Marjoleintje

Aangemaakte reacties

• Auteur
  • Marjoleintje
    Bijdrager
    In reactie op: Onrustig na paar minuten BV #10296832 Quote

Ja dat is ook een goede tip! Wat ik nu doe is telkens aan het begin kolven en steeds iets minder. Eerst een volledige voeding per fles, net 50 ml met fles en daarna de borst(en) en volgende keer nog minder. Hij doet het op die manier aan de borst echt al veel beter. Je vertelde dat jij ook een tijdje eerst korst kolfde en dan aanlegde? Wat is kort? Want ik denk dat ik dat dus ook moet gaan doen: kort kolven en dan aan de borst. En dan hopelijk over een tijd niet meer kolven. 

Marjoleintje
    Bijdrager
    In reactie op: Onrustig na paar minuten BV #10296634 Quote

Nog bedankt voor je reactie, het is inderdaad een heel gepuzzel!

Waar ik nu rust mee heb gekregen is het aantal keer geven van het flesje met afgekolfde melk. Ik heb dit nu een paar keer gedaan/laten doen en daar drinkt hij heel rustig en fijn door, dat geeft mij rust. Hij staat tenslotte voorop, niet mijn wensen. Wel wil ik uiteraard zo snel mogelijk weer terug over naar de borst, om hem het niet te laten verleren. We doen overigens nu ook neusspray omdat hij ook sinds een tijdje verkouden is met verstopte neus tot gevolg. Wellicht dat alle dingen bij elkaar de boosdoener is.

ik vroeg me alleen nog af: hoe snel dreigt het gevaar dat hij de borst niet meer wil omdat de fles zo makkelijk gaat? Kan ik met een gerust hart 1-2 dagen alleen met de fles doen en met de borst de toetjes? 

Marjoleintje
    Bijdrager
    In reactie op: Laagliggende placenta #10238889 Quote

Hey! Mijn ervaring was dat bij mij bij 14 weken de placenta voor en laag lag (3 cm voor de uitgang) en bij 20 weken was ‘ie al ruim voldoende omhoog getrokken. Het bloedverlies is zo verschillend bij eenieder met laagliggende placenta dus dat is moeilijk te voorspellen. Maar de kans is nog steeds heel erg groot dat jouw placenta nog voldoende omhoogtrekt! Pas bij 32 weken noemen ze het een probleem, zei mijn VK. Plus je wordt goed in de gaten gehouden. Wat ik me nog afvroeg: ligt je placenta helemaal of gedeeltelijk voor de uitgang?

Marjoleintje
    Bijdrager
    In reactie op: Geen fijne 20-weken echo (wel goede uitslag) #10234271 Quote

Hi allemaal, dank jullie wel voor alle antwoorden. Dat heeft me zeker al een heel stuk gerustgesteld. Dan zal het ook wel lukken om het uiteindelijk gewoon lekker los te laten en weer lekker te genieten (want dat vergeet ik nog weleens door al het gepieker 😉  ). Dank!!

Marjoleintje
    Bijdrager
    In reactie op: Geen fijne 20-weken echo (wel goede uitslag) #10234001 Quote

Hi Ixxomi, ben je ondertussen al wel bevallen? Op de een of andere manier kan ik de angst niet loslaten dat er iets met het kindje is. Zo toch maar even de vk bellen denk ik…

Marjoleintje
    Bijdrager
    In reactie op: Geen fijne 20-weken echo (wel goede uitslag) #10233764 Quote

Ook niet als ze écht hard moest duwen? Ik moest het een aantal keren echt goed verbijten. Het deed som echt heel pijn… Ik slaap er niet van, snap niet waarom ik niks op tijd heb gezegd. Ik zie wat jullie lezen, maar het voelde zo niet goed.

Hi allemaal, even een update. Heb toch maar een extra prik aangevraagd. Verder natuurlijk nog meer voorzichtig aan het doen, zonder de katten te negeren (veel handen wassen). Vorige keer in eerste trimester nooit besmet gebleken, dus mocht het nu hetzelfde zijn dan heb ik er wel vertrouwen in… En mocht ik toch in de tussentijd besmet zijn geraakt, dan weten we dat in ieder geval ook en kunnen we het monitoren. Ik weet het liever dan dat ik het niet weet.

Hi Marlein,

Dank je voor je reactie. Ik baal gewoon beetje van het feit dat de kat toxo heeft en ik niet weet wanneer hij het heeft lopen uitscheiden. De kans is klein dat dit tijdens de zwangerschap was omdat wat je zegt dit wss is gebeurd toen hij kitten was, maar toch kan ik het moeilijk loslaten ook al is dat het enige wat ik kan doen. Ondanks dat de kattenbak elke dag geleegd wordt, blijf ik een hardnekkige nagelbijter dus ik weet nooit 110% of ik niks binnenkrijg… ondanks dat ik ontzettend vaak al mijn handen was. Overigens blijf ik de kat aaien, hoor. Alleen ik ben nogal een controlfreak (zeker tijdens de zwangerschap merk ik) en kan nietgoed tegen risico’s, hoe klein ook… wil alles uitsluiten.