Amoebe

Aangemaakte reacties

• Auteur
  • Amoebe
    Bijdrager
    In reactie op: Slapen #10294662 Quote

Ik denk het niet hoor! Op deze leeftijd mogen ze nog veel slapen. Mijn dochtertje had ook periodes waarin ze ineens alleen maar leek te slapen. Bleek vaak een groeispurtje ofzo.

Als je je zorgen maakt, hij suf is op zijn wakkere momenten, veel minder drinkt of koorts heeft kun je aan de bel trekken.

Maar “gewoon” veel slapen is juist heerlijk toch? Hij zal het nodig hebben.

Amoebe
    Bijdrager
    In reactie op: Borst of flesvoeding #10294634 Quote

Flesvoeding. Ik weet wat mijn kindje binnenkrijgt en hoef de flesjes niet allemaal zelf te geven (vooral snachts een voordeel aangezien ik nogal wat slaapproblemen heb). Ik voel ook niet zoveel voor/bij borstvoeding.

Amoebe
    Bijdrager
    In reactie op: Water drinken #10294003 Quote

Mijn dochter van 2 drinkt om die reden nog steeds een beker opvolgmelk. Maar verder idd water. Niks mis mee toch? 😉

Amoebe
    Bijdrager
    In reactie op: Baby snachts kreunen. Honger of..? #10293929 Quote

Ik weet inderdaad niet zeker of het een hongersignaal is. Ik dacht eerst van wel, maar begin nu te twijfelen. 

Haar zus hebben we idd na 2 weken op haar eigen kamer gelegd omdat we beide niet sliepen van alle geluidjes. 
    Maar onze jongste dochter huilde tot nu toe ook best veel snachts en om te voorkomen dat we beide niet meer zouden slapen, slaapt mijn vriend nu een halve nacht met haar beneden en ik ook een halve nacht. Zo pakken we beide nog een paar uurtjes.

Ik durf haar nu dus niet zo goed boven te gaan leggen omdat ik bang ben dat we dan beide voor alle voedingen wakker gaan worden en wilde daarmee gaan starten als ze langere rukken achter elkaar gaat slapen snachts.

Amoebe
    Bijdrager
    In reactie op: Huishouden.. #10293906 Quote

Er zijn trouwens ook van die robot stofzuigers die ook kunnen dweilen, mocht je het belangrijk vinden dat dat ook gebeurt 😉 Daar heb ik zelf geen ervaring mee, maar mijn zus heeft er 1 en is er tevreden over.

Amoebe
    Bijdrager
    In reactie op: Huishouden.. #10293903 Quote

Ik hou van een schoon huis, maar niet van schoonmaken 😉 Wat bij mij echt werkt is zoveel mogelijk bij houden zo dat je nooit heel veel werk hebt. Kruimels meteen even opzuigen (heb onlangs een kruimeldief gekocht, ideaal) en over een stoffig kastje meteen even een doekje.

Ramen zemen en dweilen doe ik eerlijk gezegd zelden tot nooit, maar als het écht nodig is kan dat prima in het weekend als mn vriend thuis is. Strijken eigenlijk hetzelfde verhaal. We strijken alleen bloesjes (die hebben we niet veel) en is eigenlijk zo gepiept in het weekend.

Wat trouwens mijn grootste advies is: koop een robot stofzuiger! 😃 Die zijn helemaal niet meer zo duur. Die van ons doet elke nacht een rondje door het huis. En als ik overdag druk ben met de kinderen laat ik hem boven zijn rondje doen. Het is onze beste vriend 😉

Amoebe
    Bijdrager
    In reactie op: Tweede kind? #10291783 Quote

Ja lastig is dat..

Zelf verlangde ik na een maand of 6 al naar een tweede. Ik vond mn dochter zooo leuk! Ik wilde er nog één 😉 Daarnaast leek het me gezelliger en leuk voor haar.

Maar uiteindelijk heb ik wel gewacht tot ze een maand of 15 was om aan een tweede te beginnen. Ben ik achteraf heel blij om. Het leeftijdsverschil is nog steeds klein en mn dochter is als dreumes/peuterpuber veel minder makkelijk 😉 

Ik zou jou praktisch gezien ook aanraden om nog even te wachten gezien de verbouwing en nieuwe baan. Maar als jouw gevoel dat echt tegenspreekt dan kun je het praktische ook los laten en vinden jullie daar ook wel weer je weg in 😉

Amoebe
    Bijdrager
    In reactie op: Kinderdagverblijf voor de sociale ontwikkeling #10290539 Quote

Ik denk zeker dat het goed is voor de sociale ontwikkeling, maar of hij het op deze leeftijd leuk vindt om te gaan betwijfel ik. De meeste kindjes worden rond 1 jaar eenkennig en hebben moeite met wennen.

Idd wat hierboven gezegd wordt, starten is beter als baby of met 2 jaar. Maar je kunt het proberen? Wellicht heeft jouw zoontje er geen moeite mee? Ik zou hem dan wel vaker brengen dan 1 ochtendje. Het wennen duurt langer als ze zo weinig gaan.