Gebruiker10115376

Aangemaakte reacties

• Auteur
    ze weegt nu ongeveer 3700 gram en wordt inderdaad vrolijk en alert wakker. 
    ik ben met 41 weken bevallen dus misschien heeft dat er ook iets mee te maken? Lees veel op internet dat je dan bij de ontwikkeling de geboortedatum +1 week moet rekenen. 

In reactie op: Ritme opbouwen #10263979 Quote

Ik heb de thee ook nog niet geprobeerd want ze slaapt nu de hele nacht door maar dit is inderdaad wat het consultatie bureau zei. En het is ook niet zo dat je je baby moet laten huilen tot 7.00u. Soms kan je dit alleen proberen omdat ze dan weer verder slapen en zo de voeding kan rekken. Als het niet werkt, kun je alsnog de voeding geven.

En ik laat mijn dochter ook niet 15/20 min huilen. Het zijn hooguit 5 min en dan is ze stil als in ben terug gelopen. Ik bedoel dat het ongeveer 20 min duurt voordat ze slaapt. 
    Babys hebben snel in de gaten dat je om ze heen bent en willen dan wakker blijven zei het consultatiebureau. 

Ik bedoel alleen maar dat je dingen kunt proberen om wat meer ritme te krijgen. Voor mij en mijn dochter werkt dit heel goed en heb ik nu een ritme te pakken. Bij de één werkt het beter dan bij de ander. Het belangrijkste is dat je je hart volgt. 

In reactie op: Ritme opbouwen #10263947 Quote

Hoi Elena,

Mijn dochter is 6,5 week en ik heb van de week ook het consultatie bureau gebeld voor vragen over het ritme. Zij gaven mij de tip om te proberen de flessen op hetzelfde tijdstip te geven. Stel je geeft om 23.00u de laatste fles en hij komt om 3.00u weer dan mag je hem een voeding geven. Stel hij komt tussen 5 en 6.. probeer dan een beetje rooibos thee te geven of een voeding met maar 1 schepje. Zo fop je ze een baby en kun ja alsnog de voeding om 7.00u geven. Zo probeer je dan steeds de voeding te rekken tot het tijdstip dat je eigenlijk de voeding wilt geven. Na een uur leg ik mijn dochter dan weer in haar eigen bed in een donkere kamer. Ze huilt dan wel even 10 min, ik loop een keertje terug, geef de speen en zeg wat lieve woordjes en loop vervolgens naar beneden. (Dan hoor ik het niet zo goed en kan ik er beter tegen) na 15/20 min slaapt ze. Dan maak ik haar weer wakker en dan slaapt ze overdag nog wat in de wagen of in de box.. om 19.00u in bad, vervolgens de fles en dan slaapt ze weer om 20.00u tot 23.00u… dan zo min mogelijk licht maken en net tegen hem praten.. fles geven en weer terug in bed leggen.. etc. 

het consultatiebureau gaf mij ook de tip om overdag echt om de 3uur te voeden zodat ze savonds “denken”.. laat me nu maar even met rust..” 

mijn voedingschema ziet er nu zo uit:

7.00 – 10.30 – 13.30 – 16.30 – 19.15 – 23.00. 

groetjes Muriel

In reactie op: Uitgerekend September 2019 #10191379 Quote

@prilgeluk @juffielies, ik ben ook juf! Ik heb momenteel groep 4! 

@Anemoontje ik snap dat je daar onzeker van wordt. Ik heb een vriendinnetje die in december is bevallen, zij kwam er pas bij 7 maanden achter dat ze zwanger was. Maar snap je gevoel, hoop dat het snel weer je onzekerheid weg neemt. 

Mijn beste vriendin is verloskundige dus ik bel haar bij al mijn vragen en vanavond komt ze weer even hartje luisteren. Gewoon omdat het leuk is. 

Wij hebben de Joolz Geo 2 Earth gekocht in de kleur Hippo Grey. Komt volgende week binnen! 

Weet iemand waar ik mijn naam kan veranderen i.p.v. gebruiker? In mijn app staat gewoon mijn naam; “Muriël” maar ik zit dat niet terug in het forum.

Fijne avond! 

In reactie op: Uitgerekend September 2019 #10190983 Quote

Hoi allemaal,

Ik zie deze chat nu, wat leuk! 

Ik ben 17+3 weken en wij krijgen ook een meisje! Het is ons eerste kindje! 

Ik vroeg mij af wanneer je de baby gaat voelen en hoe dat voelt? Ik voel genoeg in mijn buik maar ik weet niet of dit de kleine meid is.

19/09/2019 is de uitgerekende datum

Groetjes Muriël