Amoebe

Aangemaakte reacties

• Auteur
  • Amoebe
    Bijdrager
    In reactie op: Welke meisjesnaam? #10163426 Quote

Ik vind Do leuker. Maar dat is idd persoonlijk.

Amoebe
    Bijdrager
    In reactie op: Optimel 0% suiker, 0% vet #10163422 Quote

Hier hadden we hetzelfde probleem. Optimel vindt ze heerlijk, maar vond ik zelf niet zo’n goed idee. Wat ik nu doe is een beetje optimel mengen met karnemelk. Eerst kreeg ze 75 cc optimel met 75 cc karnemelk. Inmiddels krijgt ze 50 cc optimel met 100 cc karnemelk. 

Ze vindt het superlekker! Mijn doel is om haar uiteindelijk aan de karnemelk te krijgen 😉

Amoebe
    Bijdrager
    In reactie op: Ria Blom methode #10162305 Quote

Ik heb geen ervaring met de Ria Blom methode, maar ben wel een voorstander van regelmaat. Wat ik deed was overdag om de 4 uur voeden en snachts op verzoek. Als ze snachts of vroeg in de ochtend wilde drinken, ging het schema van om de 4 uur dus op dat moment in. Het verschilde dus soms wel een beetje per dag. Maar al heel snel sliep mijn dochter door en kregen we weer een vast schema. Ze gaf het elke keer zelf aan.

Ik zou dus adviseren om snachts wel op verzoek te voeden. Die nachtvoeding hebben ze namelijk op een gegeven moment niet meer nodig 😉

Amoebe
    Bijdrager
    In reactie op: Een dag op pad baby 8mnd #10161263 Quote

Flesje en groentehap kun je ergens laten opwarmen. Kun je er zelf ook bij gaan zitten met een kopje koffie of iets lekkers. Brood is nog veel makkelijker. Kun je al belegd en in stukjes in een bakje doen. Kun je desnoods al wandelend af en toe wat stukjes voeren.

Amoebe
    Bijdrager
    In reactie op: 28 uur werken: is dat te veel? #10159366 Quote

Ik bedoel met vreemden dus iemand zoals een leidster. Geen oma’s ed. Een vriendin van mij inspecteerd kinderdagverblijven, zij komt op heel veel plekken in nl en als ik haar mag geloven is een kdv niet de plek waar je je kind wilt achterlaten.

Wauw, wat een uitspraak! Ik ben wel heel benieuwd waarom je vriendin dit zo concludeert en vind het erg kort door de bocht.

Ik werk zelf op een kdv en er worden ontzettend strenge eisen aan gesteld. Maar of er liefdevol en respectvol met kinderen om wordt gegaan (het belangrijkste als ouder lijkt mij) is nauwelijks meetbaar en wat bij de inspecties ook echt niet de boventoon voert.

Daarnaast scheert ze nu alle kinderdagverblijven over één kam. Totaal niet terecht.

Wat betreft je vraag over je aantal werkuren, ik denk dat dat voor iedereen persoonlijk is. De tijd zal het moeten leren denk ik hoe jij en je kindje je daarbij voelen.

Amoebe
    Bijdrager
    In reactie op: 1 jaar wat als ontbijt + wat op brood #10151856 Quote

Mijn dochter krijgt als ontbijt pap en nog een stukje brood (ze eet veel op het moment) en als lunch 1 boterham en nog wat fruit.

Qua beleg wissel ik een beetje af. Worst, smeerkaas, pindakaas, appelstroop, jam.. ze lust het allemaal.

Amoebe
    Bijdrager
    In reactie op: Dr brown of avent? #10146760 Quote

Fan van Avent!

Maar inderdaad gewoon even een merk testen voordat je er meer van koopt.

Amoebe
    Bijdrager
    In reactie op: Dr brown of avent? #10146758 Quote

Fan van Avent!

Maar inderdaad gewoon even een merk testen voordat je er meer van koopt.