LKM

Aangemaakte reacties

• Auteur
  • LKM
    Bijdrager
    In reactie op: Eerste kindje met hoe veel weken geboren? #10230751 Quote

39.4 😊

LKM
    Bijdrager
    In reactie op: 5u wakker #10217948 Quote

Hier een baby van 10 maanden die inderdaad rond die tijd ook tegen 5en wakker was. Nu schommelt het tussen 5/6 en soms slaapt hij nog een uurtje na de fles om 5 uur. Ik denk inderdaad ook dat het een fase is… voorheen sliep hij namelijk tot half 7.

LKM
    Bijdrager
    In reactie op: Tips doorslapen baby 6 maanden #10217817 Quote

Ons zoontje sliep ook nog niet door met 6 maanden en kreeg 1 fles per nacht. Wij hebben toen langzaam het flesje verlaagd ’s nachts (90 cc met bijv. Maar 1 schepje voeding) en zijn 3 flessen overdag verhoogd naar 210+7. Hij wilde in de nacht ook niet zelf in slaap vallen (overdag was het geen probleem). Toen hebben we hem wel 1 nachtje laten huilen en om de 7 minuten hem getroost. Dit heeft 1 uur geduurd en toen viel hij is slaap. Sinds die nacht slaapt hij ook door. Ik denk dat het een combinatie is geweest van voeding afbouwen in de nacht en opbouwen overdag. Succes!

Bij mij was het het soort cyste dat bepaalde dat mijn eierstok ook verwijderd moest worden. Deze zat namelijk helemaal in mijn eierstok. Ik heb eerst een spoedoperatie gehad omdat de cyste 4 keer op mijn as was gaan draaien. 3 weken later hebben ze mij nogmaals geopeerd om de cyste (en uiteindelijk dus mijn eierstok) te verwijderen. Ik wist dat hij er zat (al 2 jaar) maar had voordat hij ging draaien ook nergens last van. Mijn cyste was ook groot, zo rond de 10 cm. 

Ik snap dat het spannend is maar mij is verzekerd door meerdere gyneacologen (en ik heb dit zelf nog een aantal keer nagevraagd) dat de kans om zwanger te raken met één eierstok even groot is als met twee. Normaal ‘kiest’ het eitje op welke eierstok hij gaat zitten, nu is er gewoon niks meer te kiezen. Je bent natuurlijk wel een stuk kwetsbaarder want je hebt er nog maar één. Maar mochten ze die van jou uiteindelijk moeten verwijderen dan is er zeker een goede kans dat je zwanger kunt raken! 

Maar mocht er een cyste zitten en je hebt er geen last van dan kun je er ook voor kiezen om hem te laten zitten he. Mijn cyste zat er al en ik heb daarmee gewoon zwanger geworden. Uiteindeljk is hij gaan draaien toen mijn zoontje 8 maanden was. Zwanger zijn is juist het beste medicijn voor een cyste. Je baarmoeder komt dan als waren tussen je darmen (die los liggen in je buik) en de cyste te zitten. Hierdoor is de kans op draaien een stuk minder!

Ik ben zelf ongeveer 6 weken geleden geopeerd hieraan, vandaar dat het nog zo vers is 😉

Hopelijk het je er wat aan!

Hi, bij mij hebben ze 5 weken geleden een cyste (en eierstok) verwijderd. Er was verder  geen oorzaak voor de cyste, de rest zag er prima uit. Dus dat kan zeker! Volgens mij kun je daarna ook gewoon weer zwanger worden als je wil!

LKM
    Bijdrager
    In reactie op: 25 weken zwanger en vakantie naar Azië #10207238 Quote

Er heerst momenteel zika virus is heel Azië dus je loopt als zwangere wel risico daar.

LKM
    Bijdrager
    In reactie op: (Nacht)voeding baby 7 maanden #10180130 Quote

Wij hadden hetzelfde probleem. We hebben toen in overleg met het CB de flessen overdag verhoogd naar 210+7. Ons zoontje is nu 6.5 maand en krijgt 4 flessen naast zijn groente en fruithapje. Meteen nadat we zijn gaan verhogen sliep hij de nacht door. Minder voeding geven als hij toch echt honger had (90+1) werd ons ook geadviseerd. Onze laatste fles is nu ok 19.00 uur. Hopelijk helpt het! 

LKM
    Bijdrager
    In reactie op: Baby 3 maanden slaapt nooit zelf in #10174789 Quote

Wij hebben dit ook gehad en van alles geprobeerd. Uiteindelijk is het vanzelf in stapjes goed gekomen. Na ongeveer 3 maanden accepteerde hij het wel om wakker weggelegd te worden en zelf in slaap te vallen. Na 5 maanden konden we hem in de avond ook wakker wegleggen en sinds 2 weken lukt dit ook in de nacht (dit gaat nog wel gepaard met huilen). Onze zoon is nu 6 maanden. 

Van het CB kregen we de tip om tegen hem te zeggen dat we beneden waren of in de kamer naast hem. Ook zeiden ze dat we hem 7 minuten moesten laten huilen voor we naar hem toe konden lopen voor een speentje. Dit werkte met 2.5 maanden nog niet omdat ze dan volgens mij nog gewoon geborgenheid nodig hebben. Nu lukt het wel. Mijn ervaring is dus ook dat het vanzelf goed komt als ze er aan toe zijn.. hopelijk gaat het bij jou ook zo!