Eefje-

Aangemaakte reacties

• Auteur
  • Eefje-
    Bijdrager
    In reactie op: Vaccinatie #10298333 Quote

Hoi topicopener (gebruiker… 393),

wat goed dat je dit topic geopend hebt. Het is een lastige discussie he… Ook wij staan in tweestrijd m.b.t. vaccinaties. Dit is begonnen na een zeer heftige koorsstuip die onze oudste dochter kreeg na de BMR-meningokok vaccinatie. Niet helemaal tegen, maar ook niet helemaal voor… Wij gaan nu met ons derde kindje voor een uitgesteld programma. Dus wel inenten, maar later starten. Ook met ons middelste kind zijn we, in overleg met de kinderarts, pas bij 6 maanden gestart met inenten vanwege een op dat moment nog spelend leverprobleem (door een virus dat ze een week na de geboorte opliep). De kinderarts zag op dat moment daarin geen probleem vanwege o.a. de sterke bescherming door de borstvoeding.

Ja, het gros van de artsen zegt dat het veilig is. Ik begrijp ook volledig hoe een vaccin werkt en waarom men dat zegt. Maar er zijn echter ook geluiden vanuit de medische wereld die een ander licht werpen. O.a. het effect van de hulpstoffen in een vaccin op de hersenen (omdat de bloed-hersenbarrière nog niet volledig is ontwikkeld bij baby’s en bepaalde stoffen niet tegengehouden worden en in de hersenen kunnen komen zoals bij volwassenen), de kweekbodem waarop vaccins gemaakt worden die bevuild kunnen raken met andere virussen die in het vaccin terecht komen, overimmunisatie (het nog onrijpe immuunsysteem wordt door de vele vaccins overvraagd. In de natuur krijg je nooit al deze ziektes in 1x tot je), het dus nog onrijpe immuunsysteem (vandaar dat al die boosters nodig zijn en de kans dat vaccins helemaal niet voldoende aanslaan), de grote toename sinds de jaren 80 van auto-immuunziektes (waarbij het immuunsysteem lichaamseigen cellen als vijand beschouwt en aanvalt), en toch ook de enorme stijging van autisme (en niet alleen te verklaren door verbeterde diagnostiek), het veel vaker gewone ‘ziek’ lijken te zijn van gevaccineerde kinderen, het niet opbouwen van levenslange immuniteit, het positieve effect van het doormaken van kinderziektes op de rijping en kwaliteit van het immuunsysteem, het voor het vele vaccineren al teruglopen van vele ziektes (dus in beginsel niet door hoge vaccinatiegraad). Dat ook deze dingen gerapporteerd worden is in ieder geval iets voor ons om wél bij stil te staan en niet meteen af te doen als complottheorieën. Onlangs las ik ook dat in Japan wiegendood nagenoeg niet meer voorkomt sinds de vaccinatieleeftijd verhoogd is. Het zet in ieder geval aan het denken.

Het is bijna gans onmogelijk toegang te krijgen tot medische databanken en alle onderzoeken (of ze nu leiden tot voor of tegen vaccineren) te bemachtigen en te lezen en alles op een rijtje te zetten. Ook ik word heen en weer geslingerd, maar kan de tegengeluiden ook niet helemaal negeren. Ik probeer een zo open mogelijke blik te houden en van daaruit te kiezen.

Daarom kies ik nu, en dat is mijn grootste motivatie om het nog even vol te houden, voor maternale bescherming via borstvoeding en het voorlopig op die manier ondersteunen van het nog onrijpe immuunsysteem van ons kindje. En dus voor een voorlopig uitgesteld programma. Er zijn middenwegen. 

Eefje-
    Bijdrager
    In reactie op: Baby’s die niet ontspannen #10298288 Quote

Een paar keer per dag de voetjes masseren met een beetje olie. Dit helpt spanningen af te voeren.

En google eens op verzwaringsdekentjes. Dat zijn dekentjes gevuld met zand (kleine zandzakjes) die je kindje een extra geborgen gevoel geven in bed. Het helpt los te laten en zich over te geven. Dit door het gewicht, het dekentje omvat het babylijfje. Dit dekentje kun je gewoon over een slaapzakje gebruiken. 

Eefje-
    Bijdrager
    In reactie op: Baby’s geboren in september #10297908 Quote

Majom: wat vervelend van jullie huis met al die onzekerheid! Veel sterkte ook met de buikgriep! Het griepseizoen is nog niet over. En ook wel beetje spannend met die om ons heen cirkelende corona.

Moederolivier & maaikespat: wat spannend voor jullie van de pavlik! Echt even duimen dat ze af mogen!

En ohoh.. die tandjes al bij sommigen! 

Eefje-
    Bijdrager
    In reactie op: Baby’s geboren in september #10297897 Quote

Ha dames, leuk weer even bij te lezen. Soms probeer ik even op ieder persoonlijk te reageren maar lukt niet altijd als er weer meer berichten zijn geplaatst (‘wie zei ook alweer wat’). 

Wij hebben best wat grond om huis en ik wil ook graag een bloementuin aanleggen.. 😊 Maar ik ben bang dat het me niet lukt alles in leven te houden en zou eigenlijk iemand moeten hebben die me helpt met de tuin. Ook voor wat advies. Wil best hier wat uitwisselen hoor.. maar straks wordt het een tuindersforum.. 😄🌿🌼

We zijn een heerlijk weekend weggeweest.. Duurt altijd te kort vind ik. En het kolven zo laat en de volgende dag verder het gezin runnen ging (gaat) prima hoor.. De oudsten zijn al zo zelfstandig en we konden lekker rustig aan doen. Ook onze jongste druif is heel makkelijk en slaapt de klok rond, dus heb rust genoeg. Gelukkig viel de ongesteldheid mee. Het is alweer bijna over. Hoe het verder moet met de anticonceptie weet ik niet. Ik ben al 12 jaar gestopt met de pil en omdat ik zo’n strakke cyclus had hebben we hier altijd heel goed rekening mee kunnen houden. Ik ben ook altijd binnen 2 maanden zwanger geraakt (als we ervoor gingen), dus wij zijn een vruchtbare combi. Toch lukte het prima al die jaren tussentijds niet zwanger te raken (en omdat de kier naar een derde altijd openstond hadden we geen moeite met een klein risico lopen). Maar nu ons gezin compleet is zit ik niet op een vierde cadeautje te wachten. Mijn dochter had al gedroomd dat die er kwam.. en dat we moesten verbouwen! 😲 We hebben er nl. echt geen plek voor qua kamers. En qua mijn leeftijd en individuele aandacht voor alledrie de kids zou ik een vierde echt teveel vinden. Dus is het goed zoals het is. Maar ja.. toch maar even opnieuw bij de anticonceptie stil staan.

Leuk dat er meer hier iets hebben met kristallen! Ik vind ze erg mooi. Zelf op de slaapkamer een bergkristalgeode (echt zo’n dikke brok). En inderdaad de citrien is ook een mooie!

Het voorjaar lijkt me ook zo heerlijk.. ik kijk er naar uit. Maar vinden jullie ook niet dat het zo snel gaat allemaal..? Aan de ene kant kan ik niet wachten tot ze gaat lopen en de eerste woordjes komen. Tegelijkertijd is het nog zo’n heerlijke ronde baby, zo’n lekker pakketje in je armen, en weet ik dat al die fases je door de vingers glippen. Nu vraag ik me af of ik wel genoeg van echt het hele prille van de eerste weken heb genoten.. Voor mijn gevoel kan ik niet genoeg genieten! Maar je kunt het niet vasthouden, dat eerste jaar is voorbij voor je er erg in hebt. Dat maakt mij altijd wat weemoedig..

Ik krijg het opeens op de heupen en wil eigenlijk met het eerste hapje gaan beginnen. Eens even kijken of ze er klaar voor is, ze is nu bíjna 6 maanden. Maar vraag me even af wat een goede tijd is op de dag. Kan me herinneren dat we de groente eerder altijd begonnen aan te bieden in de ochtend en pas toen het fruit kwam dat de groente naar de namiddag ging en fruit rond 10:00u/half 11. Ik moet er weer even inkomen zeg.. haha.. 😄

Eefje-
    Bijdrager
    In reactie op: Baby 4 mnd in aanraking met koortslip #10297377 Quote

Wat een schrikken! Wat heeft ze allemaal gedaan qua knuffelen? Gewoon op schoot en lekker vastgehouden of de baby tegen haar gezicht aan gehad? Besmetting treedt op als de baby in contact geweest is met vocht uit de blaasjes van de koortslip.

Misschien kun je navragen of er kusjes uitgedeeld zijn en er contact tussen mond/gezicht of gezicht-gezicht geweest is?

Eefje-
    Bijdrager
    In reactie op: Baby’s geboren in september #10297294 Quote

IrisK: wat een spannende week en moment! Wat fijn dat je moeder in de buurt was.. Hopelijk knapt jullie mannetje gauw weer helemaal op!

LadyJ: wat pittig allemaal. Maar ontzettend fijn dat de kinderarts zo prettig in de omgang is. Dat geeft een goed gevoel. Hopelijk snel ontdekken of en wat er aan de hand is. Wel heel mooi dat je je dochtertje al zo goed kunt beschrijven qua persoonlijkheid. En ja, voor sommige kleintjes kan het niet snel genoeg gaan. Die willen zo graag ontdekken.

Een heel andere denkrichting, maar toevallig hoorde ik deze week ook van een kindje met slaaproblemen. Alles hadden de ouders uitgezocht en waren uiteindelijk bij iemand uitgekomen die constateerde dat het kindje last had van aardstralen. Remedie: bed op andere plek in slaapkamer of naar andere kamer. En.. daarna helemaal geen last meer!  Niet iedereen gelooft hier in, begrijp ik, maar wie weet kan het voor iemand die hier (mee)leest iets betekenen. 

Ik heb zelf voor ons dametje de gouden driehoek op haar kamer: een combi van rozekwarts, amethyst en bergkristal.

Zit nu net te kolven voor ik ga slapen, beetje laat geworden ivm weekendje weg met de hele familie. En.. ben vandaag trouwens ongesteld geworden terwijl ik nog bv geef! Ik voelde onlangs alweer dat ik een eisprong had, dus kwam niet onverwachts. Maar toch had ik niet gedacht dat het nu al zou komen omdat ik nog grotendeels borstvoeding geef.

Eefje-
    Bijdrager
    In reactie op: Baby’s geboren in september #10296919 Quote

Ik gebruikte ‘vroeger’ een staafmixer. Wat later gewoon prakken.

Voor nu (binnenkort) ga ik het gewoon in onze blender gooien. Heb ook nog een klein blendertje staan van ooit een spaaractie. Misschien haal ik die van stal, want wellicht wat geschikter voor kleinere porties. 

Eefje-
    Bijdrager
    In reactie op: Gewicht en lengte geboorte #10296458 Quote

Ps: en geboren met 42+0, 41+0 en 40+5.