Lammers-Manuela

Aangemaakte reacties

• Auteur
  • Lammers-Manuela
    Bijdrager
    In reactie op: Uitgerekend eind mei/begin juni #10191707 Quote

@zwanger yes, eerste kindje ligt netjes en hopelijk blijft ze ook zo loggen. Kindje 2 ligt in een stuit en die zou nog kunnen draaien. We hebben sowieso extra mensen op de kamer tijdens de bevalling omdat het een tweeling is. Naast de standaard bezetting die nodig is, krijgen we te maken met allemaal extra artsen in opleiding. Dus totale bezetting plus van iedere arts een in de opleiding wat best behoorlijk is, maar dat moeten we even bespreken. 

@Daisy dat is fijn. Dat is ook iets waar mijn vrouw naar zoekt. En deze willen we ook proberen als alternatieve optie voor de ruggenprik. 

Lammers-Manuela
    Bijdrager
    In reactie op: Uitgerekend eind mei/begin juni #10191341 Quote

Iedereen bedankt voor jullie advies. We hebben besloten om het bij de volgende controle het aa  te kaarten. Wie weet dat onze kleine Yang zich heeft bedacht en net als haar zusje goed gaat liggen… En dan is het allemaal niet meer nodig haha. 

Succes allemaal met jullie zwangerschappen. 😊

Lammers-Manuela
    Bijdrager
    In reactie op: Uitgerekend eind mei/begin juni #10190643 Quote

Goedenavond allemaal, 

Afgelopen periode heb ik jullie allemaal stiekem, samen met mijn vrouw weliswaar, gevolgd. Durfde als man zijnde niet echt mee te praten over onze zwangerschap. Maargoed nu doe ik het toch maar…

Als eerst iedereen gefeliciteerd met jullie zwangerschappen! Mijn vrouw is in verwachting van een tweeling, twee meiden en uitgerekende datum is 15 juni. 

Nou waarom ik vandaag toch iets ga schrijven/vragen is omdat wij vandaag controle hadden in het ziekenhuis. Daarbij “zouden” wij ook onze geboorteplan doornemen met de gynaecoloog. Eenmaal bij de gynaecoloog werd ons geboorteplan gepresenteerd alszijnde “Is dit jullie eerste zwangerschap?” “Mooi! Ligt kind 1 in een hoofdligging?” “Mooi, klopt het dat kind 2 in stuitligging ligt?” “Okay dan gaan we jou in week 37 inleiden en daarbij krijg je een ruggenprik.” “Tijdens de bevalling kan het wat druk zijn op de kamer omdat we wat artsen in opleiding dan hebben.” Geheel geschokeert dat ons niets werde gevraagd maar voornamelijk opgelegd was dit verre weg een geruststellende gynaecoloog. Gelukkig hadden we ons huiswerk gedaan en hadden we een geboorteplan ogesteld, die vandaag meteen weer in de prullenbak is beland. 

Nu las ik dat jullie over de TENS hadden en daar komt het. Mijn vrouw wilt eigenlijk helemaal geen ruggenprik maar het liefst de TENS. Heeft iemand hier ervaring met pijnstillers bij tweelingen? En volgende vraag, is het mogelijk om een gynaecoloog te weigeren tijdens de bevalling? 

Wellicht overrompel ik jullie met mijn aanwezigheid en is dit niet gewenst maar dat lees ik vanzelf wel. 

Alvast een fijn weekend allemaal

Gr. Fam Lammies :p