Amoebe

Aangemaakte reacties

• Auteur
  • Amoebe
    Bijdrager
    In reactie op: Kinderdagverblijf voor de sociale ontwikkeling #10290539 Quote

Ik denk zeker dat het goed is voor de sociale ontwikkeling, maar of hij het op deze leeftijd leuk vindt om te gaan betwijfel ik. De meeste kindjes worden rond 1 jaar eenkennig en hebben moeite met wennen.

Idd wat hierboven gezegd wordt, starten is beter als baby of met 2 jaar. Maar je kunt het proberen? Wellicht heeft jouw zoontje er geen moeite mee? Ik zou hem dan wel vaker brengen dan 1 ochtendje. Het wennen duurt langer als ze zo weinig gaan.

Amoebe
    Bijdrager
    In reactie op: Hoesten 10 weken #10290165 Quote

Om zn neusje open te houden zou je naast neusspray trouwens ook een ui naast zijn bed kunnen zetten.. 

Amoebe
    Bijdrager
    In reactie op: Hoesten 10 weken #10290164 Quote

Pff eng hè? Ik heb eigenlijk geen advies maar lees even mee. 
    Mijn kleintje van 3 weken hoest vandaag ineens heel lelijk en is haar stemmetje kwijt (hees huiltje). Haar grote zus hoest ook al een paar dagen en had hoge koorts, dus ik vrees het ergste. Doodeng bij zo’n kleintje.

Amoebe
    Bijdrager
    In reactie op: 2e kindje #10290055 Quote

Ik heb een dochter van 2 jaar en 2 maanden en een dochter van 3 weken, dus nog niet zo heel veel ervaring.

Maar tot nu toe vindt de oudste haar zusje heel erg leuk en lief en is ze ook niet jaloers als de baby aandacht krijgt.

Of het zwaar is kan ik nog niet zo goed over oordelen. Ik denk dat het wel prima te doen is, maar meer even opnieuw een routine vinden in je dagritme en lijkt me op dit moment het lastigst als je haast hebt (met een tegenwerkende peuter) en je moet 2 kids aangekleed en gevoed wegbrengen. Dat is als thuisblijf moeder gelukkig meestal niet zo’n ding denk ik 😊

Qua praktisch hebben wij de oudste een nieuwe kamer met peuterbed gegeven. Heel handig als je hoogzwanger bent want dan kun je je peuter niet meer in een ledikantje tillen (althans ik niet..). We hebben een duowagen aangeschaft (onze peuter is nogal lui en wordt het liefst rondgeredeb dus we hebben er nu al veel plezier van) maar ik denk dat je bij een actief beweeglijk kindje met zo’n plankje ook prima uit de voeten kan. 
    Wat de auto betreft.. wij zijn nog niet met zn allen op pad geweest maar ik denk dat wij op termijn wel een grotere willen (nu een ford fiesta) want met een kinderwagen in de kofferbak en 2 stoeltjes op de achterbank is de auto écht vol en past er geen boodschappentas meer bij 😉

Amoebe
    Bijdrager
    In reactie op: Buik te klein voor baby? #10289812 Quote

Ik had dat ook een beetje ja. Alsof het gewoon echt niet meer paste. Een heel vol en strak gevoel. Ik had ook niet veel vruchtwater meer. De ruimte was op denk ik..

Amoebe
    Bijdrager
    In reactie op: Geloven jullie in sprongen? #10289811 Quote

Ik niet.. Ik heb er nooit iets van gemerkt. Ik geloof best dat kinderen soms een periode een beetje van slag kunnen zijn door het “groeien” maar niet bij allemaal op dezelfde manier en in dezelfde periode. 

Amoebe
    Bijdrager
    In reactie op: Wordt deze naam lastig voor het kind? #10289685 Quote

Leuk, gewoon doen! Spellen zullen mensen met een makkelijkere naam ook weleens moeten. Lijkt me niet zo’n probleem 😉

Amoebe
    Bijdrager
    In reactie op: Alleenstaande moeder van 2 en een sectio op komst #10288889 Quote

Ik heb onlangs ook een keizersnede gehad en heb nog een kindje van 2. Ik de eerste 6 weken na de bevalling zoveel mogelijk hulp/opvang voor je oudere kinderen regelen. 

Mijn ervaring is dat zorgen voor de baby wel lukt. Alleen verder kun je idd niet zo heel veel.

Maar om je niet te ontmoedigen.. ik vond het alles meevallen hoor! Ja ik heb pijn, maar absoluut niet meer dan na mijn natuurlijke bevalling. De hechtingen zitten alleen op een andere plek 😉