runbabyrun

Aangemaakte reacties

• Auteur
  • runbabyrun
    Bijdrager
    In reactie op: September 2020 ❤ #10325677 Quote

Bo-Belle die sokken aantrekken, ja! 
    Ik merk ook dat ik steeds meer ‘geluidseffecten’ heb als ik in bed ga liggen, haha! 

Ik had vorige week ook rondleiding bij het KDV. Vond het ook een bizarre gedachte. Wij gaan allebei één dag minder werken, dus dan komen we elke week uit op 1 papadag, 1 mamadag, 1 omadag (mijn moeder) en 2 dagen KDV. 
    Ons KDV richt zich heel erg op sporten/beweging, maar ook yoga en gezonde voeding, vanaf dreumesleeftijd een warme maaltijd bij de lunch dus dan kunnen we er ’s avonds gewoon een boterham inschuiven, relaaaaaxt. 
    Hoe ga jij dat doen met opvang? 

Ik ga inderdaad ook met laagjes werken. En het is ook wel nuttig om je in de TOG-waardes te verdiepen, die geven ook een handvat! Hoe koeler de kamer, hoe beter, trouwens. Bij ons op het KDV gaat ie buiten de slaapjes doen, alleen als het vriest, hard waait of regent gaan ze naar binnen haha, het wordt echt een ice man. Maar in de babykamer 16-17 graden is juist goed!

Je bedoelt denk ik hoeslakens? 😛 Die tip van de Zeeman is een goeie, ik ga eens neuzen! 

runbabyrun
    Bijdrager
    In reactie op: September 2020 ❤ #10325658 Quote

Bo-Belle heb je gelijk in hoor, dat semi-inbakeren. Ik weet dat ik op het CB van kindjes eerst de heupen moet checken voor ze ingebakerd mogen worden, hoewel dat met de puckababy waarschijnlijk minder hard nodig is, omdat ze wat meer ruimte lijken te hebben bij de heupen. 
    Daarnaast mag inbakeren niet bij koorts en 24 uur na elke vaccinatie, want dan wordt het snel te warm. En als de armen niet helemaal vrij kunnen bewegen wordt het dus link als ze gaan draaien, want dan kan het gevaarlijk zijn op de buik. 
    Dat wil zeker niet zeggen dat ik er helemaal niet voor opensta, als die van ons zich wakker maait wordt dit waarschijnlijk mijn eerste aankoop. Check ik zelf die heupjes wel ff… hahahaha. 

Hnvd hier heeft de buik ook weer een spurtje gehad. Twee dagen de baby wat minder hard voelen trappen dus denk dat het ook een boel vruchtwater is, geen idee of dat kan maar zo lijkt het. 

runbabyrun
    Bijdrager
    In reactie op: September 2020 ❤ #10325357 Quote

Lalana ik heb zelf gebeld voor het inplannen van mijn 23 weken controle. Geen idee of ik anders wat had gehoord, maar ik denk het niet. 

Een van de wensen op mijn verjaardagslijstje is een bijdrage voor een pretecho. Bij voorkeur dan 3D. Is inderdaad wel prijzig, maar ik had mijn 20 weken echo op de allerlaatste dag dat partners niet mee mochten… was de avond ervoor al op het nieuws dat ze weer mee mochten, maar nog niet doorgevoerd in de richtlijnen van het centrum. In de middag na mijn echo kreeg ik bericht dat het vanaf de maandag er na weer wel mocht. 🙁 echt wel zuur. Manlief zei dat hij het prima kon volgen via de telefoon, maar ik wil toch graag samen nog wat kijken.

Maar als ik toch nog een groeiecho krijg en daarbij kan regelen dat manlief mee kan kijken, dan misschien toch niet. 

Qua slapen: ik wilde graag een slaapzak maar die zijn er niet/amper voor de allerkleinsten. Slaapzak omdat dat volgens VeiligheidNL (geweldige site) het allerveiligst is voor slapen. Dus we hebben nu een dekentje maar zo gauw hij in een slaapzak past ga ik daarop overstappen. Puckababy heb ik naar zitten kijken, maar dat is toch een inbakerslaapzak en dat zul je dan ook weer af moeten bouwen zodra je kindje dreigt te gaan draaien… Moeilijk moeilijk.

runbabyrun
    Bijdrager
    In reactie op: September 2020 ❤ #10325356 Quote

Ik heb mijn oog laten vallen op de bednest co-sleeper… zoooo mooi! En veel te duur natuurlijk :’) 
    Ik struin nu mp af en daar worden ze nog steeds voor mooie prijzen verkocht. Huren kan ook, maar dan ben je maar net iets minder kwijt dan bij eentje van MP. En als het ons gegund is willen we nog wel meer kindjes. Dit wiegje kan ook als reiswieg worden gebruikt en losstaande wieg, dus wel multifunctioneel. Zien jullie hoe ik de prijs al goedpraat in mijn hoofd? Haha. 

Vandaag ga ik de 22 weken prik halen. Ben benieuwd of ik er nog last van ga hebben. 

runbabyrun
    Bijdrager
    In reactie op: September 2020 ❤ #10324617 Quote

Ik had ook nog wat gereageerd op Rozenmeisje en Lalana maar het forum heeft weer eens kuren….

runbabyrun
    Bijdrager
    In reactie op: September 2020 ❤ #10324615 Quote

Hnvd Dankje! Ik had een gezond BMI voor de start van mijn zwangerschap dus die reden kan ik in ieder geval niet aangrijpen haha, maar denk dat mijn argument van de grote baby wel sterk is. Tenminste dat hoop ik, haha! 
    Ik word 27 jaar. Mijn collega’s zeiden al: ooh jonge mama! Maar ik vind het best meevallen, haha. Al ben ik wel echt de eerste van vriendinnen die zwanger is. 

runbabyrun
    Bijdrager
    In reactie op: September 2020 ❤ #10324555 Quote

Hnvd wat fijn een groeiecho, mag ik vragen waarom je die krijgt? Ik ga er ook een vragen aangezien ons ventje al zo ‘zwaar’  was bij de 20 weken echo. 

Rozenmeisje ik ben nu 5 kilo aangekomen, waarvan overigens 2.5 kilo in de laatste 2 weken. Wat een vervelende opmerking, ik snap nooit zo goed wat de bedoeling is van mensen die dit soort dingen zeggen?

Wij hebben vanochtend een beslissing genomen over de tweede naam dus zijn nu compleet, yes! Heb net nog even de initialen gegoogled en kwam niets raars uit dus dat is ook fijn. 

Ik ben binnenkort jarig en vond het heeeeel moeilijk om geen zwangerschapsgerelateerde dingen te vragen. Niet dat dat perse een probleem is, maar ik kreeg wel bijna een mini identiteitscrisis, zo van: wat ben ik, behalve aanstaande mama? haha. Uiteindelijk geconcludeerd dat een zwangerschapsgerelateerd cadeau zoals een boek over moederschap uiteindelijk wel echt een cadeau voor mij is, dus dat soort dingen wel gewoon laten staan. 

runbabyrun
    Bijdrager
    In reactie op: September 2020 ❤ #10324462 Quote

Rozenmeisje hier volgen ze weer normaal schema, al moet je bij de meeste afspraken nog wel alleen. Alleen bij de echo’s en bij het bespreken van bevalplan en belinstructies partner mee. 
    Ik ben voor het laatst bij 15 weken geweest en was toen doorgepland naar 27 weken (met natuurlijk 20 weken echo er nog tussen) maar toen de mail kwam dat ze weer normaal schema gingen doen heb ik gebeld en is de controle bij 23 weken gewoon gemaakt. Vind ik toch wel fijn. 🙂