ElsieJoy

Aangemaakte reacties

• Auteur
  • ElsieJoy
    Bijdrager
    In reactie op: Zwanger worden, laag LH hormoon #10213156 Quote

Ik zou gewoon eens goed kijken naar hoe gevoelig ze zijn. Ik gebruik zelf nu de extra gevoelige van 2besure, die reageert vanaf 10 mIU/mL, terwijl die van de kruidvat, of de minder gevoelige van 2besure volgens mij rond de 20-25 mIU/mL zitten. En daarop zie ik dan ook echt bijna niks. Van andere merken ken ik de gevoeligheid niet zo uit mijn hoofd, maar dat kun je vast opzoeken. 😉
    Volgens mij was ik nog wel vergeten te zeggen dat het ook veel uit kan maken hoeveel je drinkt op een dag. Als je net als ik makkelijk boven de 3 liter per dag uit komt, kan je evt ook opletten dat je 2 uur voor het testen even bewust niks (of in elk geval veel minder dan normaal) drinkt.
    Dat zou ook nog een beetje kunnen helpen, maar ik denk dat je beter naar gevoeligere testen kan kijken.

ElsieJoy
    Bijdrager
    In reactie op: Voor wie na een halfjaar nog niet zwanger is #10213149 Quote

@Mandareintje, wij klussen de hele maand eigenlijk wel om de dag, of vaker, en bij wijze van hoge uitzondering slaan we soms een dagje langer over als we het heel druk hebben of te moe zijn. Dus om op het juiste moment klussen maak ik me niet zo druk. 
    Wel fijn trouwens dat je je eisprong(en) gehad lijkt te hebben nu! 🙂 Zijn ze toch mooi gesprongen! 😀

@Bo-Belle, ik ben niet geswitcht van merk, ik had al 2besure, en gebruik dat nog steeds. Alleen eerst had ik die op 25 IU/L reageert, en nu die op 10 IU/L reageert. Dus zou alsnog goed kunnen dat ik de piek gemist heb op de testen inderdaad.
    Gebaseerd op de afgelopen 3 cyclussen zou deze cyclus dan 4-5 dagen langer zijn met de positieve test, maar ben pas 1 dag voor de gevonden piek overgestapt naar de gevoeligere testen. (Vorige maand had ik wel duidelijkere tweede streepjes, maar nooit positief met de minder gevoelige testen, vandaar dat ik toen ze op waren toch maar geswitcht ben.) Misschien doe ik dan maar gewoon 4 dagen voor wat ik nu denk dat NOD is ook vast een testje.

ElsieJoy
    Bijdrager
    In reactie op: Voor wie na een halfjaar nog niet zwanger is #10213055 Quote

Welkom terug Taaraa. (Had liever gezien dat je naar een van de zwangeren topics was doorgegaan, maargoed, daar hadden we allemaal liever gezeten natuurlijk…) 
    Ik moet zeggen, ik zit ook (nog) niet zo op een whatsapp groep te wachten. Ik geef mijn telefoon te vaak uit handen om fotos te laten zien aan anderen enzo, en als er dan ineens fotos van ovulatietesten/ zwangerschapstesten enzo tussen staan, of gewoon berichten daarover verschijnen in beeld. Nee liever niet… Als ik zichtbaar zwanger zou zijn lijkt me een zwangeren app groepje niet zo vervelend, waarschijnlijk weet de hele wereld dan toch wel dat ik non-stop over babys praat. :p

Vandaag af en toe krampen alsof ik ongi moet worden, en dan twijfel ik toch een beetje aan mijn NOD. Had namelijk ongeveer een week voor de positieve ovulatietest wel ook vruchtbaar slijm, en volgens mij amper rond de test… Ik ben ook halverwege overgestapt naar gevoeligere testen, dus wie weet had ik anders eerder ook al wel een piek gevonden… Pfff, verwarrend…
    Mijn testen komen nu van 2besure. I.v.m. de eerdere miskraam en bbz test ik sowieso graag regelmatig, en denk ik dat waarschijnlijk ook nog wel een tijdje te blijven doen als ik wel zwanger zou zijn, dus ik dacht: kan niet zoveel kwaad om er meteen 25 te halen. XD (En toch ben ik door mijn eerste 25 heen… En de eerste 100 ovulatietesten… :S)

ElsieJoy
    Bijdrager
    In reactie op: Zwanger worden, laag LH hormoon #10213043 Quote

Wat vervelend dat je je er zo onzeker bij voelt. Ik herken het wel hoor, als het na een miskraam niet wil lukken ga je toch twijfelen.
    Wist je dat niet alle ovulatietesten even gevoelig zijn? Ik heb zelf tegenwoordig ook gevoeligere testen nodig om mijn LH piek te kunnen vinden. Dat zou je misschien kunnen proberen, wie weet vind je je ovulatie dan wel. Ook zou je kunnen proberen eerder te beginnen met het uitvoeren van ovulatietesten. Vaak zegt de bijsluiter dat je zo’n 16 dagen voor je verwachte volgende menstruatie moet beginnen met testen, maar een normale luteale fase (van eisprong tot menstruatie) is 10-18 dagen, en de piek is meestal kort voor de eisprong. Dus stel jij hebt net als ik een luteale fase van 16 dagen, en je begint 16 dagen vantevoren te testen, terwijl jouw piek 17-18 dagen vantevoren is, dan mis je hem, ook al volg je de instructies van de bijsluiter. 
    Als je dit al geprobeerd hebt, zou je misschien eens naar de huisarts kunnen gaan.
    Is je cyclus trouwens regelmatig?

ElsieJoy
    Bijdrager
    In reactie op: Positief??? #10213039 Quote

Ik zie ook wel een vaag vlekje en een grijzig plekje. Ik vrees dat dit een indrooglijntje/vlek is of een fabricagefout. Die zijn wel eens vaker een gekke kleur. Bij al mijn positieve testen tot nu toe was de tweede lijn wel in dezelfde kleurgroep als de controlelijn. (Dus was de controle lijn roze/paars, dan was de testlijn ook (licht) roze of paarsig.) Ik heb ook wel eens hele lichte gele of grijze lijntjes erbij gezien, die dan vaak ook een gekke vorm hadden. Dat betekende helaas gewoon een indrooglijntje en een negatieve test bij mij. 
    Het kan natuurlijk nog steeds dat je binnenkort wel een duidelijk positieve test in handen hebt, dus ik hoop dat dat gaat gebeuren!

ElsieJoy
    Bijdrager
    In reactie op: Steun wederhelft #10212740 Quote

Wat vervelend dat het bijna op ruzie uitloopt, terwijl je eigenlijk gewoon een knuffel nodig hebt. Misschien kan je dat gewoon uitspreken? Volgens mij weten veel mannen gewoon niet zo goed wat ze moeten doen met een chagrijnige of verdrietige partner. Dus als je gewoon zegt dat je behoefte hebt aan een knuffel, of aan troost, of juist even met rust gelaten worden, dan kan hij er misschien wat meer mee. Natuurlijk niet zo romantisch als wanneer hij het spontaan zou doen, maar het helpt wel, en misschien leert hij het uiteindelijk wel beter aan te voelen. 
    En misschien helpt het ook om op een rustiger moment eens uit te spreken wat het met jou doet dat hij jouw teleurstelling niet lijkt te begrijpen. Ik heb daar op gegeven moment ook moeite mee gehad. Ik had echt zoiets van: Ben jij niet teleurgesteld dan? Vind jij het dan niet belangrijk? (En dat escaleerde in mijn hoofd meteen naar dingen als: eigenlijk wil hij nog helemaal niet, en hij vind het alleen maar fijn dat we nu nog meer moeten klussen…) Dat uitspreken leverde wel ook meer begrip op van mij voor zijn ‘koelere’ gedrag, en ook andersom. Bovendien realiseerde ik me dat ik als ik het hem vertelde meestal ook al een halve dag aan frustratie en teleurstelling had zitten opsparen en dat er dan in een klap uitgooide tegen hem, terwijl hij op dat moment de informatie nog moest verwerken dat het alweer niet gelukt was. Wij vrouwen weten immers meestal iets eerder dat onze menstruatie weer is aangebroken dan onze partner. 
    Maar hier gaat het dus ook wel af en toe stroef hoor. Maar knuffels helpen. 🙂

ElsieJoy
    Bijdrager
    In reactie op: Voor wie na een halfjaar nog niet zwanger is #10212736 Quote

@Bo-Belle, dat is dus waarom ik ze tegenwoordig zonder zo’n plastic verpakking koop. Scheelt weer sloopwerk, haha. Nee, eigenlijk omdat dat de meest betaalbare waren die ik per 25 kon kopen… Net ook mensen hier over de vloer, dus toch maar ff m’n compleet mama pilletjes verstopt op de badkamer en alle sporen van ovulatie en zwangerschapstesten weggewerkt. (Er zijn genoeg mensen die het best mogen weten, maar deze mensen kende ik nog helemaal niet.)

@Mandareintje, zo te horen kan jij ook wel een positieve ovulatietest gebruiken! Als die eitjes niet allemaal even groot zijn, springen ze dan wel allemaal tegelijk? Of heb je nu een meerdaagse ovulatiedip omdat er meerdere eitjes springen? :S Of springen ze überhaupt niet per se allemaal? Geen idee hoe het werkt eigenlijk.

Afgaande op mijn ovulatietesten is mijn NOD 23 juni. Zullen we weer een nieuw lijstje maken?

NOD 23 juni – ElsieJoy – 28 jaar – 1e kindje – ronde 9

ElsieJoy
    Bijdrager
    In reactie op: Voor wie na een halfjaar nog niet zwanger is #10212712 Quote

Ja mee eens, ik mag die dingen ook zeker wel voelen en er even mee bezig zijn. Het punt is meer hoe vaak dit op een dag gebeurt en er nu best obsessief mee bezig. En ik stoor me gewoon aan mijn eigen gedrag en mijn vriend lacht me er zelfs om uit (en ik moet zeggen, gelijk heeft ie, het is om te lachen en ik lach er zelf ook om). Ik schrijf sowieso al een tijdje alles op qua dingen die ik voel aan mijn lijf, maar meer i.v.m. kijken of er voedingsdingen zijn waar ik mogelijk slecht op reageer. Dus ik schrijf ook nog eens alles wat ik eet op, en voor het gemak ook mijn cyclus erbij. Nog geen duidelijke verbanden kunnen ontdekken eigenlijk, behalve het verschil tussen voor en na eisprong, maar dat wist ik al voordat ik het bij ging houden.

En ik hoop natuurlijk ook voor jullie dat het snel raak is. Hopelijk snel weer wat meer positieve testen hier. 🙂