Confetti

Aangemaakte reacties

• Auteur
  • Confetti
    Bijdrager
    In reactie op: Fietszitje #10269493 Quote

Thanks allemaal! Dus niet echt ‘practische’ dingen waar jullie op letten. Dan gaan we gewoon voor het mooiste stoeltje 😉 (waar ze idd pas over een tijdje in gaat)

Confetti
    Bijdrager
    In reactie op: Mijn baby wil alleen maar opgetild worden #10241647 Quote

Allereerst een hele dikke knuffel.

Ik kan me helemaal voorstellen wat je voelt. Op den duur vroeg ik me zelfs af waar je een baby kan laten als je ‘er toch van af ziet’. Klinkt heel cru maar het voelt zo hopeloos. Nu een paar weken verder gaat het telkens wat beter.

Misschien in een fijn inbakerslaapzakje leggen en in een rustige omgeving er bij blijven liggen? Dan kalmeer je haar en pak je zelf ook wat rust. En hopelijk leert ze dan slapen. Heeft bij ons ook veel inspanning gekost maar het gaat nu wel stukken beter!

en probeer eens oppas te regelen idd, die staan er vers in, vol geduld.

heel heel veel sterkte! Het komt goed 🙂

en blijf praten, ik schaamde me kapot, maar praten hielp wel (en huilen). En dan weer herpakken en genieten als je kleine verbeteringen gaat zien straks

Confetti
    Bijdrager
    In reactie op: Ervaringen gezocht #10238904 Quote

Heel herkenbaar! En heb al van veel andere hetzelfde gehoord.

lastig dat je inderdaad niet even weg kan, omdat ze niet slaapt. Ben uiteraard ook heel blij dat ze in dr bed slaapt, maar als ik een keer ergens wil lunchen zou ik het ook fijn vinden als ze in de wagen slaapt ipv op mn arm (of alleen maar huilt).

stoppen met vergelijken is helaas het enige wat werkt. En af en toe testen of het al wat beter gaat. En denken dat het een fase is. Heb gelukkig nog nooit een 16jarige gezien die alleen maar in zn eigen bed kan slapen 😉

Confetti
    Bijdrager
    In reactie op: Baby op eigen kamer laten slapen? #10238901 Quote

Ik zou het ook gewoon proberen. En desnoods het ledikant op jullie kamer zetten als dat past?

bij ons heeft ze nooit in een wiegje gelegen maar gewoon het ledikant bij ons neergezet. 

(En toen werd de babykamer stiekem ineens weer de was-kamer ;-))

Confetti
    Bijdrager
    In reactie op: Baby’s geboren mei / juni 2019 #10238892 Quote

@mie, hier doen we de overdag slaapjes boven in bed, maar dat was omdat ze anders echt niet slaapt en ook veel gaat huilen. Vind het wel duidelijk voor haar ook; ook alvast voor als ze het straks echt doorheeft wat slaaptijd is.

Wij hebben de poeder eigenlijk standaard in de doseerbakjes, nooit over nagedacht dat dat niet mocht? Dan hoeven we maar 1x per dag alles te scheppen en is het als ze evt hard huilt om de fles wat sneller klaar.

misschien gewoon eens (in het weekend ;)) kijken of hij in de nacht wakker wordt als ie de laatste fles niet krijgt? Als ze honger hebben dan laten ze het wel weten hihi

Confetti
    Bijdrager
    In reactie op: Baby’s geboren mei / juni 2019 #10238639 Quote

@zwanger yes, oeh idd vooral dat ‘gewoon doen, worden ze makkelijk van’.

Daar stond ik dan weer met een krijsend en oververmoeid kind dat nog steeeds niet wilde slapen tot ze in bed lag 🤪

maar we bouwen het gewoon rustig op. Gelukkig is haar wakker-tijd ook telkens langer, waardoor we iets meer kunnen ondernemen

Confetti
    Bijdrager
    In reactie op: Baby’s geboren mei / juni 2019 #10238473 Quote

Klinkt lekker, die dagjes uit en vakanties!

Wij zijn zelf ook veel van de uitstapjes, maar ik merk dat onze dochter (bijna 11 weken) dan amper slaapt. Ik hoef het niet te proberen om een dagje strand te doen: daar slaapt ze niet. Alleen maar evt onderweg en anders slaapt ze alleen maar in bed (overigens maakt het gek genoeg niet uit welk bed: bij opa en oma of op vakantie sliep ze ook wel).

Heb de knop omgezet dat mijn verlof er dus minder ‘romantisch’ uit zou zien dan ik voor ogen heb. Maar ben toch benieuwd of iemand tips heeft hoe ze bijvoorbeeld in een stilstaande wagen ook gewoon haar slaapje kan pakken.

Confetti
    Bijdrager
    In reactie op: Baby’s geboren mei / juni 2019 #10236287 Quote

Hallo,

heb ik het zwanger-forum wel eens gereageerd, maar vooral meegelezen.

met bijna 42 weken ben ik op 11 juni bevallen onze eerste dochter. Een onrustige baby met veel last van krampen/ reflux/ slaapproblemen en veel huilen. Maar de rust komt er een beetje in nu gelukkig. 

@steefje, hier hetzelfde 5x 150. Ze laat af en toe wat staan, maar drinkt ze meestal op. En maak haar ook eigenlijk niet meer altijd wakker voor de fles van 23 uur. Dus de laatste fles komt meestale tussen 19 en 20:30. En dan slaapt ze lekker door tot 6:30/ 7:30 😱

ze wordt dan vrolijk wakker, dus heb niet het idee dat ze die fles mist.

nog geen vaccinaties hier, omdat ik de prik zelf had gekregen tijdens de zwangeschap