Neusje

Aangemaakte reacties

• Auteur
  • Neusje
    Bijdrager
    In reactie op: Hoeveel aangekomen? #10224941 Quote

Ik ben in de hele zwangerschap 13 kilo aangekomen.. was voorheen ook al op mijn zwaarst, ongeveer 87 kilo. Heb dus net de 100 kilo aangetikt.. 😊

Nu, 1 maand na de bevalling, blijf ik steken rond de 90 kilo.  Was al heel snel 10 kilo kwijt , maar de overige 3 hebben gaan denk ik pas weg als ik er zelf wat aan doe 😊

Doet de klinisch verpleegkundige dan ook dingen als het zetten van verdoving, zetten van de knip, en (in eerste instantie) plaatsen van die ballon?

Ja, niet de verpleegkundige maar de verloskundige 😉 in principe hoefde er geen geen gynaecoloog aan te pas te komen. 

Het zou wel kunnen zijn dat het in elk ziekenhuis anders is, dat weet ik niet. Maar zo ging het dus bij mij.  

Wat mij wel opviel, tijdens de controles op de poli was ik steeds bij een gynaecoloog. En tijdens de bevalling zelf (wat met een inleiding in totaal 48 uur duurde) is het eigenlijk een klinisch verloskundige die al het werk doet. Samen met een verpleegkundige. Er is altijd wel een gynaecoloog die dienst heeft, maar komt alleen wanneer het echt nodig zou zijn. 

Ik heb daar 2x een gynaecoloog gezien. De eerste avond omdat de ballon plaatsing niet lukte en werd de 3e poging door een gynaecoloog gedaan. 

En op het laatste tijdens het persen. Vlak voordat er een knip werd gezet had ze de gynaecoloog erbij geroepen, maar die kwam binnen en bij de eerstvolgende wee was mijn dochtertje er al uit 😅

Neusje
    Bijdrager
    In reactie op: 35 weken zwanger #10223647 Quote

hoi Dames! Hoe is het?Ik ben inmiddels (02-07-19) bevallen van onze prachtige zoon Bram! Hij doet het heel goed. Het is wel wennen allemaal hoor! Maar wik zijn zo verliefd. Ik zelf ben op de fles overgegaan omdat borstvoeding echt niet wou lukken en het mij teveel stress opleverde. Nu met de fles is het dikke prima!

Hoii.. gefeliciteerd en fijn dat het goed gaat! En ook fijn dat je de juiste keuze nu hebt gemaakt mbt de voeding… Isa is inmiddels al 4 weekjes en drinkt al 3 weken uit de fles en gaat ook prima. Ze was nu 500 gram boven het geboorte gewicht en al 3cm gegroeid 😊

Neusje
    Bijdrager
    In reactie op: Bijna bevallen.. verdrietig en zorgen #10220845 Quote

Voor mij is dit ook wel herkenbaar.. vooral bang voor alles wat zou komen.. bang voor het onbekende en bang of je het allemaal wel aankunt en of het leven met een kindje je wel bevalt.. 🙄

mijn dochtertje is inmiddels bijna 3 weken oud en ik ben er nog steeds niet helemaal van overtuigd dat het allemaal zo goed gaat nu.. maar het gaat wel iedere dag beter. 

Ik zat ook niet gelijk na de bevalling op de roze wolk. Het moet echt groeien bij mij en ben heel onzeker bij alles wat ik doe. Mijn vriend is vandaag weer de eerste keer naar zijn werk. Stiekem vind ik het doodeng, lig zelf nog in bed en mijn meisje ligt naast me in het wiegje te slapen. 😊 ik keek heel erg tegen deze dag op maar ik weet zeker dat hij straks voorbij vliegt en voordat ik het weet zal mijn vriend er al weer zijn. 

Wat ik ermee wil zeggen is dat alles uiteindelijk vanzelf loopt zoals het moet lopen en je achteraf steeds zult zien dat je je zorgen hebt gemaakt om niks. Maar dat is voor nu makkelijk gezegd natuurlijk..😊

Neusje
    Bijdrager
    In reactie op: Diabetest en groot kind #10219428 Quote

Ik had zelf ook zwangerschapssuiker maar ook alleen met een dieet. Mijn waardes waren niet zo extreem.. bij de groei echo’s bij 28 en 32 weken bleek mijn dochtertje wel te dik te zijn bij het buikje. 

Daarna terug in behandeling bij de verloskundige. Zij heeft bij 35 weken nog eens de groei gecheckt en toen viel het mee volgens haar. 

Maar aangezien ik me heel slecht aan het dieet kon houden en toch ook vaker wat hogere waardes had, heb ik zelf om een inleiding gevraagd. Juist omdat ik bang was dat ze anders te groot zou zijn en omdat ik minder bewegingen van haar voelde. 

Dit is ook gebeurd bij 38+1 en bij 38+3 is ze geboren met een gewicht van 3730 gram en 50 cm lang. Ik was dus wel blij dat ze eerder is geboren. 😊

Neusje
    Bijdrager
    In reactie op: Twijfels borstvoeding #10218219 Quote

Ja hier ongeveer hetzelfde! Vooraf altijd gezegd dat ik geen borstvoeding wilde geven. Velen vinden dit een speciaal, intiem moment met je kindje maar zo heb ik dat nooit gezien eerlijk gezegd… 

Ook het voeden in het openbaar en het moeten kolven leek mij 10x niks. Kreeg er ook gelijk een idee bij dat ik dat zo ontzettend gebonden ben..

In de loop van mij zwangerschap toch besloten om borstvoeding te gaan proberen. Het is toch het beste wat je je kindje kunt geven natuurlijk. Mijn vriend is er ook groot voorstander van.

Inmiddels is mijn dochtertje 1.5 week oud en heb ik de eerste week borstvoeding gegeven. Maar dit is mij ontzettend tegengevallen. Het deed super veel pijn, soms bloedende tepels, een gefrustreerd kindje wat schijnbaar niet genoeg of snel genoeg de melk eruit kreeg, en een gefrustreerde mama die soms 2 uur lang (!) per voeding pijn aan het lijden was… 😔 

Ben nu sinds 4 dagen over op de fles.. vond het zelf heel moeilijk om aan de kraamhulp en de verloskundige enz te zeggen dat ik deze keuze had gemaakt omdat iedereen er toch zo zijn mening over heeft, en deze mensen vooral de borstvoeding zoveel mogelijk stimuleren.

Maar het is de beste beslissing sinds tijden.. ons kleintje is ook tevreden, drinkt in 15-20 mijn haar flesje leeg ipv 2 uur lang klooien aan mijn borsten. Ook fijn dat mijn vriend en ik de nachtvoedingen kunnen afwisselen en dat ik niet voor elke voeding thuis moet blijven. Voel me dus een stuk vrijer. Borstvoeding heeft dus echt niet alleen maar voordelen 😉 

Succes met de keuze.. en proberen kan natuurlijk altijd.

Neusje
    Bijdrager
    In reactie op: 35 weken zwanger #10217321 Quote

Haha was vannacht tijdens zijn moment ook gewoon de hele tijd wakker maar was al fijn om dan niks te doen.. zelf heb ik later in de nacht ook nog moeten voeden maar dat duurt met verschonen erbij een klein half uurtje en dan is het klaar.. 😊