Daniëlletje

Aangemaakte reacties

• Auteur
  • Daniëlletje
    Bijdrager
    In reactie op: Uitgerekend September 2019 #10240131 Quote

Mientjeee, ik heb dat inderdaad ook,  die zorgen! De ene dag erger dan de andere, zo lastig,  deels hormonen denk ik. Ik maak Me ook snel zorgen wanneer ik de kleine minder voel dan ik gewent ben.

Ik ben net de 37 weken gepasseerd maar van mij mag ze komen,  kan echt niet wachten en fijn idee om de controle terug te hebben (al zullen de zorgen dan nog wel deels blijven denk ik!). Ben ook erg benieuwd naar ons kleine wondertje dus hopelijk duurt het niet te lang meer, maar gek om te bedenken dat het ook nog eens 5 weken zou kunnen duren!

Krijg helaas wel steeds meer kwaaltjes, en ik vond het juist zo heerlijk gaan! Nu zooo moe, alleen de trap al op en ik ben buiten adem en dan nog niet te spreken over het slapen! Ik krijg zo’n last van mijn heupen tijdens het liggen, moet er regelmatig even uit om te bewegen, dus overdag maar een extra dutje.

Vandaag al weer de eerste gehad die appte of het al zo ver was…. Ik dacht echt: neeee niet nu al mensen die dat soort vragen stellen! Je hoort het wel als de baby er is.

Daniëlletje
    Bijdrager
    In reactie op: Uitgerekend September 2019 #10219204 Quote

Nienseptember, heel herkenbaar, ik kan me ook onwijs druk maken over de gezondheid van mijn kindje.  Zodra ik ze (naar mijn zin) te weinig voel raak ik al gestressed en ben ik ook echt niet te genieten, ik moet dan ook echt even de tijd nemen om het kindje te voelen,  vaak ga ik even in bad liggen wat meestal wel helpt maar soms slaat de paniek best flink toe. Vorige week ook ctg gehad omdat ik ze een dag echt zo weinig voelde.  Mijn grootste angst is dat er wat is en dat ik dan niet op tijd aan de bel trek en ik vind het heel lastig om hier goed mee om te gaan.

Ik heb gevraagd voor een extra afspraak hij de verloskundige, deze heb ik morgen zodat ik dit even kan bespreken, hopelijk heeft zij nog tips of advies hoe ik hier beter mee om kan gaan.  Voel me nu soms zo onzeker. 

Daniëlletje
    Bijdrager
    In reactie op: Uitgerekend September 2019 #10212938 Quote

Hoi hoi! 

Hier gaat ook alles nog goed,  ik kan echt genieten wanneer onze kleine meid lekker aan het trappelen is. Maar andere momenten inderdaad vaak ook erg onzeker en piekeren of alles wel goed is. Heel spannend allemaal maar ik probeer,  voor zover het lukt, zo veel mogelijk te genieten.

Woensdag weer naar de verloskundige vind het wel fijn dat de controles nu wat sneller achter elkaar zijn,  duurt toch lang allemaal!

Ik heb vorige week ook een paar dagen gehad dat onze kleine meid echt een stuk rustiger was, ik voelde ze nog wel maar was hier zo onzeker over dat ik even naar het hartje ben gaan luisteren bij de verloskundige,  wat een heerlijk geluid.  Mijn verloskundige gaf aan dat de ligging van de baby er ook goed voor kan zorgen dat je ze minder voelt. Ze zei dat ik de baby nu zeker op 3 afzonderlijke momenten moet voelen, na de 28 weken moet je de baby zeker 10 keer op een dag voelen. 

Ondertussen is ze weer lekker druk en voel ik ze weer bijna iedere 2 uur wel eventjes,  zeker als ik er even voor ga liggen. 

Ik ga wel de kinkhoest vaccinatie halen maar dat is ook mede doordat ik in de zorg werk en dus net iets meer kans heb om de kleine te besmetten. Loop liever geen risico! 

Daniëlletje
    Bijdrager
    In reactie op: Uitgerekend September 2019 #10210841 Quote

Minty,  die tintelingen in de vingers kan ook carpaal tunnel syndroom zijn,  zie je ook vaker tijdens een zwangerschap, gaat over het algeheel daarna ook weer weg. 

Bij mij veranderen de schopjes ook wat en voel ik echt de bewegingen langs mijn buikwand af gaan. Kan hier echt enorm van genieten, zo fijn al maakt het me soms ook onzeker wanneer onze kleine meid langer heel rustig is. 

Wij hebben gisteren de babykamer leeggeruimd, vandaag verf uitzoeken en muurstickers en volgende week komen de meubels.  Tot nu toe was ik nog weinig met de kamer bezig maar begin nu toch ineens die drang te krijgen om alles in te richten en klaar te maken! Kijk er zo naar uit al vind ik de tijd nog steeds enorm langzaam gaan!

Daniëlletje
    Bijdrager
    In reactie op: Uitgerekend September 2019 #10182687 Quote

Wat leuk, weer nieuwe mensen er bij! Fijn om te horen dat het allemaal goed gaat. 

Onzekerheid speelt bij mij ook een rol maar ook daarin wisselt mijn stemming enorm, kan het ene moment somber zijn en je afvragen of alles wel goed is en enorm bang zijn dat er iets niet goed is en het andere moment kan ik me erg zeker voelen en met de toekomst,  spulletjes, kinderopvang e.d. bezig zijn. 

Angeldound of thuis echo doe ik ook met opzet niet,  inderdaad bang dat ik meteen in paniek schiet als ik het niet kan vinden maar heb er ook met gynaecoloog over gesproken (Ik werk in het ziekenhuis) en die adviseert het niet te doen gezien er te weinig onderzoek naar is gedaan,  zeker wanneer je dit elke dag gebruikt. In de zorg zijn dit natuurlijk ook niet voor niets medische handelingen. 

Ik kan altijd bellen om even langs te komen als ik het hartje wil horen,  heb het hartje met de 11 weken gehoord (toen we uitleg en formulieren voor de nipt kregen) heel fijn.  Ik mag altijd bellen om even langs te komen om nog eens te luisteren naar probeer dit niet of zo min mogelijk te doen, ik probeer vertrouwen te hebben in mijn lichaam die het allemaal wel goed zal regelen (Al is dit soms wel lastig) 

Daniëlletje
    Bijdrager
    In reactie op: Uitgerekend September 2019 #10179644 Quote

Leuk, een lijst met data van iedereen! Ik ben 20 september uitgerekend. 

Het geslacht weten we pas na de 20 weken echo, deze hebben we 26 april. 

Daniëlletje
    Bijdrager
    In reactie op: Uitgerekend September 2019 #10179200 Quote

Wat fijn om al die goede berichten te lezen! Wij hebben vandaag ook de uitslag van de nipt gehad (vorige week maandag geprikt) met nevenbevindingen. Voor ons ook een goede uitslag! Fijn, overige boedwaardes zijn ook in orde, morgen nog een echo (dan bijna 13 weken) meer ter bevestiging dat alles wel goed gaat.

Beginnen jullie ook al echt n buikje te krijgen of niet? Ik hoor dat het heel verschillend is maar ik krijg echt al een flinke buik, altijd redelijk slank postuur gehad maar mijn buik komt al echt flink naar voren (ook deels opgezette darmen denk ik). 

Babykamer ben ik nog niet echt mee bezig maar ik denk dat daar na morgen wel verandering in zal komen! Al veel lieve cadeautjes gehad voor de kleine,  zo leuk al die reacties van iedereen!

Daniëlletje
    Bijdrager
    In reactie op: Uitgerekend September 2019 #10176619 Quote

Weer fijne berichten allemaal.. 😊 En leuk die echo’s om geslacht te ontdekken. Misschien kijkt de verloskundige binnenkort nog een keertje stiekem bij ons, anders wachten we toch even tot de 20 weken. Hoewel ik ook erg nieuwsgierig ben.. Vraagje: ik was vandaag in de Efteling. En ik had al besloten nergens in te gaan dat over de kop gaat. Maar ik dacht, een achtbaan die niet over de kop gaat moet kunnen. Komen we bij de Vogel Rock, dat is een achtbaan in het donker. Er stond wel een bordje dat zwangere vrouwen er niet in mochten. Maar ik dacht, dat heeft vast met dikke buik en zo’n veiligheidsstang te maken. Dus toch erin. Nou.. ik vond het best heftig qua krachten op je lijf! En denk ik.. shit.. wat als dit nou juist ook niet goed is. En dat kwetsbare babylijfje dat niet trekt..? Ik ben nergens meer ingegaan. Alleen Droomvlucht ed, maar niet die snelle attracties. Weet iemand hier meer over.. qua krachten die op je buik werken? Kan dat wel bij 13-14 weken? Groet, Eefje

Voor de zekerheid zou ik overleggen met de verloskundige,  die waarschuwingen zijn er niet voor niets een die krachten zijn niet goed voor je als je zwanger bent,  het is volgens mij zo dat ze eigelijk niet zeker weten of het daadwerkelijk kwaad kan of niet gezien,  wanneer er iets mis is, er vaak niet duidelijk 1 oorzaak aangewezen kan worden. 

Persoonlijk zou ik nooit in een achtbaan gaan tijdens zwangerschap, waarom zou je het risico nemen dat er iets met je kindje gebeurt? Ik kan best 9 maanden wachten. Maar voor iedereen persoonlijk natuurlijk maar het zou mij meer zorgen en stress opleveren dan het plezier wat ik er aan heb.