Eefje-

Aangemaakte reacties

• Auteur
  • Eefje-
    Bijdrager
    In reactie op: Baby’s geboren in september #10305997 Quote

Ps: ik heb ook een flessenwarmer en gebruik nog geen opvolgmelk. Ik maak eerst het oude pak nog op. Opvolgmelk kan ook gerust pas wat later dacht ik. Voor de kv gebruik ik gewoon warm water uit de kraan. 

Eefje-
    Bijdrager
    In reactie op: Baby’s geboren in september #10305996 Quote

Mooi Iris! Dat zal even een manier zoeken zijn. Kolf je al wel (deels)? En heeft je kindje al uit de fles gedronken? Eventueel kun je beginnen met een flesje melk half gekolfd en half kunstvoeding. En zo eerst even proberen hoe het ‘valt’. En dan naar 1 hele fles kv toe en zo steeds eentje introduceren. Hoe het zit qua gewenning van borst naar speen (fles) kan ik niet over meepraten omdat ik alles heb gekolfd.

Onze dame gaat nu naar de 7 maanden. Ik kolf nu nog 2x per dag (’s ochtends en ’s avonds). Ze krijgt daarmee nog 2 van de vier voedingen borstvoeding. Tot nu toe gaat het nog, maar merk wel dat ik op een soort kritiek punt zit. Als ik naar 1x per dag zou gaan denk ik dat het echt heel snel minder wordt. Maar we gaan nog heel even door. 

Eefje-
    Bijdrager
    In reactie op: Baby’s geboren in september #10305793 Quote

Juffielies: ah, naar 3 flessen al! Dit omdat het brood erbij is gekomen? Wat leuk die ontwikkeling te lezen. Ze doen het allemaal lekker op hun eigen manier. Hier ook een fijn gebouwde baby: 64 cm en 6,5e kilo.

Majom: misschien opnieuw even wachten? Sommigen zijn er echt nog niet aan toe en waarderen vast eten pas bij 7 tot 8 maanden. Niet vreemd omdat melk in principe nog de hoofdvoeding is tot een jaar. Eigenlijk hoeven ze in die zin nog helemaal niet, maar toch ligt er soms best wel de uitnodiging/nadruk op het oefenen met 4 maanden vanuit CB e.d. Wij zijn pas met 6 maand met de allereerste hapjes begonnen. Eerste week ook wennen. Even 2 dagen gestopt en opeens had ze het door en de zin en eet nu goed. Gewoon je eigen kind volgen, het is niet gek wanneer hij nog niet wil terwijl het misschien lijkt dat de meeste baby’s al zo goed eten rond deze tijd en je wellicht druk voelt ‘dat hij nu echt zou moeten kunnen eten’. 

Eefje-
    Bijdrager
    In reactie op: Baby’s geboren in september #10305727 Quote

Mientjeeee: denk dat idd met de bv te maken heeft. Is toch meer op verzoek. Heb jij nog verlof dat je haar volledig via de borst kunt geven? Ik kolf alles vanaf het begin en dat gaf wel meteen een ritme. Van 4 weken t/m zes maanden zitten wij in een vast ritme met 5 voedingen op een dag. Nu zijn we met de hapjes begonnen en heb ik de 11:00u voeding laten vallen. Nu vier voedingen: twee borstvoeding (gekolfd), twee flesvoeding. En drie slaapjes overdag: ’s ochtends 90 min, ’s middag 90 min en tussen 18:00 en 19:00u nog een korte van 40-45 min. Anders trekt ze het net niet tot de laatste voeding.

Zo leuk het eten nu! Ik maak alles vers in het moment. Groente is nog echt alleen wortel, alleen bloemkool etc. Maar heb een erg leuk boekje met receptjes. Over een tijdje verder mee aan de slag. En over een paar maanden ook leuke ontbijtjes maken..😊 En natuurlijk met de pot mee eten.

Wij vinden een nakomertje met z’n allen zó gezellig! Ze protesteert nu wel regelmatig als ik uit het zicht ben. Niet constant, maar ze beseft nu ‘mama is er niet’, maar kan nog niet bedenken dat ik bijv. 3m verderop in de keuken ben. 😄

Ze slaapt ook nog steeds bij ons in het wiegje op de kamer.. 😃 Maar ze gaat dit weekend waarschijnlijk wel over. Even kamertje schoon en de lades wat herschikken met kleding.

Hier zit ze ook nog in het newborn zitje op de stokke stoel (ruim 6,5e maand oud).

Fijne dag allemaal!

Eefje-
    Bijdrager
    In reactie op: Baby’s geboren in september #10304129 Quote

He.. dacht toch altijd Prilgeluk te hebben gelezen! Stond het er nu daadwerkelijk al die tijd met een ‘k’..?

Het moet echt een zware tijd zijn, hopelijk komt er steeds wat meer rust en misschien verandert het wanneer hij gaat kruipen en lopen. Het is helaas allemaal invullen en afwachten.. Schrijf hier maar lekker van je af. Het is helaas zo dat je niet altijd weet hoe iets echt voelt totdat je het zelf meemaakt (even terug te komen op de reactie van vriendinnen). Dit maakt mij zelf ook weer nederig, want dat is op allerlei situaties van toepassing. Niet te snel oordelen maakt het met en naast elkaar een wat fijnere wereld in de moeilijke dingen.

Eefje-
    Bijdrager
    In reactie op: Oefen hapjes #10302969 Quote

Bij 6 maand gestart met hapjes.

Alles vers! Even iets koken en kort pureren (niet met al het kookvocht, anders wordt het te vloeibaar).

Eerste dagen alleen groente. Toen ook fruit aangeboden. 

Eefje-
    Bijdrager
    In reactie op: Baby’s geboren in september #10302949 Quote

Spannend Mamaf! Maar evrn iets gemist, waarvoor moet jullie kleintje onder narcose?

Leuk dat jullie zoontje nu rolt IrisK! Evt kun je de wipstoel ook op tafel zetten, wat fijner voor je rug!

Hoe gaat het bij jullie in de ziekenboeg Zazou?

Mariekesept: dat is waar.. sporters moeten wel een doel hebben. Kunnen ook erg chagarijnig worden wanneer hun regime doorbroken wordt! 🙈

Ook voor jullie spannend Minni! Al een test gehaald..? Uit eigen ervaring weet ik dat 2 wat korter op elkaar ook erg leuk en praktisch kan zijn. Ze hebben altijd veel aan elkaar gehad! Maar misschien is het loos alarm.

Dank dames voor jullie reacties op het laten vallen van de fles! Gaat hier eigenlijk ook vanzelf. Ik heb de fles van rond half 11/11 uur laten vallen en de andere flessen opgehoogd. Ze drinkt nu 4x 180cc 2-3 flessen daarvan gekolfde melk. Schema is nu:

0800 fles – 10:30u fruit – fles 12:00u – fles 16:00u  – groente 17:30u – fles 19:30u (met wat speling her en der). Eten gaat als een malle! Ze lust tot nu toe alles en weet nu heel goed te happen en slikken. We zijn pas met 6 maanden begonnen en nu 1,5e week bezig. Mientjeee komt idd vanzelf. Als ze nog niet hoeft, hoeft ze niet en in de bv zit alles.

Heb trouwens zo heerlijk het sporten opgepakt! Nu ik ook iets minder vaak kolf zijn mijn borsten niet continu heel vol met melk. Het voelt dan ook heel natuurlijk dat er,  doordat ik dat iets teruggeschroefd heb,  eigenlijk vanzelf wat meer ruimte voor mezelf is gekomen op dat gebied. Mijn conditie niet eens al te ver ‘weggezakt’, viel me niet tegen. Oudste kids bij de kleine die sliep en man en ik paar km wezen rennen! 💪😊 Ook erg fijn even ‘samen’. 

Fijne avond iedereen!

Eefje-
    Bijdrager
    In reactie op: Baby’s geboren in september #10302550 Quote

He bah Zazou! Dat zijn niet de klachten die je wilt hebben nu. En dan ben je ook nog eens kostwinner. Dat zijn best even zorgen. Voor nu superveel beterschap! 

Mooie woorden LadyJ. Ook over je dochter en het meebewegen. Het meebewegen zal altijd wel blijven. 

Moet even opzoeken wat zo’n 360° beker is!

Welke voeding hebben jullie als eerste laten vallen toen eenmaal het fruit en de groente begon te lopen? Ik denk eraan eerst met die van half 11 te beginnen en dan de voeding van rond 1400u wat naar voren te halen, naar 1200u. Dan 1500-15:30u fles. Warme hap rond 1700u. En dan laatste fles rond 1900u.