeens ongerust voel. Ik heb zelf geen katten, dus me nooit bezig gehouden hiermee. Maar mijn dochter speelde laatst in een zandbak bij vrienden waar een kat in had gepoept. Dit heb ik eruit geschept en omdat het ook aan haar voetje zat heb ik die gewassen. Zelf heb ik daarna wel mn handen gewassen maarja.. nu ik dit zo lees weet ik niet meer of dat voldoende was? (Nu 16 wk zwanger van de 2e ;))

Amoebe
    Bijdrager
    In reactie op: Eerste kindje met hoe veel weken geboren? #10230819 Quote

41

Amoebe
    Bijdrager
    In reactie op: Fles voor het slapen gaan tot hoe oud? #10224675 Quote

Ik zou die pap smorgens natuurlijk met een lepeltje kunnen geven, maar daar ben ik een beetje te lui voor. Ze krijgt het nu in bed en dan kunnen we nog even chillen voor we naar beneden gaan 😉

Amoebe
    Bijdrager
    In reactie op: Fles voor het slapen gaan tot hoe oud? #10224674 Quote

Tot 14 maanden ongeveer. Toen had ze echt genoeg aan haar avond eten en toetje. Smorgens krijgt ze nog wel een “fles” opvolgmk met pap (gewone melk lust ze niet) maar dit geef ik nu uit een rietjesbeker. Dat is misschien ook een optie als je de fles wil vervangen maar hij nog niet kan/wil stoppen.

Amoebe
    Bijdrager
    In reactie op: Wat doen jullie zoal op een doordeweekse dag? #10220929 Quote

Ik vind de ochtenden altijd vrij lang sinds mijn dochter 1x slaapt (van 12.30-15.30). Ik doe vaak boodschappen in 2 verschillende winkels. Daarna gaan we nog naar een speeltuintje of wat fietsen of samen de was (zij speelt dan op zolder). De middag is zo voorbij. Als ik geen boodschappen hoef te doen verzin ik iets anders om te doen. Dan gaan we eendjes voeren, wat langer naar de speeltuin, boekjes lexen in de bieb, etc. 

De dagen waarop het regent vind ik echt een ramp. Dan gaan we kleien ofzo maar daar vul je nooit een hele ochtend mee. Gelukkig is het nu zomer!

Jouw dochter slaapt ook nog wel denk ik?

Amoebe
    Bijdrager
    In reactie op: Mager zijn en zwanger willen worden #10218089 Quote

Ik weeg ook iets te weinig (bmi 17,6) en ben binnen 5 mnd zwanger geworden dus ik denk niet dat het altijd problemen hoeft te geven

Amoebe
    Bijdrager
    In reactie op: Slappe/zwakke baby in buik #10217205 Quote

Ik herken het wel. Ik voelde mijn kindje pas laat voor het eerst (rond de termijn dat ze zeiden dat je je kindje nu écht moest voelen) en als ik haar voelde was het zwak. Soms voelde ik haar nauwelijks en ik heb ook vaak aan een ctg gelegen waaruit bleek dat ze wel bewoog.

Nu zat mijn placenta wel aan de voorkant, dus ik had wel het vermoeden dat dat de boosdoener was.

Het is super vervelend om zo onzeker te zijn 9 mnd lang..

Ik zou als ik jou was gewoon elke keer aan de bel blijven trekken als je je echt zorgen maakt. Als de cyg’s goed zijn zal er weinig aan de hand zijn.

Wij hebben idd zoals hierboven ook gezegd wordt een rustig meisje gekregen 😉