Limburgskindje

Aangemaakte reacties

• Auteur
  • Limburgskindje
    Bijdrager
    In reactie op: 37+ en nog niet ingedaald #10260428 Quote

Mijn dochter was voor de bevalling ook niet ingedaald. Elke week werd dit gecontroleerd maar bleef boven het bekken liggen. Ben voor de zekerheid door de gynaecoloog gecontroleerd of er niks in de weg zat. Dit was gelukkig niet zo. Met 39+4 ben ik bevallen thuis, moest wel nog eventjes op mijn linkerzij liggen voordat ik mocht persen omdat ze nog iets te hoog zat maar door het breken van de vliezen en de weeën is ze ingedaald.

Maak je vooral niet te druk en ga niks forceren probeer ook te ontspannen dit is ook belangrijk. Komt vanzelf goed.

Limburgskindje
    Bijdrager
    In reactie op: 37+ en nog niet ingedaald #10260427 Quote

Mijn dochter was voor de bevalling ook niet ingedaald. Elke week werd dit gecontroleerd maar bleef boven het bekken liggen. Ben voor de zekerheid door de gynaecoloog gecontroleerd of er niks in de weg zat. Dit was gelukkig niet zo. Met 39+4 ben ik bevallen thuis, moest wel nog eventjes op mijn linkerzij liggen voordat ik mocht persen omdat ze nog iets te hoog zat maar door het breken van de vliezen en de weeën is ze ingedaald.

Maak je vooral niet te druk en ga niks forceren probeer ook te ontspannen dit is ook belangrijk. Komt vanzelf goed.

Limburgskindje
    Bijdrager
    In reactie op: Kolven #10257299 Quote

80-100ml is echt te veel voor 5 weken. Raadpleeg een lactatiekundige zodat zij jouw verder kan helpen. Volgens mij is je productie prima maar om deze te verhogen raad ik je aan om veel aan te leggen en geen flesje te geven. Verder kan de website van LLL je ook verder helpen

Limburgskindje
    Bijdrager
    In reactie op: Borstvoeding overstappen kunstvoeding #10256769 Quote

Ben je bekend met de maaginhoud van een baby die 12 dagen oud is? Anders zou ik even kijken op de website van la leche League. Zij geven goede informatie. De 80 tot 100ml is erg veel dat drinkt mijn kind en zij is 3 maanden oud. Voed je ook therapeutisch, dat wil zeggen zo rechtop mogelijk en met een premature speen?

Wat betreft het kolven en voeden ik zou zeggen pak haar lekker bij je in bed, laat haar drinken bij elk geluidje dat ze maakt om zo goed jou productie op gang te houden en het kolven te laten. Als ze nu blijft aankomen gewoon zo door gaan. Evt wat iemand hier boven al zei om een tepelhoedje te gebruiken maar dan zou ik eerst een lactatiekundige mee laten beoordelen.

Je doet het goed mama alleen even door zetten, al het begin is moeilijk maar je krijgt er wel iets moois voor terug.

Limburgskindje
    Bijdrager
    In reactie op: Borstvoeding overstappen kunstvoeding #10256768 Quote

Ben je bekend met de maaginhoud van een baby die 12 dagen oud is? Anders zou ik even kijken op de website van la leche League. Zij geven goede informatie. De 80 tot 100ml is erg veel dat drinkt mijn kind en zij is 3 maanden oud. Voed je ook therapeutisch, dat wil zeggen zo rechtop mogelijk en met een premature speen?

Wat betreft het kolven en voeden ik zou zeggen pak haar lekker bij je in bed, laat haar drinken bij elk geluidje dat ze maakt om zo goed jou productie op gang te houden en het kolven te laten. Als ze nu blijft aankomen gewoon zo door gaan. Evt wat iemand hier boven al zei om een tepelhoedje te gebruiken maar dan zou ik eerst een lactatiekundige mee laten beoordelen.

Je doet het goed mama alleen even door zetten, al het begin is moeilijk maar je krijgt er wel iets moois voor terug.

Limburgskindje
    Bijdrager
    In reactie op: Baby’s geboren in juli 2019 ❤️ #10255958 Quote

Nou bij CB buigt de lijn niet echt en bij de who wel een beetje. Ik maak mij er ook niet echt zorgen over omdat ze alert is en goede plasluiers heeft op een dag. Wel sta ik er van te kijken dat het CB dan zulk advies durven te geven ik denk dat menig vrouwen hierdoor eerder stoppen met borstvoeding geven. Eigenlijk best slecht. Maar dat is afdwalen van het onderwerp. Nou dan ga ik gewoon verder zoals ik deed en dan zie ik komende maandag wel hoe de groei is dan hebben we de 3 maanden check met de arts van het CB.

Mijn dochter slaapt overdag ook maar steeds een uurtje en bij goed geluk 2 uur maar dat is meer een uitzondering. Behalve na de voeding van 19u/20u dan kan ze ineens doorslapen tot of 23u/00u of zelfs tot 1u/2u. Daarna komt ze weer netjes om de 2u/3u.

Limburgskindje
    Bijdrager
    In reactie op: Baby’s geboren in juli 2019 ❤️ #10255846 Quote

Dames wat leuk om te lezen dat het ongeveer bij iedereen hetzelfde gaat. Ik geef nog steeds borstvoeding maar door het CB krijg ik tegenovergesteld advies dan wat ik lees en hoor van een lactatiekundige dus dat maakt het niet eenvoudig. Op het CB zeggen ze dat ik ivm iets mindere groei kunstvoeding ipv borstvoeding moet geven 2x per dag maar dat wil ik nog niet want wie zegt dat ze wel iets meer groeit van kunstvoeding? Lastig want ons kindje doet het verder goed is actief en slaapt redelijk goed.

Sinds 2 weken gaat ze naar de opvang nu zit ik met een vraag, de dag naar de opvang wilt ze in de nacht veel drinken en is ze onrustig. Een speen wilt ze dan niet alleen de borst. Daardoor is het nu al 3x voor gekomen dat ze daarna alles eruit spuugt. Dat vind ik moeilijk om te zien. Zelf heeft ze er geen last van maar ik weet niet zo goed hoe ik daar het beste mee om kan gaan? Ik denk dat het met de vele prikkels te maken heeft maar ze spuugt pas de volgende ochtend om 7u. Wat zouden jullie doen?

Verder begin ik volgende week weer met werken. Daar leef ik wel al een beetje naar toe, even iets anders om over te praten. Ik werk onregelmatig dus ben benieuwd hoe mij dat gaat bevallen met de weinige slaapuurtjes in de nacht.

Limburgskindje
    Bijdrager
    In reactie op: Baby’s geboren in juli 2019 ❤️ #10227699 Quote

Dat overstrekken is wel een teken van krampjes. Wat ook evt in verband staat met krampjes is jouw eten, weet niet of je dit kunt herleiden naar waar jij hebt gegeten en de krampjes. Je hoeft naar mijn idee geen verwijzing van het CB te hebben om naar de osteopaat te gaan. Ik hoor daar wel goede verhalen over dat het bij veel kindjes werkt.