Amoebe

Aangemaakte reacties

• Auteur
  • Amoebe
    Bijdrager
    In reactie op: Loslaten? #10139859 Quote

Ik begrijp je volkomen. Voor mij is het alweer bijna een jaar geleden dat mn verlof erop zat, maar ik vond het vreselijk om weer te gaan werken en de kleine te missen. Na haar kdv dag was ze echt kapot. Ik voelde me zo schuldig.. Maar ik probeerde wel te onthouden waarom ik haar graag een dagje naar het kdv bracht. Namelijk zodat ze leert samen spelen, delen, op elkaar wachten en vriendjes zou maken.

Nu een jaar later vind ik het nog steeds niet leuk om haar te moeten missen. Maar ik merk wel aan dr dat ze het heel leuk heeft op het kdv. Wat natuurlijk heel fijn is en precies wat ik hoopte!

Veel sterkte en plezier met werken. Het is echt wennen om je kleintje te moeten missen. Maar dat komt echt goed. En het is logisch dat hij nu heel moe is na een dagje kdv (veel prikkels), maar hij is ook nog zo klein. Als hij wat groter is merk je dat hij veel meer aan kan.

Amoebe
    Bijdrager
    In reactie op: Meer durven ondernemen met baby #10138806 Quote

Ik denk dat je moet doen waar je je goed bij voelt.

Zelf ben ik van mening dat rust en regelmaat heel belangrijk is voor zo’n kleintje. Belangrijker dan mijn uitstapjes. Ik plan die zelf dan ook om de slaapjes heen.

Wil je zelf toch wat meer gaan ondernemen, dan kun je natuurlijk altijd proberen hoe je kindje erop reageert. Het ene kindje kan beter tegen veel prikkels dan het andere.

Amoebe
    Bijdrager
    In reactie op: Ik kan niet meer slapen na nachtvoeding. #10137208 Quote

Heel herkenbaar. Als ik snachts wakker word gemaakt slaap ik onmogelijk meer in. De periode na mijn dochters geboorte heb ik weken niet geslapen. Tot ik er letterlijk gek van werd. Toen ben ik noodgedwongen aan de slaappillen gegaan. Ik vroeg in de avond naar bed. Vriend deed de avond en eerste gedeelte van de nacht (tot 2 uur ongeveer). Daarna was mijn slaappil uitgewerkt en deed ik de rest.

Ik zou je dit niet perse aanraden, maar als je alles hebt geprobeert is het misschien een laatste redmiddel.

Probeer rustig te blijven (niet te druk maken om het wakker liggen). Een warm drankje, boek of rustig muziekje kan misschien helpen? Er bestaan ook mindfulness apps. Die helpen je te ontspannen.

Veel succes!

Amoebe
    Bijdrager
    In reactie op: Wel of geen babyfoon #10136348 Quote

Bij ons gaat de babyfoon snachts uit. We zetten dan wel de deur op een kier (slaapkamer dochter is naast de onze). Eerst was ik bang dat ik haar niet zou horen. Maar inmiddels slaap ik met oordoppen in en zit ik alnog meteen rechtop bij het eerste kreetje 😉

Maar ik lig nu in ieder geval niet meer wakker bij elk zuchtje. Veel beter!

Heb je het al geprobeert zonder babyfoon met de deur open? Of ligt ze te ver van jullie vandaan?

Wij hebben ook een geregistreerd partnerschap vanwege ons dochtertje. Lekker gratis op maandagochtend 😉 Trouwen wil ik niet doen vanwege het praktische. Ik wil dat romantischer aanpakken met een groot feest en dat doen we ooit als we er aan toe zijn 😉 We hebben eigenlijk ook niemand verteld dat we een geregistreerd partnerschap hebben. We hechten er geen waarde aan.

Amoebe
    Bijdrager
    In reactie op: Twijfel over naam #10130279 Quote

Ik moest er wel meteen aan denken..

Amoebe
    Bijdrager
    In reactie op: Wat vinden jullie van deze meisjesnaam? #10129072 Quote

Ik vind Keet heel leuk!

Als het gespeld wordt als Kate vind ik het niks..

Amoebe
    Bijdrager
    In reactie op: Baby 4 maanden oud wil uit mijn beker drinken #10126598 Quote

Mijn dochter vond mijn mok ook reuze interessant toen ze ongeveer 4 maanden was. Ik liet haar er dan soms een slokje water of thee uit drinken. Lijkt me geen probleem.