Gebruikers

Aangemaakte reacties

• Auteur
  • Gebruikers
    Bijdrager
    In reactie op: Slapen op eigen kamer of niet #10325207 Quote

Onze zoon heeft vanaf zijn geboorte op zijn eigen kamer geslapen. Eerst met de deuren open en de babyfoon aan, na een maand of 2 alleen met de deuren open en nog een maand later ongeveer ook de deuren dicht. Hij is nu 10 maanden en omdat hij niet beter weet slaapt hij vanaf het begin heel goed op zijn eigen kamer. 

En de binding heeft er absoluut niet onder geleden, dat laat hij duidelijk merken als hij ons ziet. Dan is hij super blij!  

Gebruikers
    Bijdrager
    In reactie op: Wanneer boterham als ontbijt? #10321242 Quote

Wij zijn rond 7 maanden ook gestart met een boterham in de ochtend aan te bieden. Mijn zoon at al een boterham met de lunch, maar we merkten dat hij in de ochtend heel mopperig was. Vanaf het moment dat hij met het ontbijt ook een boterham kreeg en daarna de fles, was het mopperen in de ochtend over..

Als je het gevoel hebt dat hij die boterham in de ochtend nodig heeft, zou ik het dus zeker proberen. Je zou dan ook kunnen kijken of je dan het fruit na het slaapje kunt geven, dan heb je al het eten wat meer verdeeld over de ochtend..

Gebruikers
    Bijdrager
    In reactie op: Baby 11 weken overdwars en slaapzak #10313513 Quote

Toen onze zoon begon met overdwars in bed liggen kregen wij van de opvang de tip om het uiteinde van de slaapzak onder het matrasje te vouwen. Inmiddels is hij sterk genoeg om het er weer uit te trekken en zich om te draaien, maar dit heeft een aantal maanden goed gewerkt.. 

Gebruikers
    Bijdrager
    In reactie op: Soort zeehond/superman beweging #10307142 Quote

Mijn zoontje van 8 maanden doet dit ook. Is ook zo rond 5 a 6 maanden begonnen.. geen idee of dit een voorstadium is van kruipen, aangezien hij het momenteel nog vertikt om te gaan tijgeren/kruipen. 

Het ziet er idd heel hilarisch uit.

Gebruikers
    Bijdrager
    In reactie op: Baby 8 maanden wil niks #10305418 Quote

@CvB, pff dat lijkt me pas echt vermoeiend als je er ook nog zulke nachten bij hebt. Wij hebben wat dat betreft geluk dat hij in de nacht echt een super goede slaper is..

@gebruiker…. Ik heb het al wel eens aan hem voorgedaan maar daar had hij helemaal geen oog voor omdat hij zo hard aan het brullen was dat ik hem op de grond had gelegd. Hij vindt zichzelf dan super zielig haha. Maar we gaan het nog maar regelmatig proberen voor te doen. Wie weet gaat hij toch eens doorkrijgen dat het toch wel leuk is om jezelf te verplaatsen. 

En als ik jullie allemaal zo hoor is het dus wel 1 van de bekende fases die we dus gewoon door moeten zien te komen. 

Gebruikers
    Bijdrager
    In reactie op: Baby 8 maanden wil niks #10305379 Quote

Ja idd super frustrerend dit.. mijn zoon draait idd ook wel rondjes op zijn buik en duwt zichzelf naar achteren, maar alles onder luid protest haha. 

Hij is inderdaad ook net over op 2 slaapjes, heel af en toe nog een powernapje einde dag. Hij slaapt overdag sowieso al vrij kort, dus wij hebben hem meestal vanaf half 2 wakker en hij is dan ook einde middag helemaal gesloopt. We ontkomen er dan dus ook niet aan om dan een stuk met hem te wandelen, dat is het enige wat hij dan lijkt te accepteren. En dan rond 18.00 uur al de fles en dan 18.15 uur naar bed. Gelukkig slaapt hij wel al vanaf heel vroeg de nacht door.

Voor jou wel vervelend dat je ook in deze fase zit, maar stiekem vind ik het wel fijn dat het zo herkenbaar voor je is. Dan heb ik minder het idee dat wij dit op een of andere manier zo gecreëerd hebben haha. 

Laten we maar hopen dat we beiden snel door deze fase heen zijn!

Gebruikers
    Bijdrager
    In reactie op: Baby (7 mnd) weigert fles #10299869 Quote

Wij hebben eigenlijk geen ervaring met weigeren van de fles, maar ik kan je wel zeggen wat mijn zoontje(7.5 maand) binnen krijgt op een dag. 

Rond 7 uur/half 8 één boterham en water of thee. Daarna fles van 150 met 5 schepjes. 

Rond 10 uur één stuk fruit met water of thee. 

Rond half 12/12 uur één boterham met water/thee en daarna fles van 150 met 5 schepjes

Rond half 3 iets te knabbelen(babykoekje, maisvingers, cracker) met water of thee

Half 6 200 gram avondeten

Kwart over 6 fles van 180 met 6 schepjes.

Wat hij aan water en thee drinkt op een dag verschilt heel erg maar gemiddeld wel zo’n 100 cc. 

Nu hebben wij wel een kind wat makkelijk en goed eet en tot nu toe alles lust wat we hem voorschotelen. 

Hopelijk kun je hier wat mee!

Gebruikers
    Bijdrager
    In reactie op: Pindakaas en ei introduceren #10283052 Quote

Ik heb de pindakaas vandaag door de peer gedaan en dit vond hij heel lekker, dus bedankt voor de tip om het door zijn fruithapje te doen😊.