Roxxii

Aangemaakte reacties

• Auteur
  • Roxxii
    Bijdrager
    In reactie op: 2 vragen #10287575 Quote

Onze jongen word bijna 1, nou willen we graag een tweede dus laten we m staan maar anders had ik m weg gehaald. Hij vind het niks en dat ding heeft bijna alleen voor de sier gestaan. Denk dat het afhankelijk is van hoeveel je hem nog gebruikt.

toevallig heb ik vorige week voor het eerst fietst stoeltjes besteld 

een mooie aanbieding Van Bobike Exclusive City te verkrijgen in heel veel kleuren. Had een voorstoeltje, achterstoeltje en een windscherm voor 148,50. Voorstoeltje mijn vriend laten plaatsen met het windscherm en t achterstoeltje netjes naar zolder gebracht tot t zover is

vind het er erg degelijk en daarbij. Ook nog eens mooi uitzien! Zeker een aanrader!

Roxxii
    Bijdrager
    In reactie op: Avondeten 1 jaar #10287574 Quote

Onze boef word over 3 weken 1 jaar, vond het ook wel lastig.

soms haal ik ff gauw de vork erdoor heen met aardappels en groente.  Onze vent lust ook graag couscous met witvis en dat maak ik dan bv helemaal niet meer klein. Ovenschotels is hier ook favoriet en hoef ik dan ook niks aan te doen. Vis in stukken, kip, gehakt etc gaat ook allemaal varkensvlees zoals snitsel is soms wat lastiger.

lekker oefenen en variëren 

Roxxii
    Bijdrager
    In reactie op: 1e verjaardag #10287573 Quote

Wij vinden dat ook super lastig onze boef word 15 feb. 1 en is een eerste kindje. Omdat wij nog niks voor buiten hebben juist daaraan gedacht en dan zijn we voor de zomer helemaal klaar.

hij krijgt van ons een speelhuisje/kiosk voor buiten. En aan visite een kassa, mandjes met speelgoed fruit etc gevraagd.

aan de opa’s en oma’s gevraagd of dat zij samen met onze schoonbroers en zussen een groter kado wilde kopen zodat we niet allemaal los speelgoed krijgt want dat heeft hij genoeg en samen is er een groter budget.

zo voor hem dus ook een losse schildpad zandbak met speelgoed  en zand kunnen vragen en een prachtige twee lagen watertafel van Step2 kunnen vragen. Zo issie helemaal zomer ready en krijg ik allemaal geen speelgoed wat later in de kist beland en niet naar om word gekeken. 
    succes met het maken van je keuze!

Roxxii
    Bijdrager
    In reactie op: Nieuwe verzekering 2020 zwanger worden #10246516 Quote

Ik zit bij menzis (extraverzorgd 2)

ben Dit jaar bevallen in feb. In het ziekenhuis. Ik heb naast dat je je eigen risico betaald ( maar dat was ik al kwijt bij een bezoek aan fe gyneacoloog) geen eigen kosten gehad. Ook niet op de kraamzorg. Niks! Toch wel fijn. 😁

Roxxii
    Bijdrager
    In reactie op: Inbakeren? #10241749 Quote

Mijn kindje is inmiddels 6,5 maand en inbakeren is echt de oplossing geweest voor ons.

onze kleine man was ook erg onrustig, veel krampjes, armen zwaaien etc etc.

ik ben eerst gaan inbakeren met een xxl hydrofiel en hij kreeg gelijk rust en sliep snachts vrijwel   Gelijk door.(gaan inbakeren hij 4 weken)

naar mate hij sterker werd nog de swaddle me gehad maar daarna toch een pacco aangeschaft ondat hij zicht eruit wurmde.

ik zou de pacco aanraden, lang te gebruiken, goed strak in te bakeren en niet verstikkend warm !  Als je op Facebook of marktplaats zoek kun je goedkoop aan vrijwel nieuwe inbakerdoeken komen. 

Sinds het inbakeren geen gebroken nachten meer, een blije uitgeruste baby en geen vermoeide papa en mama haha.

gestopt met inbakeren toen de kleine man met 4 maanden ging rollen. Succes!

Roxxii
    Bijdrager
    In reactie op: Eetschema 6 maanden #10241746 Quote

Hier een kindje van 6,5 maand:

7.30: fles 180 ml+6

9.00: slapen

10.15/10.30: fruit

11.30: fles

12.30: slapen

15.30: fles 

17.00: groente

18.00-19.00: slapen 

19.30/20.00: fles en daarna weer naar bed.

wij zijn zelf nu een beetje opweg om de fles van half 12 te verschuiven zodat hij eerst brood eet. En zijn fles van half 4 te laten vallen voor water en een tussendoortje. En zijn fles van 20.00 iets te vervroegen omdat zijn derde dutje steeds minder lang word. Al met al een beetje puzzelen en kijken boe je kind reageert😁

Roxxii
    Bijdrager
    In reactie op: Eerste fruit/groente hapje #10216361 Quote

Ik ben ook 1,5 week geleden begonnen. Zowel met groente en fruit. Smorgens na zn slaapje fruit en eind vd middag tussen 5 en 6 groente.

ik ben begonnen met mango en perzik, en nectarine en banaan.

pompoen, wortel, bloemkool en broccoli. Volgende week ataat courgette op het menu.

elke smaak probeer ik 3x en dan weer iets anders. Wat over is vries ik in ijsblokjesbakjes met deksel in en dan haal ik er 3 blokjes per portie uit.

ons vreetzakkie lust tot nu toe alles.

geniet vd momentjes!

Roxxii
    Bijdrager
    In reactie op: Zoon 9,5 week drinkt fles 23:00 niet.. #10207327 Quote

Onze zoon van 15 weken had dat ook rond de 9 weken. Amper wakker te krijgen om 23.00 en dan maar heel weinig opdrinken. En dan onrustig de nacht in.

we hebben hem gewoon laten liggen en gekeken wanneer hij wakker zou worden uit zn eigen en we zouden hem dan wel die fles geven. Meneer bleef liggen tot half 8 smorgens. Wij hebben dus die fles gelijk laten vallen. 

Hij krijgt nu dus een fles om 7.30-11.30-15.30-19.30

de eerste en de laatste 210 ml en de andere 180. Hij red het prima vraagt niet om meer en mocht hij nou toch nog in de nacht wakker worden mag hij een klein flesje van 90

overlegt met het cb en zij vinden het prima hij weegt 7kg en word altijd vrolijk wakker. Over 2 weekjes lekker  beginnen met hapjes weer een nieuwe fase.

ik zou het gewoon eens uit proberen en anders voorleggen bij het cb !