Koot81

Aangemaakte reacties

• Auteur
  • Koot81
    Bijdrager
    In reactie op: voorbereiding baby spullen, lijst #10270373 Quote

Als jij in de week na de bevalling jouw pasgeboren baby op je knieën wil wassen in een douchebak dan moet je dat inderdaad lekker zelf weten. Ik denk niet dat de kraamhulp daar heel blij van wordt, maar het kan natuurlijk dat je die ook niet nodig vindt bij de derde. 

En maak een kraamlijst met spullen die je wel van je familie en vrienden wil krijgen zodat je niet met al die goedbedoelde rompertjes opgescheept zit. 

Verder snap ik niet zo goed waarom je naar de mening van anderen gaat vragen als je het allemaal al zo goed weet. Doe gewoon waar je je zelf prettig bij voelt.  

oh en het is opnieuw en niet overnieuw. 

Koot81
    Bijdrager
    In reactie op: Speen afleren. Wanneer en hoe? #10267700 Quote

Vooral niet een heel ding van maken. 
    Toen de oudste twee werd heb ik het speentje van het doekje gehaald. Een paar avonden heb ik moeten uitleggen dat het kapot was en nu weg is, maar dat hij met zijn doekje kan knuffelen. Geen drama gehad en dat zijn nieuwe broertje wel een speentje kreeg was ook niet erg. 

Koot81
    Bijdrager
    In reactie op: positief testen en 'ongesteld' worden #10267209 Quote

Door een blaasontsteking kan een test positief uitvallen terwijl je niet zwanger bent.

Ik zou een paar dagen afwachten of je ongesteld wordt. Als je ongesteld wordt even urine inleveren bij de huisarts om te checken of je geen blaasontsteking hebt. En anders opnieuw testen.  

Koot81
    Bijdrager
    In reactie op: Wat kun je verwachten van kdv #10258749 Quote

Je kan verwachten dat ze jouw wensen respecteren en rekening houden met een slaapritme. Maar een kdv is een totaal andere omgeving met andere mensen en prikkels. Ik heb geleerd om het wat los te laten. Punten die ik echt belangrijk vind blijf ik noemen en opschrijven. Vooral in het begin kunnen ze niet elk detail over jouw baby onthouden en er lopen meerdere leidsters.  
    uiteindelijk werken ze niet voor niets met een dagschema en vooral bij oudere baby’s en dreumesen en peuters willen ze zich daaraan houden.

oh en zijn ritme zal de komende maanden nog heel vaak veranderen en daar doe je niets aan 😉

Koot81
    Bijdrager
    In reactie op: Yoghurt of toetje #10258703 Quote

Hier beide al ruim voor 8 maanden aan de yoghurt. Meteen een succes. Diksap ofzo is wat mij betreft onnodig. Het idee is dat ze wennen aan de smaak van yoghurt niet aan het zoetje erdoorheen. Fruit ben ik er daarom ook pas later af en toe aan gaan toevoegen.  

Koot81
    Bijdrager
    In reactie op: Borstvoeding overstappen kunstvoeding #10256736 Quote

De eerste weken zijn bijna altijd lastig met bv. Je kindje leert nog hoe hij moet drinken en jij leert ook nog. Mijn oudste dronk gerust een half uur en met veel gedoe met tepelhoedjes. Na drie maanden ging het pas echt goed. Mijn jongste dronk meteen goed en was met 10 minuten klaar. Maar ook hij had dagen dat het niet lekker liep. En hij vroeg wel om meer voedingen op een dag dan de oudste. 

Ik zou het niet meteen opgeven en nog even aankijken. Je ziet straks vanzelf aan je kindje of het goed gaat. Als je twijfelt kan je ook een lactatiedeskundige laten meekijken. 

Koot81
    Bijdrager
    In reactie op: Gestoord van welke voeding #10256732 Quote

Sommige baby’s spugen nu eenmaal. Dat heeft niet met het soort voeding te maken, maar met de ontwikkeling van je baby. Mijn jongste heeft de eerste vijf/zes maanden gespuugd. Met de vaste voeding erbij werd het steeds beter. 
    En kinderen drinken ook niet volgens een schema, als jouw kindje honger heeft geef hem dan een extra fles. 

Koot81
    Bijdrager
    In reactie op: Zwangerschaps suiker #10237825 Quote

Ik heb bij mijn vorige zwangerschap insuline gespoten. Mijn waarden waren met een dieet helaas niet onder controle te houden. Ik vond het wel moeilijk dat ik insuline moest gaan gebruiken, maar voor de baby was dat gewoon het beste. 

Hopelijk red je het op een dieet en blijven je waarden daarmee stabiel. Maar bedenk dat dit iets is dat je nu eenmaal niet volledig kan controleren. Het blijft een hormonaal probleem en de ernst daarvan verschilt per persoon. 

Het spuiten zelf viel mij overigens best mee. Het prikken in mijn vingers vond ik vervelender. 

Succes!