BO GA

Aangemaakte reacties

• Auteur
  • BO GA
    Bijdrager
    In reactie op: Uitgerekend maart 2019 #10177550 Quote

Hoi allen! 

Proficiat aan iedereen die bevallen is 😀 ik heb zelf ook een zoontje Sepp sinds dinsdag. Mijn water is die nacht gebroken en om 11.30u had ik hem in mijn armen 🙂 we hebben maar 20 minuten moeten persen. 

Het is wel een hele knul: 4215 gram en 54 cm groot 🙂 hij doet het heel goed en zit al bijna terug op geboortegewicht. Deze nacht heeft hij zelfs eens 5 uur geslapen. Ik dacht dat mijn man ook eens moe zou wakker worden (het was onze eerste nacht thuis), maar dan slaapt de baby weer super door. 

Groetjes!

BO GA
    Bijdrager
    In reactie op: Uitgerekend maart 2019 #10175515 Quote

Proficiat @ mjosje!

Bij ons vandaag liep toch alles anders dan verwacht. Bij controle bleek dat mijn baarmoederhals nog steeds niet verkort was (wel verweekt). Dan steken ze een pilletje op wat 4 uur moet inwerken en voor de verkorting zou zorgen. 4 uur later was dat nog niet het geval. 

We kregen toen twee opties: (1) ofwel nog een pilletje opsteken, weer 4 uur wachten en dan de weeën opwekken, (2) ofwel naar huis gaan, het pilletje laten nawerken en morgen weer terugkomen.

Gezien het feit dat bij optie 1 de bevalling tot in de nacht zou duren (en ik deze nacht geen oog had dicht gedaan) en mijn man nog steeds grieperig was, zijn wij dus terug naar huis gegaan.

Ik heb van al die inwendige onderzoeken en van het pilletje wel sterke voorweeën gekregen, die ook regelmatig kwam, maar niets zet door voorlopig. Hopelijk rek ik het deze nacht nog tot morgen vroeg, slaap ik beter en voelt mijn man zich weer herboren. 

Wordt vervolg dus 🙂 

BO GA
    Bijdrager
    In reactie op: Uitgerekend maart 2019 #10174970 Quote

Hoi allemaal, 

Zoals ik eerder al zei, gaan ze morgen mijn bevalling inleiden. 

Sinds vanmorgen is van mijn man doodziek (keelpijn, oorpijn, spierpijn, hoofdpijn, … alles behalve koorts). Hij is naar de dokter van wacht geweest en die zei dat het ofwel één dag zou duren, ofwel morgen echt griep zou worden met koort erop en eraan. 

Ik heb natuurlijk super veel medelijden met hem en loop al heel de dag water en crackers te brengen, maar ik ben ook wel bang voor morgen nu. Kan hij mij wel goed ondersteunen? 

Ook had ik natuurlijk onze laatste kind-vrije dag anders willen besteden. Dit is waarschijnlijk iets waar we over een half jaar weer eens goed mee lachen, maar vandaag vind ik het toch eng allemaal

BO GA
    Bijdrager
    In reactie op: Uitgerekend maart 2019 #10174169 Quote

Dag iedereen, 

Vannacht denk ik de slechtste nacht in dagen… ik heb letterlijk elk half uur op de klok gezien. Heel de nacht last van een harde opgespannen buik en buikloop… Voor ik ging slapen plots een brandend gevoel in mijn vagina (sorry als het te expliciet is). Nu doet het geen pijn meer maar staat het nog wel wat dik. Ik ga er straks eens voor naar de gyn bellen denk ik. Iemand hier ervaring mee? 

Hele morgen nu al last van weeïg gevoel. Het zet niet door en is vooral lastig wanneer ik zelf beweeg. Als ik ga zitten valt het weer weg. Hoop stiekem dat het vanmiddag niet doorzet. Mijn man is leraar op een lagere school en viert met zijn klas carnaval. Ik zie het al gebeuren dat ik daar in het ziekenhuis lig en mijn man nog verkleed is 🙂 haha! 

BO GA
    Bijdrager
    In reactie op: Uitgerekend maart 2019 #10173237 Quote

@smpje: bij mij was dit nu de eerste keer dat ze een inwendig onderzoek deden. mijn vorige afspraak bij de gyn was op 37 weken en dan doen ze nog geen inwendige onderzoeken omdat dat soms de bevalling kan starten en de baby dan iets te vroeg zou komen. Misschien zullen ze er de volgende keer bij jou ook naar kijken? 

BO GA
    Bijdrager
    In reactie op: Uitgerekend maart 2019 #10173204 Quote

Uitgerekend               Geboorte

BO GA                         4/3/2019

GebruikerMyrthe          8/3/2019

Minnie M                      9/3/2019

Laraywen                     10/3/2019

EPF                              11/3/2019                 26/2/2019

Josje                             13/3/2019

mimi                              13/3/2019                 19/2/2019

StK                                13/3/2019                 24/2/2019

Smpje                            16/3/2019

Deceptacon                   21/3/2019

Nikkim                           21/3/2019

Patric                             22/3/2019

Gebruiker10085978      22/3/2019

ChaNe                           26/3/2019  

Krokusjes                      26/3/2019

TCM                              27/3/2019

HuissMuss                    27/3/2019

Noor                              29/3/2019

BO GA
    Bijdrager
    In reactie op: Uitgerekend maart 2019 #10173199 Quote

ooh @EPF en @StK: hartelijk gefeliciteerd met de geboorte van jullie kindje 🙂 hopelijk kan je nu heerlijk genieten! Ik ben erg blij voor jullie 🙂 

Ik zal zometeen het overzichtje eens aanpassen en erbij zetten wie wanneer al bevallen is 🙂 

Wij zijn gisteren (39+1) naar de gynaecoloog geweest voor een laatste check. Ze zei “wil je het weten?” – “euh ja” – “hij weegt nu al 4,1kg”… Ze gaf zelf toe dat de meting er soms naast zit, maar zelfs met een heel ‘magere’ meting, zou hij al aan de 3,9kg zitten. Ik heb ook nog enorm veel vruchtwater (mijn buik is dus echt gigantisch hé). De kleine zat bijvoorbeeld nog rustig op zijn tenen te sabbelen 🙂

Ik had ook 2cm ontsluiting, maar nog geen verkorte baarmoederhals. Ze heeft me dus niet kunnen strippen of iets dergelijks. Heb ook een half uur aan de monitor gemoeten, en daarin had in 2 kleine weeën/harde buiken. 

De gynae denkt in ieder geval niet dat het voor snel zal zijn. Omdat onze baby zo’n reus zal worden, staat er dus een inleiding gepland op maandag (4/3), net op mijn uitgerekende datum. 

Langs de ene kant ben ik blij dat ik nu een zekerheid heb van wanneer ik ten laatste ga bevallen, maar langs de andere kant (hormonen?) was ik gisteren enorm down na dat nieuws. Alles gaat zo moeilijk de laatste dagen, en ik had gehoopt dat mijn lichaam al veel verder stond en mij al meer geholpen zou hebben. Het is dan misschien nog maar 5x slapen tot de inleiding, maar toch lijkt dat nog een hele opgave. 

Waarschijnlijk denk ik over een jaar ‘waarom heb ik toen niet meer genoten van die laatste momenten rust?’, maar momenteel lukt het mij niet om dit te relativeren. Ik ben er echt klaar mee! Nog mensen die dat gevoel hebben? 

BO GA
    Bijdrager
    In reactie op: Uitgerekend maart 2019 #10172188 Quote

Hoi iedereen! Vandaag stipt 39 weken en morgen weer op bezoek bij de gynaecoloog. Ik hoopte stiekem dat de kleine zich al gemeld zou hebben, want ik ben het zwanger zijn ondertussen wel beu: handen die pijn doen, buik die in de weg zit, ik voel mij vaak 80 jaar 🙂 

Wat ik ook vervelend vind ik dat ik mij niet alleen nog maar zwanger voel, maar dat ik ook alleen nog maar zwanger bén. Mensen kunnen over niets anders meer tegen mij praten. ik begrijp ze wel hoor want die buik valt echt wel op, maar soms wil ik het gewoon over iets anders hebben 🙂 ik besef ook wel dat ik binnen kort waarschijnlijk denk ‘ik bén precies niets anders meer dan een mama’ 🙂 maar daar kijk ik natuurlijk naar uit. 

Ik hoop toch dat het voor één van de dagen is hoor, fieuw…